Fr
door Frédérique M Feb 5, 2017 om 13:55
Vrije tijd & tuin

Mag er een houdsbaarheiddatum van 6 maanden aan een wellnessbon zitten?

Ik heb een wellnessbon gekregen in oktober maar deze is slechts tm 27 feb geldig. Het (de) weekend(en) dat ik er gebruik van had willen maken is/zijn volgeboekt. Wat zijn de mogelijkheden om de geldigheid te verlengen?

1363 5 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 5, 2017 om 13:59
888 Antwoorden / 1 Vragen

Plan vóórdat de bon verloopt een datum die wel haalbaar is en betaal met die bon. Maar stop met die kadobonnen, één en al ellende. Gewoon euro's in een leuke enveloppe!

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 5, 2017 om 14:03
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Frederique ,

  1. De geldigheidsduur van een Wellnessbon bedraagt 15 maanden gerekend vanaf de datum van afgifte van de Wellnessbon. Om administratieve en organisatorische redenen is het niet mogelijk Wellnessbonnen te verzilveren na de aangegeven geldigheidsduur. De vervaldatum is op de Wellnessbon vermeld. Wellnessbonnen zijn overdraagbaar en kunnen door iedereen worden verzilverd, voordat de code is aangemeld via Wellnessbon.nl.
  2. Wellnessbonnen kunnen binnen de geldigheidsperiode worden omgeruild voor andere Wellnessbonnen. De administratiekosten van € 15,- die het ruilen met zich meebrengt kunnen niet worden verrekend met de waarde van de Wellnessbon. De geldigheidsduur van de nieuwe Wellnessbon bedraagt 15 maanden die ingaan op de datum van afgifte van de nieuwe Wellnessbon.
  3. Wanneer men bij het ruilen een Wellnessbon wenst te ontvangen die een hogere waarde vertegenwoordigd dient men het prijsverschil bij te betalen. Het ruilen met een Wellnessbon van een lagere waarde is mogelijk, echter blijft het verschil in waarde op de oorspronkelijke Wellnessbon staan. Tegoeden kunnen worden verzilverd zoals beschreven in artikel 2.
  4. Na invoer van de Wellnessboncode kan het arrangement geboekt worden, de waarde van het arrangement wordt verrekend met het tegoed dat is gekoppeld aan de Wellnessboncode. Wanneer een arrangement geboekt is krijgt de Klant direct een reserveringscode toegestuurd horende bij het zojuist geboekte arrangement. Aan de hand van deze code kan de Klant een afspraak arrangeren met de desbetreffende Acceptant. De Acceptant zal de afspraak naar Wellnessbon bevestigen. De afspraak dient binnen 15 maanden, nadat de reserveringscode is aangevraagd, gemaakt te zijn. Wanneer dit niet het geval is wordt de code gedeactiveerd en gaat de waarde verloren. De Klant ontvangt alle gegevens betreffende de boeking of eventuele bestelling per mail. Green Wellness treedt enkel op als tussenpersoon
Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.wellnessbon.nl/algemene-voorwaarden.html

tenormin
door tenormin Feb 5, 2017 om 14:18
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Maar de TS schrijft dat het maar 6 maanden geldig is. Wordt ze dan in het ootje genomen of zijn er meerdere Wellnessbonnen, naar jij weet?

simon55
door simon55 Feb 5, 2017 om 14:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn verschillende Welnessbonnen in omloop en de datum verschilt van de een tot de ander

marita5
door marita5 Feb 5, 2017 om 14:27
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , de vervaldatum staat op de bon vermeld , Green Welness is de uitgever van de bonnen .

Fr
door Frédérique M Feb 9, 2017 om 13:38
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reactie Maritas, ik heb meteen op de site gekeken

marita5
door marita5 Feb 9, 2017 om 13:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ne
door neodutchio - Feb 5, 2017 om 14:20
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Ta, als de gever deze bon al een tijdje in bezit heeft kan dit voorkomen. En dat u niet kunt op tijden dat de aanbieder wel mogelijkheden heeft, is natuurlijk geen fout van de wellnessbon.

fa
door familyman Feb 5, 2017 om 14:29
888 Antwoorden / 1 Vragen

Of de "gulle gever" heeft de bon zelf gekregen.

ne
door neodutchio Feb 5, 2017 om 15:10
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Schijnt idd ook vaker voor te komen, voor jezelf een kadobon kopen. Lullig alleen als het het zelf niet gebruikt dan hahaha.

getty
door getty - Feb 5, 2017 om 15:10
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat u een tweedehands bon heeft gekregen..... Deze zijn normaal veel langer geldig. Vraag het de gever eens hoe dat zit.

Cookies
door Cookies - Feb 5, 2017 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kun je nagaan hoe lang de bon als bij de 'gulle' gever in de la lag.

gekregen in oktober maar deze is slechts tm 27 feb geldig.