jo
door joskaa May 12, 2016 om 22:06
Vrije tijd & tuin

Pepertjes als bestrijdingsmiddel

Ik heb onlangs iets gelezen over (extract of aftreksel van) pepertjes als bestrijdingsmiddel tegen spint, witte vlieg luis etc in de tuin, maar kan het artikel niet meer achterhalen en ook iets soortgelijks niet vinden op internet.  Weet iemand hier meer over?

7886 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - May 12, 2016 om 22:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen
marita5
door marita5 - May 13, 2016 om 08:07
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joskaa ,

Lees deze informatie eens door en scroll naar beneden : Natuurlijk bestrijdingsmiddel tegen allerlei schadelijke insecten klik op de rode regel .

http://zelfmakentips.nl/huis-tuin-keuken/natuurlijke-bestrijdingsmiddelen-zelf-maken/

pe
door peterbee - May 13, 2016 om 13:29
58 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat de lol van dit forum er niet af als niemand meer antwoord geeft, maar alleen nog maar linkjes plaatst ( naar een goed antwoord, daar niet van ) ?

edrick3
door edrick3 - May 13, 2016 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT
@peterbee,

Nee hoor.
Dan kan een vraagsteller alles uitgebreid nalezen.

gerbera
door gerbera - May 13, 2016 om 16:01
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@peterbee,
de Ts kon het niet vinden op internet, ik toevallig wel. Verwacht u dan dat ik het gehele artikel hier ga plaatsen.  Soms ook mag je bepaalde teksten niet eens overnemen. Voorheen werdt er gebruik gemaakt van de term "klik hier" zonder dat je kon zien waar naar verwezen werd.  Vandaar dat het eenvoudiger is een link naar betreffende site te plaatsen. En dat doe ik met veel plezier als ik een ander daarmee kan helpen.

jo
door joskaa - May 13, 2016 om 19:58
80 Antwoorden / 44 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie bijdragen; ik ga ermee aan de slag.

gerbera
door gerbera - May 13, 2016 om 22:39
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@joskaa,
Nog een tip, om aantasting zoveel mogelijk te voorkomen is brandnetelgier of knoflookwater aan te bevelen.
Brandnetelgier is op 2 manieren te maken. Doe een flinke hoeveelheid brandnetels in een emmer water en laat dit ruim een week staan. Sluit de emmer wel af want het gaat behoorlijk stinken. Om stankvrije gier te maken kun je een flinke hoeveelheid brandnetels in ruim water ongeveer 10 min. koken. Zeef het in beide gevallen door een (oude) panty en gebruik het met 1 deel gier op 1 deel water. Tijdens het proces ontstaat kiezelzuur wat een versterkende werking heeft op de planten. Knoflookwater maak je door een aantal (gepelde)tenen in een liter water te doen en dat enige tijd te laten staan. Gebruik het als bij brandnetelgier.

ra
door raarmaarwaar - May 16, 2016 om 18:46
41 Antwoorden / 1 Vragen

Voorzover ik het weet is peper erg lekker om te eten. Denk niet dat het werkt als bestrijdingsmiddel voor het ander doel welk u voorbeeld geeft.
Logische gezien zou het dan het (lekker peper) niet te eten zijn voor normale consumptie..

gerbera
door gerbera - May 16, 2016 om 22:34
7368 Antwoorden / 14 Vragen

beste @raarmaarwaar; Pepers, dus geen poeder, bevatten Capsaïcine, deze stof maakt dat planten onaantrekkelijk worden voor div. aantastingen en werkt wel degelijk als bestrijdingsmiddel. Dus helaas verkeerd gedacht.

marita5
door marita5 May 16, 2016 om 22:41
11521 Antwoorden / 15 Vragen

raar maar waar ;-)