jo
door jor.duijn Apr 1, 2020 om 11:35
Vrije tijd & tuin
ARTIKEL GELEVERD IN VERKEERDE MAAT

Ik heb een originele screen gekocht passend bij de pergola bij gerenommeerd bedrijf. Het bedrijf had de bouwtekeningen en ik hoefde verder de maat niet op te geven.

Leverancier heeft screen geleverd, gemeten in de dag en bij levering is de maat te klein. Ik begrijp dat het precies op de mm leveren lastig is maar dat is wel de reden dat ik naar originele dealer ben gegaan. Andere screen zit er nl perfect in en dat is ook mijn verwachting. Er is meer dan een ,5 cm namelijk 1 cm afwijking en is niet meer te monteren zonder kunst en of vliegwerk. Waar sta ik?Leverancier zegt dat 0,5 afwijking normaal is en dat ik er extra kit tussen moet smeren.   1 cm is naar mijn mening te veel.
Kan ik artikel retourneren en geld terugvragen?  De leverancier wil niet meewerken.  Kosten 2100 Euro!

3187 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2020 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u dan betaald?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 1, 2020 om 11:42
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jor.Duijn ,

Welke leverancier is dit , zijn ze nergens bij aangesloten ?

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/anders-dan-verwacht

jo
door jor.duijn - Apr 1, 2020 om 11:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb betaald omdat dat de voorwaarden waren van de leverancier.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2020 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een stukje vooruit, ok, maar restant toch na plaatsing en goedkeuring. Fot is niet erg duidelijk, maar ziet er in ieder geval niet uit.

rj
door rjw - Apr 1, 2020 om 12:24
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft het bedrijf vooraf gemeten of zijn ze afgegaan op de bouwtekeningen? En kloppen de bouwtekeningen wel?

jo
door jor.duijn - Apr 1, 2020 om 13:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van de bouwtekening is besteld en ik hoefde daarom de maten niet door te geven.  En daarbij is bewust nog aan iedere kant marge afgehaald. Dat is gebruikelijk vertelde hij maar de constructie heeft niet precies dezelfde maten waardoor marge nog groter is geworden.
De

rj
door rjw Apr 1, 2020 om 22:44
3294 Antwoorden / 5 Vragen

En die bouwtekening klopt op de mm nauwkeurig? Nagemeten?

aurora1
door aurora1 - Apr 1, 2020 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is het bedrijf waar u dit besteld heeft een andere dan het bedrijf dat geleverd heeft?
U moet in ieder geval bij het bedrijf zijn aan wie u de opdracht gegeven heeft voor eventuele restitutie.

Onder de voorwaarde dat de bouwtekeningen overeenstemmen met de feitelijke situatie.

1paul
door 1paul - Apr 1, 2020 om 15:33
3188 Antwoorden / 0 Vragen

je mag verwachten dat een bedrijf weet wat deze doet, 1 cm marge lijkt mij wat veel, zeker nu dat bedrijf er nog enkele mm af gehaald hebben, zij hadden gewoon op moeten meten, nu ze dat niet gedaan hebben zijn zij ook verantwoordelijk...

heeft u rechtsbijstand??? zo ja, inschakelen, gevoel zegt me dat u er met dit bedrijf er niet uit gaat komen...

jo
door jor.duijn Apr 2, 2020 om 20:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja het betreft nb de importeur van NL.  Reactie was dat zijn monteurs dit vlekkeloos kunnen wegwerken met compriband en kit en dat het mij ook moet lukken. Hij gaat niet leveren

1paul
door 1paul Apr 3, 2020 om 07:44
3188 Antwoorden / 0 Vragen

stel ze dan in gebreke en eis naleving binnen bijvoorbeeld 14 dagen, doen ze dit niet zet u er rechtsbijstand op als u deze heeft, heeft u deze niet dan is het de vraag of de financien een zaak hieromtrent rechtvaardigt???

In dat geval zou u misschien de leverancier voor kunnen stellen dat de monteur dit dan even komt doen!!!!

jhogaarts
door jhogaarts Apr 3, 2020 om 12:50
101 Antwoorden / 1 Vragen

toch eeen blunder van de eerste orde. Altijd inmeten, je weet nooit ........

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 1, 2020 om 15:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie o.a. deze als u er met de leverancier niet uitkomt: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  (M.i. is het bedijf in gebreke een overeenkomst goed na te komen)

rj
door rjw Apr 2, 2020 om 15:54
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Je weet te weinig van deze casus om te concluderen dat het bedrijf in gebreke is gebleven. TS heeft nog niet alle vragen beantwoordt om de juiste conclusie te kunnen trekken. Plus dat we per definitie slechts 50% van het verhaal weten.

mo
door mof - Apr 3, 2020 om 14:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als de leverancier zegt dat 0.5 cm nog normaal is dan zegt hij impliciet dat daar de frens ligt en dat dus 1 cm teveel is.
dat betekent dat u recht heeft op een oplossing: een ander scherm dat wel past, of een aanpassing van het scherm waarmee u kunt leven, of uw geld terug.