St
door SteefvOo Sep 10, 2023 om 20:22
Vrije tijd & tuin

10 badenkaart verlopen

Vorig jaar zomer 2022 heb ik een 10 badenkaart gekocht. Na een jaar niet gezwommen te hebben stonden er nog een aantal keren tegoed op mijn pasje, maar helaas bleken deze maar een 1 jaar geldig te zijn. Klopt het dat er per 1 januari 2022 een nieuwe wet is, dat een tegoedkaart minstens 2 jaar geldig blijft? En is dit ook van toepassing op mijn 10 badenkaart?

4024 8 Rapporteer
ne
door neodutchio - Sep 10, 2023 om 20:26
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Een 10 badenkaart is iets anders dan een tegoedkaart. U koopt nu 10 keer entree in 1 keer op voorwaarde die het zwembad hanteert. En dat is binnen 12 maanden te gebruiken. Dat mag.

mahadma
door mahadma - Sep 10, 2023 om 21:05
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als die kaart voor 10 baden één jaar geldig is, wat er vrijwel zeker of opstaat of bij de aankoop vermeld is, dan is die kaart na één jaar dus niet meer geldig. U heeft feitelijk een bon voor 10 baden gekocht, variabel bruikbaar, en er bestaat geen wet dat die dus twee jaar geldig zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 10, 2023 om 22:42
2095 Antwoorden / Vragen

De wet waar u aan refereert gaat over cadeaubonnen niet over rittenkaarten, ook niet als je ze tegoedkaarten noemt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 11, 2023 om 10:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Wetgeving zoals u noemt is er niet. Het enige dat u kunt doen is overleg hebben met kassa medewerker(s) van hetzwembad indien u dat nog niet heeft gedaan. Het kan echter zo zijn dat men u daar al heeft gemeld dat de kaart inderdaad verlopen is.

be
door beter weten - Sep 11, 2023 om 12:19
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop al jaren een 12 badenkaart en weet dat die een half jaar geldig is!  Dus?

mo
door mof - Sep 11, 2023 om 13:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Van die wet weet ik niets.  Wel heeft u een tien baden kaart gekocht tegen een korting (ik neem aan dat tien losse baden duurder zijn). Bij deze aanbieding horen voorwaarden. Daar hoort in te staan dat na een jaar de kaartjes vervallen. Dit  doet het zwembad om 1) de klanten te stimuleren gebruik te maken en 2) om de kaartjes te kunnen omschrijven naar eigen vermogen, anders blijven de kaartjes tot in de eeuwigheid onder het vreemd vermogen staan.

Ja
door JannyBoe - Sep 11, 2023 om 13:17
521 Antwoorden / Vragen

Hallo Steef, u noemt de datum 1 januari 2022 i.v.m. de veronderstelde geldigheid. U doelt ongetwijfeld op de wet die bij Consuwijzer verder beschreven wordt.
Dat gaat over tegoedbonnen en cadeaubonnen.
De ins en outs en voorwaarden kunt u daar lezen.

ro
door ronny530 - Sep 11, 2023 om 14:08
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een zwembad exploitant mag zelf de einddatum bepalen maar dient die einddatum op het pasje te vermelden en dat is zo te lezen ook het geval. Het is dan de bedoeling dat u de 10 baden binnen een jaar afneemt en niet een jaar later en daar weer een jaar de tijd voor krijgt.
Laat me raden de 10 badenkaart heeft een jaar lang verborgen in een la gelegen en is onlangs teruggevonden en nu blijkt dat de kaart zijn geldigheid heeft verloren.