Iedere zaterdag om 19.05 uur op
Se
door Sebastiaan29 Nov 3, 2020 om 11:51
Vrije tijd & tuin

Recht op geld terug na gecanceld concert Ticketmaster

Ik had 3 tickets gekocht via Ticketmaster voor een concert in mei dat vanwege Corona is gecanceld. In juni heb ik een mail ontvangen van Ticketmaster met daarin de vraag of ik binnen 2 weken wilde reageren als ik mijn geld voor het concert terug wilde. Deze mail is in mijn spam beland waardoor ik een week te laat hierop heb gereageerd. Ik moet het nu doen met een voucher, en kan pas over 24 maanden het geld opnieuw terugvragen. Mijn vraag is of dit beleid van Ticketmaster legaal is. En zo nee, wat kan ik nog meer doen (behalve bellen en mailen) om mijn geld terug te vragen?

2661 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 3, 2020 om 12:02
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Het lijkt mij dat Ticketmaster correct handelt. Helaas dat de mail in uw spambox is gekomen.

sira
door sira Nov 4, 2020 om 14:19
2365 Antwoorden / 24 Vragen

Het moet zijn "helaas dat u uw spambox niet checkt".
Er zijn nu 3 weken overheen gegaan. Het had een nog véél belangrijker bericht kunnen zijn.

tenormin
door tenormin Nov 4, 2020 om 14:26
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, dat is waar, dat had ik beter kunnen schrijven. Heb het van "schrik" zelf maar weer eens gedaan. Gelukkig, alleen de aangevinkte niet te willen ontvangen emails stonden er. ;-)

marita5
door marita5 - Nov 3, 2020 om 12:53
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sebastiaan29 ,

Ik wil geen voucher, maar toch alsnog mijn geld terug.

sw
door swat1500 - Nov 3, 2020 om 16:08
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Het ware misschien netter geweest dat TM het andersom had gedaan dus terug betalen tenzij je uitdrukkelijk een voucher wil maar TM kan er niet aan doen dat hun mails in uw spambox komen.
Wilt u toch eerder uw geld terug dan moet u procederen met alle kosten die dat meg zich brengt.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 3, 2020 om 16:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Net als ik elke maand mijn Bank controleerde op spook betalingen en nog kan terug draaien, ook elke 2 weken de spambox controleren en handmatig legen voor dat  G mail dit voor mijn doet...  wel zo veilig...
Zelden iets  op Bank of  Spambox maar controle is pure noodzaak helaas.
Elke 1e en 16 e van de maand doe ik dit, moeten meer mensen doen.

panter22
door panter22 - Nov 4, 2020 om 14:39
6599 Antwoorden / Vragen

Er komt binnen die 2 jaar hopelijk wel weer een concert waar je naar toe kunt. Dan kun je toch die voucher gebruiken.

tj
door tjoeka - Nov 4, 2020 om 15:07
7 Antwoorden / 2 Vragen

Je hebt wel degelijk recht op terruggave; wij hebben het ook gehad, maar pas na veel correspondentie.

1paul
door 1paul - Nov 5, 2020 om 08:49
3174 Antwoorden / 0 Vragen

dit zeggen ze maar je hebt gewoon recht op je geld terug, schrijf ze nogmaals aan en eis binnen 15 dagen je geld terug, betalen ze niet schakel dan een deurwaarder in, meld ze dit ook in deze brief, die handelt namens u maar op hun kosten al zult u eerst zelf moeten betalen....

rj
door rjw Nov 5, 2020 om 09:14
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Maar met een beetje gezond verstand kan je toch ook wel snappen dat, gezien de omstandigheden, ze proberen de processen een beetje te stroomlijnen. Als er incidenteel een concert niet doorgaat heb je nog wel een punt. Maar als alles wordt afgelast, is het zo goed als ondoenlijk om alles tot ik weet niet hoe lang in de boeken te laten staan (met alle administratie die dat tot gevolg heeft).

Maar ga vooral met deurwaarders aan de gang om bedrijven kapot te maken. Eens kijken hoe je reageert als zoiets bij jouw werkgever gebeurt.

tijger1
door tijger1 Nov 5, 2020 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1paul

Het lijkt wel of u een deurwaarderskantoortje hebt, dat aan werk geholpen moet worden.

Maar een rechtszaak starten voor die tickets?

1paul
door 1paul Nov 5, 2020 om 14:37
3174 Antwoorden / 0 Vragen

euhhh nee, geen deurwaarderskantoor, wat men probeert is niet aan TS, het kan niet zo zijn dat alle bedrijven er maar vanuit gaan dat de consumenten maar voor bank moeten gaan spelen om niet en als het allemaal verkeerd loopt ze gewoon de centjes kwijt zijn....

bovendien is er nog zoiets als waar heb je recht op, laat dat nu heel simpel zijn, je hebt recht op je geld terug, geven ze dit niet terug heb je een vordering op hen en die kun je laten innen op een vrij simpele manier....

je kunt zelf ellenlang met dit soort gasten in discussie gaan, wat overigens vrijwel nooit werkt of je start een incasso-procedure via deurwaarder die je al het werk uit handen neemt!!!!