ov
door overhof Mar 19, 2013 om 19:58
Vrije tijd & tuin

Postzegels

Geachte,

Ik ben in bezit van Nederlandse postzegels postfris en eendags enveloppen. Moet ik die bewaren of nu verkopen.
Wat lijkt u het beste.
MVG.

3855 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2013 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van welke jaren want daar gaat om vanaf het jaar 1985 breng het niet veel niet eens wat ze toen aan de de prijs wat ze toen kosten bij de post gekocht.Ik had toen ook voor mijn kleindochter een verzameling begonnen maar ze vond het maar niks dus heb ik maar heel goedkoop weg gedaan en het geld aan haar gegeven.Het was dik onder nominaal wat het opbracht.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2013 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkopen heeft geen zin. Je krijgt slechts een fractie van de catalogus waarde. Bewaren is even nutteloos. Het geld wat je er in gestoken hebt zal je nooit meer terug zien.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2013 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

De postzegelmarkt is totaal ingestort. Alleen de zeer zeldzame exemplaren vertegenwoordigen nog iets van waarde. Zijn de Nederlandse zegels van 1977 dan kunt u ze nog tot 1 november 2013 gebruiken (niet vergeten de waarde gulden - euro om te rekenen) op kaarten en brieven. De filatelisten hebben nu een hobby die zo goed als niets meer oplevert, helaas.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij wie kan ik vooralsnog terecht om mijn postzegels proberen van de hand te doen.
mvg.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 11:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&biw=&bih=&q=postzegels+verkopen&btnG=Google+zoeken&gbv=1

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is in en in triest dat PostNL geen Guldenzegels meer accepteert per november, hier ook in het bezit van tientallen euro's van deze zegels, die per bovenstaande datum gewoon de prullenbak in kunnen.

En de reactie van PostNL; "u kunt ze nog gewoon nog gebruiken tot november" Dit was dan wel weer precies volgens de verwachting, PostNL en meedenken met hun klanten..

Wat je kunt doen is beginnen met de zolder opruimen en deze artikelen verkopen via bijvoorbeeld marktplaats. Zo krijg je toch nog de zegels op. En na 1 november blijf ik gewoon Guldenzelgels plakken, ze zoeken het maar mooi uit daar bij PostNL. Abominabel flut en vooral prutserig bedrijf.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

overhof schreef op woensdag 20 mrt 2013, 10:44: Bij wie kan ik vooralsnog terecht om mijn postzegels proberen van de hand te doen.
mvg.

Kijk eens of er in u omgeving mensen zijn die weten of er verzamelaars beurs is. Of de postzegel handel. Postzegel vereniging.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2013 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bied 1 eurocent voor de waarde van 1 gulden.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin; de Regina (Juliana) postzegels uit 1969 zijn trouwens ook nog geldig.

Mogen/kunnen Gulden postzegels nog gebruikt worden voor post naar het buitenland?

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

glgriffioen, ik heb eerlijk gezegd geen zin om die hele lap tekst te lezen of die oude postzegels ook nog naar het buitenland bijgeplakt kunnen worden, maar als u zin heeft:
www.po-en-po.nl/geuzendam.htm
Sorry, kan niet linken, dus even zelf doen? Succes met die taaie theorie ;-)

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin;
Volgens deze site wel;
ht tp : / / cardcetera. wordpres s.c om/2011/09/21/originele-postzegels-nodig-gebruik-gulden-zegels/ (verwijder spaties)

Ik gebruik ze zelf regelmatig binnen Nederland, bij het postkantoor zijn ze al gewend aan mijn postzegel verzamelingen op brieven en pakketjes.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 16:42: @tenormin;
Volgens deze site wel;
ht tp : / / cardcetera. wordpres s.c om/2011/09/21/originele-postzegels-nodig-gebruik-gulden-zegels/ (verwijder spaties)

Ik gebruik ze zelf regelmatig binnen Nederland, bij het postkantoor zijn ze al gewend aan mijn postzegel verzamelingen op brieven en pakketjes.

Geen idee wat de achterliggende gedachte is van spaties in 'n link, maar hier klikken is een stuk sneller.

En wil je niet dat sites zien waarvandaan gelinkt wordt, gebruik dan gewoon een url-verkorter (uiteraard werkt dat ook niet optimaal natuurlijk).

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 16:10: @tenormin; de Regina (Juliana) postzegels uit 1969 zijn trouwens ook nog geldig.

Mogen/kunnen Gulden postzegels nog gebruikt worden voor post naar het buitenland?

De link die lekkerisdat doorgeeft schrijft ook dat Nederlandse Postzegels vanaf 1977 mogen worden gebruikt, dus zou ik die uit 1969 maar niet gebruiken!

O.T. @lekkerisdat, tja, al is het me vaak uitgelegd, ik krijg het niet voor elkaar op deze site om te linken, dus als u zich eraan ergert: overslaan dan maar! Prettige dagen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

OT
.....ik krijg het niet voor elkaar op deze site om te linken/i].....
Kijk nog eens hier! Goed oefenen!

Fijne paasdagen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 18:01: O.T. @lekkerisdat, tja, al is het me vaak uitgelegd, ik krijg het niet voor elkaar op deze site om te linken, dus als u zich eraan ergert: overslaan dan maar! Prettige dagen.

Ik erger mij daar niet aan, selecteren en openen in nieuw tabblad klikken is 'n kleine moeite, maar als je doelbewust spaties gaat zetten, vind ik dat best eigenaardig.

Overigens kan ook jij gewoon 'n link maken je typt, op het toetsenbord, gewoon het volgende; [ url=http://hierljelinkplakken.nl][/url ]
De [ en ] zitten rechts van de letter p

Zonder de 2 spaties anders wordt het voorbeeld logischerwijs wel 'n link.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 18:06: @tenormin,

OT
.....ik krijg het niet voor elkaar op deze site om te linken/i].....
Kijk nog eens hier! Goed oefenen!

Fijne paasdagen.

Ja, die had ik gezien, probleem is dat ik geen adresbalk heb. Wat er "in de balk" staat is:
Aanbevolen websites | TROS Radar Toon nieuw...| Kassa's Vraag & Beant...| AD. -24 uur per dag act...| Meer invoegtoepassingen
Ga ik in die balk is alles weg.
U ook fijne Paasdagen.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

OT
Rechtermuisklik in de 'Balk' met Betsand - Bewerken - Beeld - Geschiedenis enz.
Zet een vinkje voor Navigatiewerkbalk (even aanklikken).

Suc6

ve
door verwijderd - Mar 30, 2013 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

OT
Overigens: waar typ je dan het adres van een website? (Dat bedoel ik met 'adresbalk')

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien de postzegels nog ongestempeld en geldig (na 1977) zijn kun je ze het beste gebruiken (kan nog tot 1-11-2013). De verzamelwaarde is meestal veel minder dan de plakwaarde.
De plakwaarde in euro = guldens / 2,20371

1e dag enveloppen zijn (omdat ze al gestempeld) zijn niet meer te gebruiken als frankeergeldige
zegels.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@glgriffioen, dit had ik al op 19 maart geschreven, dus....

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin; sorry, dat had ik zo snel niet gezien toen ik vandaag een e-mail kreeg met de start topic, de e-mail leek net een persoonlijke vraag van Overhof en daar reageerde ik op.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

glgriffioen schreef op vrijdag 26 apr 2013, 20:34: @tenormin; sorry, dat had ik zo snel niet gezien toen ik vandaag een e-mail kreeg met de start topic, de e-mail leek net een persoonlijke vraag van Overhof en daar reageerde ik op.

Neemt u het mij niet kwalijk; ik weet natuurlijk niet dat u persoonlijk een email contact heeft met van Overhof. Dus nogmaals sorry.