marionnoiram
door marionnoiram May 9, 2007 om 09:45
Vrije tijd & tuin

Aanpassen zitplaatsen..

Hallo,

Ik had paar maanden geleden kaartjes gekocht voor Doe Maar in het Theater. Had via internet gekeken welke plekken nog over waren en dan kun je zien hoe het zicht is op die bepaalde plek. Nou ik had hele mooie plekken (beetje aan de zijkant maar vooraan). Nu werd ik 2,5 van te voren gebeld dat deze plekken die wij hadden besteld erg slecht zicht hadden. Hier kwamen ze in de loop van de dag achter toen alles werd opgebouwd. Ze boden mij andere plekken aan ergens in het midden, 3de rij op een balkon. Ik wilde dit liever niet en vroeg of ik dan me geld niet kon terug krijgen. Dit was geen optie volgens de dame ik kon kiezen tussen die twee plekken en dat was het. Zij vertelde mij dat zij op die nieuwe plek was gaan zitten en dat het uitzicht prima was. Ik heb toen maar gezegd dat ik dan maar de nieuwe plekken nam. Ik ben gelijk na het eten gaan kijken op internet omdat ik toch twijfelde..ik heb de plek bekeken en het uitzicht, dat is toch veel minder..of je nu 6 meter van het podium zit zonder mensen voor je of 100 meter van het podium vandaan met mensen voor je. Ik probeerde meteen terug te bellen dat ik hier toch niet mee akkoord wil gaan (dit was 45 min later). Maar niemand nam meer op.. Heb ze toen maar een email gestuurd..maar nog niks gehoord. Maar mijn vraag..ik sta toch in mijn recht om geld of theaterbonnen te krijgen. Hun kunnen mij wel een andere plak aanbieden maar als ik dit twee dage van te voren had geweten had ik de kaarten gewoon terug gebracht. En nu kon dat dus niet meer.

Groetjes Marion

705 8 Rapporteer

stacey
door stacey - May 9, 2007 om 09:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

---maar als ik dit twee dage van te voren had geweten had ik de kaarten gewoon terug gebracht. -----

Je kunt kaarten niet gewoon maar terugbrengen - koop=koop,

( en ruilen of terugbrengen is een gunst van de verkoper en geen plicht en doen ze vrijwel alleen als het uitverkocht is/er een wachtlijst is )

Ze hadden je ook niet kunnen bellen en je er gewoon kunnen laten zitten........

Ik denk dat je gewoon moet gaan, zal wellicht hartstikke meevallen, en gezellig is het zowieso waar je ook zit ;-)

marionnoiram
door marionnoiram - May 9, 2007 om 10:03
10 Antwoorden / 11 Vragen

Je kan kaarten zeker wel terugbrengen, twee dagen van te voren tot 17:00! Dat staat zelfs op de site en dat is ook normaal, vaak bestel je kaarten een jaar vooruit!

Het gaat er om dat dit theater echt veel slechte plekken heeft..die waren niet voor niks nog niet verkocht. Ik had in de eerste plaats de kaarten ook niet voor mezelf gekocht, het was een kado. Maar die mensen konden helaas niet, dus wilde ik ze eerst al terugbrengen. Maar dacht is weer eens wat anders en besloot om zelf te gaan. Maar als ik dit dus had geweten van te voren had ik de kaarten wel echt teruggebracht . Dus tja..znap wel dat zij mij een andere optie hebben gegeven maar wel erg laat, zodat ik niet meer van de kaarten af kon..

stacey
door stacey - May 9, 2007 om 10:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nou dan heb je geluk met de voorwaarden, zoals gezegd zijn ze dat niet verplicht en ze doen dit niet overal;

--Een eenmaal verkregen toegangsbewijs kan niet worden geruild. In deze gevallen vindt evenmin restitutie van de toegangsprijs plaats.--------

stacey
door stacey - May 9, 2007 om 10:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Maar ben je nu al geweest of moet je er nog heen?

marionnoiram
door marionnoiram - May 11, 2007 om 09:14
10 Antwoorden / 11 Vragen

Ik ben niet gegaan, en effe voor de duidelijkheid ik werd 2,5 uur van te voren gebeld. (stond niet goed in de tekst).

marionnoiram
door marionnoiram - May 11, 2007 om 10:04
10 Antwoorden / 11 Vragen

Ik snap idd dat hun er ook niet veel aan konden doen..maar aan de telefoon gaven ze me geen andere optie dan 1 van die 2 plaatsen. Ik zei nog dat ik dan liever niet wilde gaan en geld of bonnen wilde hebben. Maar dat was niet mogelijk zei die mevrouw. Dus ik moest wel akkoord gaan. Toen ik (nadat ik de plaatsen had vergeleken op inetrnet) 45 min later terug wilde bellen waren ze dus niet meer bereikbaar! Maar deze alternatieve plaatsen had ik nooit zelf besproken, dus beetje vervelend dat het allemaal zo kort van te voren is verandert zodat ik de kaarten niet kon terug brenegn!!

Maar denk dat dat idd wel het slimt is..

edwardus
door edwardus - May 11, 2007 om 10:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het was vast goed bedoeld, maar wel een beetje onhandig van de organisatie om zo kort van tevoren zoiets te constateren en melden. Doordat je akkoord bent gegaan met het voorstel lijkt het niet waarschijnlijk dat je nog ergens aanspraak op kunt maken. Als ik hun was dan zou ik zeggen dat je het voorsteld hebt geaccepteerd en dat het je eigen keuze was om uiteindelijk niet naar de voorstelling te gaan. Als ik jou was dan zou ik contact met ze zoeken (liefst in persoon) om het verhaal te vertellen, je weet nooit of ze uit coulance nog een aardig gebaar maken.

fe
door femmie1987 - Oct 3, 2007 om 00:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo!

ik werk in het theater, wel een ander theater, maar misschien kan ik wat duidelijkheid geven.

Wanneer je reserveert hoor je altijd op welke rij en op welke stoelen je komt te zitten. Dit is een verplichting dat deze plaatsen ook voor je vrij zijn. Wanneer er toch iets tussenkomt moeten ze je een gelijkwaardige plaats aanbieden, in dit geval dus een plaats van dezelfde rang. Wanneer dit niet kan moeten ze je kaarten of overboeken of je musical/theaterbonnen aan bieden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!