su
door super8mmfilm Mar 13, 2006 om 14:41
Vrije tijd & tuin

8 mm film opnemen

Wie kan mij vertellen hoe ik een film van een 8 mm projector op kan nemen met een camrecorder zonder dat het beeld regelmatig een flakkerend beeld geeft het beeld blijft wel scherp.( wit flakkerend beeld )

450 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2006 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als tegenvraag?

Als u deze film projekteerd tegen het projektiedoek flakkert het beeld dan ook?
Nee?

Tsja, dan is het toch eenvoudig?
Camcorder op een statief en vlak naast de projector waarbij de beelduitsnede zo is gekozen dat alleen het geprojecteerde beeld opgenomen wordt.
Film aan, geluid aan. camcorder starten en gewoon wachten.
Geen stampen op de vloer = elke trilling vermijden en dan moet het  goed gaan zonder dramatisch beeldverlies.

Eventueel kunnen kleine stukjes fout beeld digitaal worden gewist.

'k Deed dit een doodenkele keer met fotovergroting. =diaprojektor op de muur.

?? Hallo, hier Hilversum ?

Zegt de ? vrije vogel

ve
door verwijderd - Mar 19, 2006 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bassie heeft toevallig de afgelopen week een 8 mm film op de computer gezet, na veel experimenteren de volgende tips:

Projector vanaf ongeveer 1,5 meter op wit papier geprojecteerd(projectie scherm ging minder goed)

De camcorder vlak naast de projector gezet, gewoon op de stand easy (is een Sony)

Dan de snelheid van de projector (ik kan het aantal beeldjes per seconde instellen): deze instellen en ondertussen kijken op je schermpje van de camcorder, als je goed instelt dan is de flikkering minimaal maaaar is er niet geheel uit te krijgen! Bij mij werkte ongeveer 18 beeldjes per seconde het beste, maar het is een kwestie van geduld en je schermpje van je camcorder goed in de gaten houden.

Bij mij was het eindresultaat verbazingwekkend goed en ik ga nu de opgenomen film bewerken in mijn Videobewerkingsprogramma en voorzien van teksten en overgangen.

Succes,

Bassie (staat goed ingesteld in het leven)

ve
door verwijderd - Mar 27, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beeld flikkert omdat er een interferentieverschil is tussen film en video. Als je de projector op 16 2/3 beeld per seconden laat draaien inplaats van 16 of 18 beelden per seconden, dan is de flikkering weg. Als je een uitgebreide voorlichting wilt hebben, kijk dan op www.videofilmer.nl / verhalen / techniek / zet film op video. Succes!! Alexvideo.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor dit antwoord, had hetzelfde probleem met de flikkerende beeldjes, ga dit zeker uitproberen. groeten Henny