to
door toean1 Mar 15, 2013 om 18:02
Vrije tijd & tuin

Moraliteit vd nederlandse reclame

Goedemiddag,
ik weet eigenlijk niet zeker of onderstaande situatie iets is om bij Kassa aan te spreken, maar ik probeer het toch:

Sinds een tijd zijn er reclame's op TV (meerdere zenders) die "aanzetten tot ontrouw". Ik het het hier over www.secondlove.nl

U kunt zich voorstellen dat enkele dingen gebeuren/gebeurd zijn:
- Kans op ontrouw door jezelf of je partner
- Frustratie over het feit dat zulke reclames mogelijk zijn (vooral moreel gezien)

Is er kans om dit soort reclames in te dammen / verbieden om de "verloedering van de maatschappij tegen te gaan"!?

967 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2013 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo toean1,

Dit is meer iets voor Discussies aangezien er om een mening gevraagd wordt.

Met vr.gr.

freya
door freya - Mar 15, 2013 om 18:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo toean1,

Als het je bedoeling is om in contact te treden met de redactie van Kassa, dan kun je gebruik maken van het contactformulier, dat je kunt vinden via de 'contact met kassa' link, onderaan deze pagina.
Je zit nu op een openbaar forum....

m.vr.gr. Freya

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2013 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat dacht u dan van alle films, bladen en boeken over ontrouw? Alles verbieden? Er zit een knop op de tv om hem uit te zetten.

Ja
door JanvanAlles - Mar 15, 2013 om 19:16
333 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn zaken die veel schrijnerder zijn maar gelukkig is er altijd nog
http://www.youtube.com/watch?v=VPgtkmCJu4E

valerius-2
door valerius-2 - Mar 15, 2013 om 19:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De filmwereld wordt werkelijkheid enhoop mensen gaan denken dat het allemaal normaal is, en da wordt dan gewoon een trent voor de toekomst.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2013 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@valerius

In uw jeugd waren er anders al films over ontrouw hoor.

Ja
door JanvanAlles - Mar 15, 2013 om 19:43
333 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, mijn man ziet dat spotje en gaat meteen even over de schreef, subiet!
En ik maar eenzaam tussen de lakens huilen.

Come on zeg, een echte vent heeft daar niks te zoeken en Trollen wonen in Noorwegen.....

Ja
door JanvanAlles - Mar 15, 2013 om 19:48
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 19:29]@valerius

In uw jeugd waren er anders al films over ontrouw hoor.

In jouw tijd ook al?
(ben jij ook van 1880 vóór Christus?)
Van die tijd dat er niet zoveel gezeurd werd om niks?

dearagain
door dearagain - Mar 15, 2013 om 20:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je kunt altijd een klacht indienen bij de reclamecodecomissie

sh
door shine - Mar 15, 2013 om 22:03
107 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo bijvoorbaat verloedering? Er zijn genoeg stellen die polygaam zijn. Wellicht past dit niet in uw levensstijl en visie, maar wel in andermans levensstijl en visie. De secondlove reclame kan voor deze stellen een fijne gewenste attentie zijn.
Volgens mij moet u deze reclame ook zo zien en ervaren. Net zoals de reclame van andere soorten dating/relatie websites op tv.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2013 om 22:23
16849 Antwoorden / 108 Vragen

toean1, dus u denkt dat zowel mannen als vrouwen na een reclame van second love (heb persoonlijk nooit gezien) er diep over gaan nadenken om "vreemd te gaan" of ineens hun huwelijk/relatie door zoiets op TV gezien, op het spel gaan zetten? U gaat toch ook niet al de andere reclames serieus nemen? Tenzij het ergerlijk word. Maar dan is daar inderdaad de RCC voor.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 16, 2013 om 01:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 19:29]@valerius

In uw jeugd waren er anders al films over ontrouw hoor.

Maar ten eerste was er geen TV en ten tweede was er niet zoveel intresse in dit soort films. Tenminste niet in het millieu waar ik in groot ben gebracht. Nu ziet men zo de TV aan gaat een hel andere wereld die gemaakt is.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 16, 2013 om 01:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=thaorchid schreef op vrijdag 15 mrt 2013, 19:43]Ja, mijn man ziet dat spotje en gaat meteen even over de schreef, subiet!
En ik maar eenzaam tussen de lakens huilen.

Come on zeg, een echte vent heeft daar niks te zoeken en Trollen wonen in Noorwegen.....

Ben er verschillende malen geweest en nooit trollen ge zien. Het zal wel net zo zijn als bij ons de kabouters.

empyria
door empyria - Mar 16, 2013 om 08:12
504 Antwoorden / 3 Vragen

"Flirten is niet strafbaar"...

Maar wordt wel bestraft... > op het moment dat iemand z'n relatie aan diggelen heeft geflirt...:-P

rapil
door rapil - Mar 16, 2013 om 14:17
433 Antwoorden / 0 Vragen

Amen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 16, 2013 om 20:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Maar wie zegt dat monogamie normaliter is? Misschien is dat juist wel abusief..

zoekster
door zoekster - Mar 16, 2013 om 20:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Of monogamie nu normaal is of niet, in de meeste relaties breekt de oorlog uit als 1 van 2 vreemd gaat. Vooral degene die trouw blijft schijnt daar grote moeite mee te hebben.

ma
door mariska55 - Jun 5, 2013 om 23:13
14 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk dat degene die dit onderwerp heeft geplaatst, de datingsite meer als een voorbeeld noemde en meer doelt op "de verloedering van de maatschappij" door aanstoot gevende reclames.

Ik vind die reclame over een biermerk waar 0% alcohol in zit ook niet kunnen. Het geeft de indruk dat je in de auto / op straat etc gewoon mag drinken. Zelfs de politie staat met een biertje in hun handen op straat. Het is weleens waar 0% maar misschien ziet niet iedereen het verschil tussen bier en bier. Ik vind het geen gewenst gedrag.