door 30marg Jun 27, 2007 om 14:07
Vrije tijd & tuin

Is K-sport nordic walking oké ?

Bij Kruidvat is een K-sport nordic walking-set als voordeelartikel à € 29,99 voor € 16,99 te koop. Stokken zijn van licht en sterk aluminium. Handvat is dun en gemaakt van PP en kurk met veiligheidsriempje. Lengte stokken variëert tussen 68-135 cm.

Zou met nordic walking willen starten maar weet niet of deze set voor mij qua materiaal geschikt is.

P.S.: wat is PP ?

930 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat je verlangt van dit soort stokken. Ze lijken mij beter van kwaliteit als dan wanneer je het bos in loopt en daar 2 afgebroken takken van ongeveer 1,20 meter opraapt en daarmee gaat lopen. Maar sportief gezien zal er wel geen verschil zijn.

Bassie (doet aan  broken bough walking)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bassie heeft ook erg veel aanleg, want hij kan het al zonder stokken.

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach, je gaat er toch niet op hangen! Het stimuleert het makkelijker lopen alleen maar.

pp = per paar, setje, 2 stuks.
Een linker en rechter?

Groet, en doe je best,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probber het gewoon eens, als ze breken volgende keer een andere zoeken en dan bij voorkeur bij een gespecialiseerde (sportzaak) ;-)

ve
door verwijderd - Jun 27, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vragensteller,

Wat Stacey zegt. Voor 17 euro kan je je geen buil vallen. als het wandelen met stokken bevalt kan je altijd nog een paar supersonische kopen (al vraag ik me af of dat werkelijk veel verschil biedt. het gaat immers om de manier van lopen.)

Je andere vraag: PP is de afkorting van Polypropyleen, een type kunststof dat vaak wordt gebruikt. Met name in huishoudelijke producten. Het is licht en sterk. Kijk maar eens aan de onderkant van bijvoorbeeld een doosje waar je eten in kan bewaren. Grote kans dat je daar de letters PP op staan. (Op heel veel kunststof producten staat van welk materiaal het is gemaakt)

Overigens lijken me die stokken redelijk logisch qua materiaalkeuze. Aluminium is sterk en licht en het kurk in de handvatten zal zweet van je handen beter absorberen.

groet Flipje

ve
door verwijderd - Jan 23, 2008 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

PP staat voor Polypropylene. (de soort kunstof) sommige mensen geven de voorkeur aan de handvaten met kurk. Ikzelf niet PP is makelijker zuiver te maken.

Deze Walking-sets zijn op dit moment ook te krijgen voor € 8,- bij de blokker. (buiten het seizoen)

Ik verzorg zelf  bergwandelingen, 4x4 tours en mountainbiking in Macedonie en Servie. www.adventuretoursmk.com

Ik heb voor veel bergbeklimmers in Macedonie deze stokken meegebracht en gebruik ze zelf ook.   Ze bevallen mij goed.