me
door melaniec Jul 5, 2010 om 16:17
Geldzaken & recht

Ik krijg geen post meer

Ik krijg sinds mijn verhuizing (februari 2010) slechts sporadisch mijn post.

Een aantal voorbeelden:
- Sinds Februari heb ik geen afschriften meer ontvangen van ING. ING zegt wel dat het verzonden wordt en hebben ook mijn goede adres in het systeem staan.
- Post van de gemeente krijg ik niet meer (denk aan Stempas).
- Ik heb al enkele malen een tijdschrift waarop ik geabboneerd ben niet gehad.
- Ik heb een aantal weken geleden een brief van het CBS ontvangen waarin zij refereerden naar andere brieven die ik niet beantwoord (lees: niet ontvangen) had.

Ik heb nu een aantal keer met TNT Post gemaild, maar zij komen steeds met het excuus 'Sorry mevrouw, het gaat hier om ongeregistreerde zendingen'.

Wat moet ik hier in hemelsnaam mee? Ik kan niet eens bij de helft van mijn bankzaken zonder een 0900 ING-nummer te bellen of op de fiets te stappen naar een van de kantoren van ING!

7646 47 Rapporteer

getty
door getty - Jul 5, 2010 om 16:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe woon je? rijtjeshuis, flat, vrijstaand, studentenhuis.
M.a.w hoe komt de post binnen, kunnen anderen erbij komen, is het uit je brievenbus te vissen? Informeer eens bij de buren of ze ook last hebben hiervan. Mogelijk is de postbode niet goed bezig. Ik heb ook een tijd last gehad van verkeerd bezorgde post en heb dit via de mail na 3 x geklaagd te hebben, op kunnen lossen.

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 16:31
18 Antwoorden / 2 Vragen

@Getty:

Ik woon in een maisonette. Onze brievenbussen staan aan de zijkant van het pand, gewoon aan een straat waar ook normale huizen staan. Mijn buren hebben hier geen last van. Wij pakken regeld pakketjes aan voor elkaar, dus dat is absoluut geen probleem. Van de bedrijven zelf weet ik zeker dat zij het goede adres in het systeem hebben.

Ik heb ook al meerdere malen geklaagd over de postbezorging, maar dan krijg ik dus dat excuus terug. Met een klacht over de postbezorger kom ik dus ook niet verder.

marcel75
door marcel75 - Jul 5, 2010 om 16:43
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Zou het kunnen zijn dat de vorige bewoner failliet was of onder bewind/curatele was gesteld? In dat geval wordt de post automatisch doorgestuurd naar de curator/bewindvoerder. Het zou kunnen zijn dat er bij TNT iets is blijven hangen waardoor je post wordt doorgestuurd zonder dat je het doorhebt.

Je stempas krijg je overigens op het adres waar je volgens het GBA (Basisadministratie) staat ingeschreven. Heb je bij de gemeente je adreswijziging doorgegeven?

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 16:53
18 Antwoorden / 2 Vragen

Jazeker, daar heb ik een bewijs van ontvangen.

Ik weet dat de vorige bewoners een geestelijke ziekte hadden waardoor zij onder toezicht moesten wonen. Er kwam eens in de zoveel dagen een vrouwtje langs voor die mensen. Hoe kom ik erachter of er iets dergelijks aan de hand was?

getty
door getty - Jul 5, 2010 om 17:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=melaniec schreef op maandag 5 jul 2010, 16:53]Jazeker, daar heb ik een bewijs van ontvangen.

Ik weet dat de vorige bewoners een geestelijke ziekte hadden waardoor zij onder toezicht moesten wonen. Er kwam eens in de zoveel dagen een vrouwtje langs voor die mensen. Hoe kom ik erachter of er iets dergelijks aan de hand was?

ivm privacy wordt het lastig om dit te achterhalen. De woningbouw of gemeente zal hierover geen informatie geven. Het beste is denk ik om officieel een klacht bij de tnt in te dienen en verzoeken of ze dit grondig gaan uitzoeken, dan komt het misschien boven water.

kr
door krieties - Jul 5, 2010 om 17:10
442 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hele slechte ervaringen met de nieuwe concurrenten van TNT. Bijna wekelijks moet ik voor postbode in de straat spelen. Leve de privatisering.
Omdat het bij jou nog erger is denk ik dat marcel75 het juiste antwoord heeft gegeven. Via TNT moet dat toch te achterhalen zijn.

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 17:21
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga morgen maar eens bellen met de TNT. Overigens zijn al mijn voorgaande mails - denk ik - 'officiële klachten' geweest (ingevuld via het klachtformulier op de website van TNT). Ik zal even laten weten wat de uitkomst van het telefoontje is.

druifje01
door druifje01 - Jul 5, 2010 om 17:38
1712 Antwoorden / 140 Vragen

De oplossing van deze misère kan zoals krieties oppert inderdaad zo zijn als marcel75 aangeeft. Dat lijkt mij zeer plausibel. Ben benieuwd.

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 17:47
18 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt me inderdaad een realistische optie, helemaal omdat de vorige bewoners heel toevallig dezelfde achternaam hebben als wij!

marcel75
door marcel75 - Jul 5, 2010 om 19:08
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Melanie,
Dat verklaart nog meer zelfs! Postbedrijven moeten namelijk dit soort post doorsturen. Daarbij kijken ze in eerste instantie naar postcode en huisnummer, maar ook naar achternaam. Als het gelijk is, dan zou ik via Rechtspraak.nl en dan zoeken in curateleregister proberen te achterhalen wie de bewindvoerder is en hem verzoeken de post terug te sturen.

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 19:14
18 Antwoorden / 2 Vragen

Om in dat register te zoeken heb ik ook de geboortedatum nodig van de vorige bewoners. Die heb ik helaas niet. Echter toch een hele hoop duidelijkheid dus ik zal morgen eens even met TNT gaan bellen.

de motormuis
door de motormuis - Jul 5, 2010 om 19:43
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste melaniec.

Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat de vorige bewoners dezelfde achternaam
hadden als U.
Tnt post kijkt namelijk niet naar voorletters, maar alleen naar achernaam.
Dus als U dezelfde achternaam hebt als vorige bewoner gaat in principe alles door
naar vorige bewoner. Tenminste zolang als de looptijd is van de verhuisservice die vorige
eigenaar heeft gekozen.
Zal moeilijk worden om dit bij Tnt te regelen, zodra de nazend service van vorige bewoner
is verstreken krijgt U wel alle post.

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 20:02
18 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe lang duurt de nazend-service ongeveer? Heeft u enig idee? Ik woon al op mijn nieuwe adres sinds midden Februari, dat is dus bijna vijf maanden!

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 5, 2010 om 20:29
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het kunnen zijn dat de vorige bewoner failliet was of onder bewind/curatele was gesteld? In dat geval wordt de post automatisch doorgestuurd naar de curator/bewindvoerder

Dat gaat op naam.

sonjaatje
door sonjaatje - Jul 5, 2010 om 20:30
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Oh lees nu dat de vorige bewoners dezelfde achternaam hebben.
Ik heb niks gezegd :-)

me
door melaniec - Jul 5, 2010 om 20:51
18 Antwoorden / 2 Vragen

Haha, een beetje humor mag best.

abarth
door abarth - Jul 5, 2010 om 21:21
845 Antwoorden / 19 Vragen

Stuur een aantal brieven/kaarten naar uzelf waarin u uitlegd dat u uw post niet ontvangt. Zet hierin uw contactgegevens.
Als de post wordt doorgestuurd leest degene die de post ontvangt misschien uw reactie en neemt contact met u op.
Ook ziet u of deze post wel gewoon b ij u aankomt.
Mocht dit niet aankomen kunt u nogmaals een brief naar uzelf sturen met bevestiging van ontvangst (handtekening retour) indien deze niet bij u aankomt maar u wel een bewijs van aflevering (middels track en trace) ontvangt heeft u wel een bewijs tegen TNT dat het daar verkeerd gaat.

marcel75
door marcel75 - Jul 6, 2010 om 09:24
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Abarth,
Nu ga je er van uit dat het bij TNT mis gaat. Kan ook heel goed zijn dat de bewindvoerder of curator de adreswijziging (nog) niet heeft doorgegeven.

me
door melaniec - Jul 6, 2010 om 13:33
18 Antwoorden / 2 Vragen

Lieve mensen,

Ik heb net gebeld met TNT. En de vorige bewoners (met dezelfde achternaam) hebben inderdaad een nazendservice gehad die deze maand is afgelopen. Al mijn post is dus richting de oude bewoners gegaan. Inclusief mijn bankzaken, schandalig.

Het schijnt allemaal op postcode, huisnummer en achternaam te gaan waardoor TNT nooit gemerkt heeft dat de verkeerde post werd verstuurd. Volgens de klantenservice van TNT kan ik hier niets mee doen. Ik vind het echter erg onzorgvuldig al mijn privézaken incl. bankgegevens zijn sinds Februari naar vreemde mensen verstuurd en ik kan ze niet eens aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten zoals het constant moeten bellen naar 0900-nummers om mijn bankgegevens bij te houden!

Maar goed, vanaf deze maand moet mijn post weer binnenstromen. Ik zie het tegemoet en zo niet, dan hang ik weer aan de lijn!

getty
door getty - Jul 6, 2010 om 13:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=melaniec schreef op dinsdag 6 jul 2010, 13:33]Lieve mensen,

Ik heb net gebeld met TNT. En de vorige bewoners (met dezelfde achternaam) hebben inderdaad een nazendservice gehad die deze maand is afgelopen. Al mijn post is dus richting de oude bewoners gegaan. Inclusief mijn bankzaken, schandalig.

Het schijnt allemaal op postcode, huisnummer en achternaam te gaan waardoor TNT nooit gemerkt heeft dat de verkeerde post werd verstuurd. Volgens de klantenservice van TNT kan ik hier niets mee doen. Ik vind het echter erg onzorgvuldig al mijn privézaken incl. bankgegevens zijn sinds Februari naar vreemde mensen verstuurd en ik kan ze niet eens aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten zoals het constant moeten bellen naar 0900-nummers om mijn bankgegevens bij te houden!

Maar goed, vanaf deze maand moet mijn post weer binnenstromen. Ik zie het tegemoet en zo niet, dan hang ik weer aan de lijn!

Ze zeggen altijd dat toeval niet bestaat, maar ik jouw situatie was het wel erg frapant allemaalt. Hopenlijk gaat het nu beter. Inderdaad zeer vervelend dat een ander in de post heeft zitten neuzen. Raar ook dat ze als ze dan de post openen, ze niet aan de bel trekken bij de bewindvoerder dat de post niet voor hen is bestemd, of dat de bewindvoerder dit niet opvalt. Als de mensen echt geestelijk beperkt zijn kan ik het me van hun voorstellen, maar dan zou de bewindvoerder toch beter moeten weten. Ik zou denk ik toch een klacht indienen bij de bewindvoerder dat hij of zij dit niet eerder heeft gezien. Die heeft de post moeten inzien en er had een belletje moeten gaan rinkelen als ie zijn werk goed zou doen....

me
door melaniec - Jul 6, 2010 om 13:54
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, precies. Maar hoe kom ik erachter wie de bewindvoerder is?

getty
door getty - Jul 6, 2010 om 14:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=melaniec schreef op dinsdag 6 jul 2010, 13:54]Ja, precies. Maar hoe kom ik erachter wie de bewindvoerder is?

Informeer eens bij de gemeentelijke kredietbank. Als ze in de schulden zitten hebben ze mogelijk een bewindvoerder via de stadsbank.

poltol
door poltol - Jul 6, 2010 om 14:59
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=melaniec schreef op dinsdag 6 jul 2010, 13:54]Ja, precies. Maar hoe kom ik erachter wie de bewindvoerder is?

Hallo,

Zijn de vorige bewoners misschien in een instelling opgenomen?
Bv beschermd wonen?
Dan kunt u daar eens langs gaan en vragen wat ze met uw post hebben gedaan.
Tevens kunt u daar misschien te weten komen wie de zaken van de familie regelt.

Succes, poltol

an
door ankhor - Jul 7, 2010 om 13:22
122 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=krieties schreef op maandag 5 jul 2010, 17:10]Ik heb hele slechte ervaringen met de nieuwe concurrenten van TNT. Bijna wekelijks moet ik voor postbode in de straat spelen. Leve de privatisering.

Nou met TNT had ik die ook hoor, wel de zaterdag bezorging, en dus belde ik TNT wanneer ik mijn salaris kreeg, want ik kreeg zo langzamerhand het idee dat mijn postbus in de flat en dependance was geworden van TNT, hoe vaak ik post van anderen moest gaan bezorgen.

En dat kan soms problemen geven, want mijnppst kwam ook wle eens verkeerd, en één keer net bij mensne die oop vakantie waren, waardoor ik een sollicitatiegsprek destijds dus niet bezocht heb, omdat ik gewoon die brief niet gekregen heb, ja, toen die mensen terug waren van vakantie pas. Gelukkig begreep het bedrijf het en kon ik later voor een gesprek komen, helaas toch niets geworden, een ander werd gekozen.
Maar zo zie je maar hoe belangrijk goed post bezorging is, en met de reorganisatie bij TNT houd ik dus mijn hart vast. Allemaal tijdelijke krachten zonder de ervaring.

il
door iljaha - Jul 7, 2010 om 13:31
179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kun je een briefje sturen naar de vorige bewoners (via de doorstuurservice van TNT) en vragen of zij (of bewindvoerders) contact met jou willen opnemen over de post die jij mist.

ha
door hanneke - Jul 7, 2010 om 14:10
321 Antwoorden / 1 Vragen

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is:
Werd de post nou alleen doorgestuurd op grond van een verhuisservice? Of stonden de vorige bewoners nou echt onder bewind?
Als het alleen het eerste is, dan is het - hoewel natuurlijk uiterst vervelend - een toevalstreffer dat zowel u als de vorige bewoners dezelfde achternaam hebben, maar daar kan de TNT dan in feite niks aan doen. Wel hadden de vorige bewoners (die uw post maanden toegestuurd hebben gekregen) het fatsoen kunnen hebben om even contact op te nemen. Maar dan nog, is het de vraag of de doorzendservice dan geannuleerd had kunnen worden; en zelfs als dat kon, dan zat u weer opgescheept met de post van de vorige bewoners (wat niet alleen voor u onhandig is omdat u het door moet sturen, maar wat zij waarschijnlijk ook net zo min prettig vinden als dat u het prettig vindt dat uw post bij hen terechtkwam).
Ik vrees dan ook dat dit een geval is waar de doorzendservice gewoonweg niet op is berekend.

sunas
door sunas - Jul 7, 2010 om 15:22
22 Antwoorden / 7 Vragen

Kijk of je via de woningbouwcorp. de geboortedatum van de vorige bewoner te pakken kan krijgen, dan kan je via : www.wsnp.rvr.org de naam van de bewindvoerder te weten komen.
Heel misschien kan je dan je post terug krijgen.
Succes

sophie2009
door sophie2009 - Jul 7, 2010 om 15:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af of het niet gewoon aan de post bezorgende instanties ligt. Tot 2 maal zou een document aan mij zijn verstuurd door dezelfde instantie... niks ontvangen. Vorige week opnieuw een brief ( andere instantie) wel verstuurd nog steeds niet ontvangen....Zit hier dringend om verlegen.
Wonen hier al 20 jaar, zijn niet geestelijk gehandicapt c.q. gestoord maar je zou het er wel van worden!!

ha
door hanneke - Jul 7, 2010 om 16:29
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sunas schreef op woensdag 7 jul 2010, 15:22]Kijk of je via de woningbouwcorp. de geboortedatum van de vorige bewoner te pakken kan krijgen, dan kan je via : www.wsnp.rvr.org de naam van de bewindvoerder te weten komen.
Heel misschien kan je dan je post terug krijgen.
Succes
Dit geldt natuurlijk uitsluitend als er daadwerkelijk een bewindvoerder IS.
Hoe meer ik het verhaal en de antwoorden van vraagsteller lees, hoe meer het erop lijkt dat hier sprake is van een erg ongelukkige toevalstreffer, namelijk dat zowel de vertrokken bewoners als de nieuwe bewoners dezelfde achternaam hebben, en de post voor de nieuwe bewoners via de doorzendservice aan de vertrokken bewoners wordt doorgestuurd.
Een kans van 1 op heel veel, maar het kán voorkomen...

me
door melaniec - Jul 7, 2010 om 16:41
18 Antwoorden / 2 Vragen

Voor de duidelijkheid:
Er is inderdaad sprake van een nazend-service. Een ongelukkig toeval.

Echter is het ook zo dat de vorige bewoners, met toevallig dezelfde achternaam, een geestelijke beperking hebben en het ook goed mogelijk is dat zij onder bewind staan. Ik ben nog niet achter het laatste, maar zal wel proberen contact op te nemen met deze mensen.

Graag heb ik namelijk mijn post terug voor zover deze mensen mijn post nog in bezit hebben. Ik vind het namelijk van de zotte dat belangrijke post als bankafschriften niet worden teruggestuurd. Een beetje menselijke fatsoen mag wel.

be
door beloperator - Jul 7, 2010 om 17:02
9 Antwoorden / 4 Vragen

RECENTE ERVARING MET ONS GEPRIVATISEERDE POSTBEDRIJF.oP zONDAG 27 JUNI J.L. VERSTUUR IK 150 BEDANKKAARTJES AAN MENSEN DIE OP HET OVERLIJDEN VAN MIJN JONGSTE DOCHTER HUN MEDELEVENM HEBBEN GETOOND. als controle verzend ik een kaartje aan mijzelf en aan mijn oudste dochter.Kaartjes worden in een enveloppe als b rief verstuurd.Slogan van tante pos luidt weer net als vroeger"Vandaag gepost.morgen besteld" Mooi niet dus.Ik ontving het kaartje op Dinsdag mijn oudste dochter op woensdag en een familielid in Gorkum moet dit poststuk nog in de bus krijgen. Het wordt nog iets triester.Ik verstuurde ook een bedankkaartje aan vroegere buren in Lelystad,van wie ik per abuis dacht ook eern condoleance reactie ontvangen te hebben.Deze mensen belden mij op,waren geschrokken van het kaartje,hadden nooit de rouwbrief ontvangen (dus niet op het overlijden gereageerd) Terwijl ik 100% zeker weet wel eden rouwkaart verstuurd te hebben.
Toch ook even iets aardigs over de PTT.Toen ik hen benaderde over nazendservice en men vernam dat het hier om een overlijdenskwestie ging
kreeg ik een gratis invulformulier toegezonden en was binnen een week de zaak rond.
Maar een feit blijft dat de postbezorging te wensen overlaat en dat zal nog slechter worden als 11000 postbodes de laan uit zijn gestuurd.
Beloperator

ha
door hanneke - Jul 7, 2010 om 17:19
321 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste ben ik geheel met u eens, mijn excuses als dat niet zo overkwam!

ha
door hanneke - Jul 7, 2010 om 17:21
321 Antwoorden / 1 Vragen

He verdikke, mijn laatste bericht sloeg op de reactie van melaniec, waarin zij aangaf dat ze vond dat het terugsturen van haar post een kwestie van fatsoen was en dat zij het heel vervelend vond dat dit in dit geval niet gebeurde.

Mijn reactie sloeg dus niet op de reactie van beloperator!

me
door melaniec - Jul 7, 2010 om 17:25
18 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hanneke schreef op woensdag 7 jul 2010, 17:19]Dat laatste ben ik geheel met u eens, mijn excuses als dat niet zo overkwam!

Haha, geen zorgen. Het was niet boos bedoeld.

ja
door jans2 - Jul 7, 2010 om 19:15
311 Antwoorden / 4 Vragen

Er is iets foutgegaan in de postbezorging van TNT. Misschien begrijpelijk, maar wel hun verantwoordelijkheid. U mag dus van TNT verwachten dat u de u toegezonden post krijgt. Als zij daarvoor in overleg moeten met (curators van) derden is dat hun zaak. U heeft alleen met TNT te maken. U heeft recht op uw (vertrouwelijke) post. TNT zal dat ongetwijfeld met u eens zijn. Een goede motivatie om voor u in aktie te komen.

ha
door hanneke - Jul 7, 2010 om 20:44
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans2 schreef op woensdag 7 jul 2010, 19:15]Er is iets foutgegaan in de postbezorging van TNT. Misschien begrijpelijk, maar wel hun verantwoordelijkheid. U mag dus van TNT verwachten dat u de u toegezonden post krijgt. Als zij daarvoor in overleg moeten met (curators van) derden is dat hun zaak. U heeft alleen met TNT te maken. U heeft recht op uw (vertrouwelijke) post. TNT zal dat ongetwijfeld met u eens zijn. Een goede motivatie om voor u in aktie te komen.

Dan ben ik wel erg benieuwd hoe u precies denkt dat TNT dit had kunnen voorkomen. Waar hebben zij hun verantwoordelijkheid volgens u laten liggen?

pierre60
door pierre60 - Jul 8, 2010 om 09:46
132 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u een verhuisbericht ingevuld dat bij TNT-Post gratis is te verkrijgen? Zo nee, dan moet u dat alsnog doen. U vult alle instanties in waarvoor u post ontvangt en stuur het op naar TNT-Post. De post wordt dan drie maanden door gestuurd.
Dan nog iets over die bewindvoerder: Aleen de post van degene die onder de curatele staat wordt doorgestuurd. Alle andere post dient gewoon bezorgt te worden. Het kan uiteraard voorkomen dat er toch andere post wordt door gestuurd. In dit geval dient de bewindvoerder er voor te zorgen dat de post dezelfde dag nog naar het adres wordt gebracht.

ja
door jans2 - Jul 8, 2010 om 10:31
311 Antwoorden / 4 Vragen

@Hanneke: in mijn reactie heb ik niet gezegd dat TNT dit had kunnen/moeten voorkomen en ook niet dat zij hun verantwoordelijkheid hebben laten liggen.
Wel is er iets fout gegaan èn is postbezorging hun verantwoordelijkheid/datgene dat zij tegen betaling aanbieden. Ik bedoelde dit meer met het oog op het terughalen van de post, zodat ts daar niet zelf achteraan hoeft. Zelf heb ik goede ervaringen met TNT bij zoekgeraakte post.

he
door heinokaal - Jul 8, 2010 om 12:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, Heeft u er wel eens aan gedacht dat een bewindvoerder aangesteld wordt door een rechtbank..? Ik ben bewindvoerder geweest van iemand en ik moest persoonlijk bij de rechtbank komen. Elk jaar moest ik alle gegevens overleggen en daarop kreeg je of een opmerking of een goedkeuring voor weer een jaar. Dus via de rechtbank van uw district kunt u vragen naar de bewindvoerder. Het lijkt mij sterk dat de rechtbank akkoord gaat met wat die bewindvoerder heeft gepresteerd. Hij is verantwoordelijk voor alles waarvoor hij getekend heeft en heeft dus de plicht om uw post ongeopend terug te zenden... Sterkte ermee.

marcel75
door marcel75 - Jul 8, 2010 om 12:36
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Heinokaal,
Ben het met je eens, maar als het een professionele bewindvoerder of curator is, wil dat nog wel eens op een laag pitje staan en de rechter moet er ook maar net weet van hebben dat er doorgestuurde post niet teruggestuurd is. Daarover hoeft de bewindvoerder namelijk geen rekening en verantwoording over af te leggen, alleen over het gevoerde financiele beleid.

ha
door hanneke - Jul 9, 2010 om 13:34
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pierre60 schreef op donderdag 8 jul 2010, 09:46]Heeft u een verhuisbericht ingevuld dat bij TNT-Post gratis is te verkrijgen? Zo nee, dan moet u dat alsnog doen. U vult alle instanties in waarvoor u post ontvangt en stuur het op naar TNT-Post. De post wordt dan drie maanden door gestuurd.
Dan nog iets over die bewindvoerder: Aleen de post van degene die onder de curatele staat wordt doorgestuurd. Alle andere post dient gewoon bezorgt te worden. Het kan uiteraard voorkomen dat er toch andere post wordt door gestuurd. In dit geval dient de bewindvoerder er voor te zorgen dat de post dezelfde dag nog naar het adres wordt gebracht.

Waarom zou men een verhuisbericht moeten instellen? Het punt is juist dat door het verhuisbericht van de vorige bewoners, die dezelfde achternaam blijken te hebben als de vraagsteller, ook de post van vraagsteller nu wordt doorgestuurd (naar het nieuwe adres van de vorige bewoners, dat bij vraagsteller blijkbaar niet bekend is).
Het verhuisbericht (zij het van de vorige bewoners) werkt op zich dus uitstekend. Alleen gaat het mis omdat ook de post van de nieuwe bewoners wordt doorgestuurd.

Met betrekking tot het onder curatele staan: hiervan is vooralsnog nog steeds niets gebleken. Het werd in het begin van de discussie als mogelijke oorzaak aangedragen door iemand, en sindsdien blijft het curate-/bewindverhaal hier rondspoken. Maar daar is vooralsnog zoals gezegd geen sprake van.

ha
door hanneke - Jul 9, 2010 om 13:44
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans2 schreef op donderdag 8 jul 2010, 10:31]@Hanneke: in mijn reactie heb ik niet gezegd dat TNT dit had kunnen/moeten voorkomen en ook niet dat zij hun verantwoordelijkheid hebben laten liggen.
Wel is er iets fout gegaan èn is postbezorging hun verantwoordelijkheid/datgene dat zij tegen betaling aanbieden. Ik bedoelde dit meer met het oog op het terughalen van de post, zodat ts daar niet zelf achteraan hoeft. Zelf heb ik goede ervaringen met TNT bij zoekgeraakte post.
In uw eerdere bericht gaf u aan dat u vond dat het de verantwoordelijkheid van TNT is:
Er is iets foutgegaan in de postbezorging van TNT. Misschien begrijpelijk, maar wel hun verantwoordelijkheid. U mag dus van TNT verwachten dat u de u toegezonden post krijgt. Als zij daarvoor in overleg moeten met (curators van) derden is dat hun zaak. U heeft alleen met TNT te maken. U heeft recht op uw (vertrouwelijke) post. TNT zal dat ongetwijfeld met u eens zijn. Een goede motivatie om voor u in aktie te komen.
Het onlogische aan deze hele situatie is juist dat in dit geval alle services eens gewoon uitstekend naar behoren werken, maar dat de nieuwe bewoners daar door een zeer kleine toevalstreffer nu problemen van ondervinden.
Meestal is het andersom: werken diensten niet, en krijgen mensen daardoor problemen, maar nu ontstaan de problemen doordat de dienst juist wel prima werkt.

Mijn punt was alleen om aan te geven dat in dit geval TNT niets te verwijten valt en dus ook geen verantwoordelijkheid draagt; zij doen hun werk namelijk precies volgens de bedoelingen en regels van de verhuisservice. TNT kan alleen geen onderscheid maken tussen post voor verschillende bewoners met dezelfde achternaam. Dat is altijd al zo geweest.
Bovendien mag TNT niet zomaar het nieuwe adres van de oude bewoners doorgeven aan de nieuwe bewoners (Wet Bescherming Persoonsgegevens), en datzelfde geldt voor gemeente en andere instellingen.

En aangezien de verhuisservice voor zover ik heb begrepen inmiddels is afgelopen, heeft het sturen van een brief aan de oude bewoners op dit adres ook geen zin meer omdat die brief dus niet meer wordt doorgestuurd. En voor zover ik ook heb begrepen weet vraagsteller niet waar de oude bewoners nu wonen, dus is een rechtstreekse brief aan de oude bewoners ook geen optie.
Hoe vraagsteller nu aan zijn/haar (oude doorgestuurde) post moet komen, weet ik echter helaas ook niet.

ha
door hanneke - Jul 9, 2010 om 13:46
321 Antwoorden / 1 Vragen

En @heinokaal en @marcel75: er is nergens in het topic gebleken dat er sprake is van bewindvoering of een curator. Dat is een hardnekkig misverstand.

marcel75
door marcel75 - Jul 9, 2010 om 14:37
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Hanneke,
Mee eens, was ook maar een suggestie van mijn kant en later bleek dat ze wel onder enig toezicht staan/stonden.

ha
door hanneke - Jul 10, 2010 om 00:04
321 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=marcel75 schreef op vrijdag 9 jul 2010, 14:37]Hanneke,
Mee eens, was ook maar een suggestie van mijn kant en later bleek dat ze wel onder enig toezicht staan/stonden.
Zoals ik het gelezen heb was dat juist niet het geval,althans, wist vraagsteller dat niet. Maar goed, maakt verder ook niet uit, het probleem ligt hier hoe dan ook duidelijk bij de verhuisservice en niet bij enige vorm van toezicht/bewind/curatele.

tineke100
door tineke100 - Sep 23, 2010 om 19:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Melaniec,

Ik heb uw vraag pas veel later gelezen en ben benieuwd hoe het afgelopen is.
Gaat alles nu goed?

me
door melaniec - Sep 23, 2010 om 20:35
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb de TNT uiteindelijk te pakken gekregen en die hebben mij laten weten dat de nazendservice op dat moment allang afgelopen was. Echter kreeg ik mijn post nog steeds niet, dus ik heb toen alle individuele bedrijven gebeld om te vragen hoe het zat. Ik krijg sindsdien al mijn post weer behalve die van ING.

Het lijkt nu dus alsof het probleem bij ING ligt. Ik heb hen een aantal maanden geleden gebeld en gevraagd hoe het zat. Met veel moeite kreeg ik toen weer een afschrift toegestuurd, maar daarna heb ik niets meer vernomen.

Ik ben ervan op de hoogte dat ING voor reguliere rekeningen geen afschriften meer stuurt om geld te besparen, maar dit gaat nog om een ouderwetse groeirekening waar ik op een andere manier niet bij kan. Lang leve ING.