Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: beloperator
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Mar 24, 2014 om 16:13over postzegelsHelaas,gulden postzegels zijn sinds 1 november 2013 niet meer geldig voor frankering.Waar de PTT altijd garandeerde dat postzegels een onbeperkte geldigheids duur hadden heeft het nu geprivatiseerde Post-NL bedrijf gemeend het bedrijfsverlies te compenseren door de guldenzegel ongeldig voor frankering te verklaren.Er waren,vooral bij filatelisten,nog behoorlijk wat guldenzegels in gebruik.Zij lijden dus het verlies.De filatelistische vakwereld heeft de zaak voor de rechter gebracht,maar die stelde Post-NL zonder meer in het gelijk.Jammer,het zij zo.
-
Feb 12, 2014 om 15:47portokostenHet strafportsysteem was in het verleden wat overzichtelijker.Als het poststuk niet correct gefrankeerd was werd door de PTT tweemaal het te weinig betaalde bedrag in rekening gebracht door middel van z.g.n portzegels.Deze portzegels waren door de PTT op het poststuk geplakt en de postbode had tot taak het bedrag van de portzegel(s) te innen.Weigerde men te betalen dan nam de postbode de brief weer mee.Dit betrof dus post,die men moest ontvangen in het binnenland.Na de oorlog hanteerde de PTT voor te laag gefrankeerde poststukken het systeem dat men als afzender een kaartje ontving met de mededeling dat het verzonden poststuk naar het buitenland niet6 voldoende frankering had,maar dat het om vertraging te voorkomen toch was doorgezonden in het goede vertrouwen dat de afzender op de toegezonden kaart het verschuldigde bedrag in postzegels wilde voldoen en de kaart vervolgens via de rode brievenbus wilde retourneren. Toen verleende de PTT nog service,bestonden er ook nog postkantoren en had men echte, postbodes in dienst met hart voor de zaak.
-
Jun 27, 2012 om 15:46postnlUit het aantal reacties op mijn berichtje van zondag 24 juni blijkt wel dat er veel critiek is op onze huidige postverzorger.Het was inderdaad Neelie Smit-Kroes,die de privatisering van de PTT heeft doorgevoerd.Trouwens tijdens heer ministerschap zijn meer wonderlijke zaken tot stand gekomen.Ik denk hierbij aan het verder uit elkaar plaatsen van trasm- en bushaltes.
Over de onjuiste postbezorging valt een boek te schrijven.Ik krijg (kreeg) redelijk veel post omdat ik met buitenlandse verzamelaars postzegels ruil.Als een brief de mist in gaat is dat verzameltechnisch zeer vervelend.Een verkeerd bezorgde brief werd door de bewoner van dat adres als GEADRESSEERDE HIER ONBEKEND naar het buitenland teruggestuurd.
Op een dag verscheen er aan mijn voordeur een mij onbekende mijnheer met een aantal voor mij bestemde brieven.Het bleek dat deze heer bij buren van mij,verderop in de straat tijdens hun vacantie de planten water gaf en tussen hun post mijn brieven had aangetroffen.Zo zijn er uiteraard meer ervaringen.
Ja,vroeger,toen konden we trots zijn op onze nationale PTT.Voor de oorlog drie maal daags postbezorging,na de oorlog nog maar twee keer.Inderdaad werd er op de bel gedrukt. Heel vroeger was er zelfs op zondagen een bestelronde,er diende dan wel een gratis zegel BESTELLEN OP ZONDAG naast de postzegel geplakt te worden.
Het is te begrijpen dat in deze ruttige tijd van bezuinigingen en banenverlies mensen blij zijn als zij via postnl een grijpstuiver kunnen verdienen.Dat laat onverlet dat postnl een goe4d aanname beleid moet voeren.
De ontslagen echte postbodes waren ook altijd een vraagbaak als je in een bepaald district een straat zocht.Keurig in uniform,altijd herkenbaar.
Het feit dat de PTT een ambtelijke organisatie was en van ons belastinggeld werd betaald is juist,maar gaf veel zekerheid in de postbezorging.Nu gaat ons belastinggeld ook op maar meer aan bonussen.
Het zou mooi zijn als de PTT weer een staatsbedrijf werd.( geldt ook voor NS)Iedere naamsverandering van ons nationale postbedrijf zorgde voor slechtere service.Laat de letters PTT symbool zijn voor de slogan Prettige Terug Tocht. -
Oct 28, 2011 om 16:09Post NLIk vind het jammer dat de postkantoren verdwenen zijn.Een verschraling van het stedelijk aanzien.Maar het is de moderne tijd,waar verandering een must schijnt te zijn.Mijn buurt postkantoor had aardige en synpathieke,behukpzame loketambtenaren, die door het verdwijnen van hun werkplek zonder baan zijn,net als de oude,vertrouwde postbode.
De Bruna in mijn buurt neemt nu de postale belangen waar.Ook daar wordt door vriendelijke dames service geboden.Nadeel is dat mijn Bruna geen geldzaken regelt.De winkel is te klein voor een geldkluis.
De huidige postbezorging laat te wensen over.De postbode,die nu postbezorger heet (what is in a name?) loopt er bij alsof hij,alvorens met vacantie te gaan,nog gauw even wat post in brievenbusseb moet frommelen.Adres lezen doet hij niet,vaak verkeerde postbezorging.Vaste bezorgtijden kent hij niet,laat staan dat hij weet wie zijn clienten zijn.Dat was bij de echte postbode wel anders,die bezorgde zelfs op het juiste adres post als er geen huisnummer op het poststuk stond vermeld.Was in zijn uniform vaak een aanspreekpunt. Tante Pos heeft zich zelf wel een beetje de das omgedaan.De letters PTT zijn voor het geprivatiseerde postbedrijf symbolisch geworden en staan nu voor Prettige Terug Tocht. -
Oct 5, 2011 om 13:43zorgkostenBeste mensen,waar zijn we nu mee bezig?Elkaar verwijten maken over inkomsten ,al dan niet te ontvangen toeslagen etc.Ons aller probleem betreft de zorgpremie,die asociaal hoog is en minder zaken vergoedt.Ons land moet zogenaamd bezuinigen,maar is dat wel zo?Als je dit maar lang genoeg rond bazuint gaat iedereen het geloven.,maar om nu meteen-onder het mom van bezuinigen-ons land terug te plaatsen in de jaren 30 is onverantwoord.Overal wordt door de huidige machthebbers geld weggehaald,niet alleen in de zorg,maar ook openbaar vervoer,veiligheid en ga zo maar door.De jongens en meisjes aan de top kennen de zorgen van de staatsburger niet.Riante salarissen,dure automobielen,het kan daar niet op.Resultaat? Wij gaan onderling redetwisten,elkaar verwijten maken etc.Neen,wij zouden het in deze allemaal eens moeten zijn dat de getroffen maatregelen,in dit geval de zorgpremies omlaag moeten
-
Sep 23, 2011 om 15:18zorgkostenWat ik ook een nadeel van het huidige systeem vind is,dat de zorgverzekeraar bepaalt wel medicijn je krijgt.Ziekenhuis specialist schrijft een bepaald geneesmiddel voor en via het ziekenhuis krijg je voor een paar maanden dat geneesmiddel mee.Als het op raakt kan je via de huisarts een herhaalrecept krijgen.De apotheek levert je een geneesmiddel met de naam van het medicijn.Maar de verpakking is anders.Je denkt dat de fabrikant het product gewijzigd heeft.Neen,het is een z.g.n B mderk,dat goedkoper is dan het oorspronkelijke product maar wel de zelfde geneesstof bevat.Als je de bijsluiters vergelijkt klomen de hoofdlijnen overeen,maar bij de rubriek samenstelling zie je verschillen.Fabrikant B heeft het hoofdkantoor in Nederland en liet het middel in Tsjechie vervaardigen.Het A merk had het hoofdkantoor in Londen en liet het product in Ierland vervaardigen. Met gevoel voor nhumor kan je dus zeggen dat beide producten identiek zijn,want ze zijn allebij in het buitenland vervaardigd. Natuurlijk is product B goedkoper,maar het bedrag gaat van je eigen risico af.(straks 220 euro)Dus of er nu 10 of 9 euro van je eigen risico gestaffeld wordt, je betaalt het zelf. Maar de zorgverzekeraar wil natuurlijk niet dat je snel door je eigen risico bedrag heen gaat.
-
Jun 29, 2011 om 13:51afrekenen per minuutHet is mij opgevallen dat tegenwoordig,als je in gesprek bent en er iemand anders jou belt deze beller de voice mail te horen krijgt.Service van KPN? Wel verwarrend .Want in feite ben je nu verplicht na je telefoongesprek even je voice mail af te luisteren..Doe je vdatn niet dan loop je het risico dat de persoon,die een boodschap via de voicemail insprak niet" "gehoord" wordt.Gesteld deze voicemail beller annuleert een afspraak dan kan er misverstand ontstaan als jij er van uitgaat dat de afspraak nog wel van kracht is en vervolgens merkt dat er iets toch verkeerd gaat.Als voorbeeld moge die4nen,je gaat volgens afspraak op bezoek,de te bezoeke4n persoon is niet thuis,heeft keurig via de voicemail afgebeld maar dat bericht is niet afgeluisterd. Moderne draadtelefoons hebben vaak een waarschuwingslampje dat aangeeft of er een voicemail bericht is.Moet je natuurlijk wel regelmatig even checken of dat lampje brandt.
-
Jul 14, 2010 om 14:01OverlijdenBij het overlijden van mijn jongste dochter had ik ook een notaris nodig voor een verklaring van erfrecht.Op advies van kennissen heb ik bij een aantal notarissen offerte gevraagd omdat de tarieven nog wel eens aardig zouden kunnen verschillen.Dit bleek zo te zijn.Afgezie n van 19% BTW varieerde de prijs van 250 naar 370.Als zuinige nederlander de goedkoopste genomen.Edoch uiteindelijkl was ik meer dan 400 euro kwijt.Want er wordt GBA onderzoek gedaan.Dat houdt in Gemeentelijke basis administratie benaderen of er ergens nog onwettige kinderen,dus mede erfgenamen zijn.Dit heet populair in "v ak"kringen onderzoek naar de Prins Bernard constructie.Bovendien wordt het testamentenregister geraadpleegd.Dat moet allemasal brtaald worden n et a;s 1`5 euro voor een extra kopie.Met een verklaring van erfrecht is het deblokkeren van een girorekening vrij snel geschied. Er is meer nasleep, restitutie vragen van abonnementsgelden, ingezetenebelasting, verzekeringspolissen verzilveren,b egravenis regelen en betalen,rouwkaarten drukken en bij zelfstandige bewoning van de ov erledene huuropzeggen en woning ontruimen. Ik kan U zeggen dat dit allemaal heel emotioneel is.
-
Jul 7, 2010 om 17:02Ik krijg geen post meerRECENTE ERVARING MET ONS GEPRIVATISEERDE POSTBEDRIJF.oP zONDAG 27 JUNI J.L. VERSTUUR IK 150 BEDANKKAARTJES AAN MENSEN DIE OP HET OVERLIJDEN VAN MIJN JONGSTE DOCHTER HUN MEDELEVENM HEBBEN GETOOND. als controle verzend ik een kaartje aan mijzelf en aan mijn oudste dochter.Kaartjes worden in een enveloppe als b rief verstuurd.Slogan van tante pos luidt weer net als vroeger"Vandaag gepost.morgen besteld" Mooi niet dus.Ik ontving het kaartje op Dinsdag mijn oudste dochter op woensdag en een familielid in Gorkum moet dit poststuk nog in de bus krijgen. Het wordt nog iets triester.Ik verstuurde ook een bedankkaartje aan vroegere buren in Lelystad,van wie ik per abuis dacht ook eern condoleance reactie ontvangen te hebben.Deze mensen belden mij op,waren geschrokken van het kaartje,hadden nooit de rouwbrief ontvangen (dus niet op het overlijden gereageerd) Terwijl ik 100% zeker weet wel eden rouwkaart verstuurd te hebben.
Toch ook even iets aardigs over de PTT.Toen ik hen benaderde over nazendservice en men vernam dat het hier om een overlijdenskwestie ging
kreeg ik een gratis invulformulier toegezonden en was binnen een week de zaak rond.
Maar een feit blijft dat de postbezorging te wensen overlaat en dat zal nog slechter worden als 11000 postbodes de laan uit zijn gestuurd.
Beloperator