ARTIKEL GELEVERD IN VERKEERDE MAAT
Ik heb een originele screen gekocht passend bij de pergola bij gerenommeerd bedrijf. Het bedrijf had de bouwtekeningen en ik hoefde verder de maat niet op te geven.
Leverancier heeft screen geleverd, gemeten in de dag en bij levering is de maat te klein. Ik begrijp dat het precies op de mm leveren lastig is maar dat is wel de reden dat ik naar originele dealer ben gegaan. Andere screen zit er nl perfect in en dat is ook mijn verwachting. Er is meer dan een ,5 cm namelijk 1 cm afwijking en is niet meer te monteren zonder kunst en of vliegwerk. Waar sta ik?Leverancier zegt dat 0,5 afwijking normaal is en dat ik er extra kit tussen moet smeren. 1 cm is naar mijn mening te veel.
Kan ik artikel retourneren en geld terugvragen? De leverancier wil niet meewerken. Kosten 2100 Euro!
Topantwoord
Hallo Jor.Duijn ,
Welke leverancier is dit , zijn ze nergens bij aangesloten ?
Lees ook hier , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht
Ik heb betaald omdat dat de voorwaarden waren van de leverancier.
Een stukje vooruit, ok, maar restant toch na plaatsing en goedkeuring. Fot is niet erg duidelijk, maar ziet er in ieder geval niet uit.
Heeft het bedrijf vooraf gemeten of zijn ze afgegaan op de bouwtekeningen? En kloppen de bouwtekeningen wel?
Op basis van de bouwtekening is besteld en ik hoefde daarom de maten niet door te geven. En daarbij is bewust nog aan iedere kant marge afgehaald. Dat is gebruikelijk vertelde hij maar de constructie heeft niet precies dezelfde maten waardoor marge nog groter is geworden.
De
En die bouwtekening klopt op de mm nauwkeurig? Nagemeten?
Is het bedrijf waar u dit besteld heeft een andere dan het bedrijf dat geleverd heeft?
U moet in ieder geval bij het bedrijf zijn aan wie u de opdracht gegeven heeft voor eventuele restitutie.
Onder de voorwaarde dat de bouwtekeningen overeenstemmen met de feitelijke situatie.
je mag verwachten dat een bedrijf weet wat deze doet, 1 cm marge lijkt mij wat veel, zeker nu dat bedrijf er nog enkele mm af gehaald hebben, zij hadden gewoon op moeten meten, nu ze dat niet gedaan hebben zijn zij ook verantwoordelijk...
heeft u rechtsbijstand??? zo ja, inschakelen, gevoel zegt me dat u er met dit bedrijf er niet uit gaat komen...
Ja het betreft nb de importeur van NL. Reactie was dat zijn monteurs dit vlekkeloos kunnen wegwerken met compriband en kit en dat het mij ook moet lukken. Hij gaat niet leveren
stel ze dan in gebreke en eis naleving binnen bijvoorbeeld 14 dagen, doen ze dit niet zet u er rechtsbijstand op als u deze heeft, heeft u deze niet dan is het de vraag of de financien een zaak hieromtrent rechtvaardigt???
In dat geval zou u misschien de leverancier voor kunnen stellen dat de monteur dit dan even komt doen!!!!
toch eeen blunder van de eerste orde. Altijd inmeten, je weet nooit ........
Zie o.a. deze als u er met de leverancier niet uitkomt: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (M.i. is het bedijf in gebreke een overeenkomst goed na te komen)
Je weet te weinig van deze casus om te concluderen dat het bedrijf in gebreke is gebleven. TS heeft nog niet alle vragen beantwoordt om de juiste conclusie te kunnen trekken. Plus dat we per definitie slechts 50% van het verhaal weten.
Als de leverancier zegt dat 0.5 cm nog normaal is dan zegt hij impliciet dat daar de frens ligt en dat dus 1 cm teveel is.
dat betekent dat u recht heeft op een oplossing: een ander scherm dat wel past, of een aanpassing van het scherm waarmee u kunt leven, of uw geld terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer