hu
door hutsefluts Jan 20, 2013 om 17:41
Vrije tijd & tuin

Strooizout

De lokale Jumbo hier verkoopt strooizout. Handig. Eén zak kost slechts €1,99 en er zit 5kg zout in. Wanneer je op het label kijkt zit er NaCl in, oftewel wat we in de volksmond 'keukenzout' noemen. Maar er staat ook uitdrukkelijk op de verpakking dat het zout niet geschikt is voor consumptie. Da's dan weer jammer.

Maar wat kost een kilo keukenzout eigenlijk? Doorgelopen naar het betreffende vak waar twee merken staan: Het A-merk en het eigen merk. De prijs varieert tussen 28ct en 33ct per kilo.

Terug naar het strooizout: €1,99 / 5kg = 40ct/kg

Dus strooizout is bijna 43% duurder, het is hetzelfde spul als keukenzout dus het dooit sneeuw en ijs net zo goed, maar het is alleen niet geschikt voor consumptie?

Eh? Waarom verkoopt Jumbo zakken strooizout als hetzelfde spul een eindje verderop 42% goedkoper in de winkel staat?

5939 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat antwoordde Jumbo toen je hen deze brandende vraag stelde?
"Koopt u toch lekker keukenzout om te strooien..."

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hutsefluts,

.....Eh? Waarom verkoopt Jumbo zakken strooizout als hetzelfde spul een eindje verderop 42% goedkoper in de winkel staat?.....

Omdat er altijd mensen zijn die dit kopen!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu is een papieren verpakking wel enkele honderden procenten goedkoper dan een plastic dus het prijsverschil is goed te verklaren. Een strooibus gewoon keukenzout kost bij de Aldi 58 eurocent voor 500 gram. 500gram keukenzout kost bij AH 13 eurocent. Omgerekend is de Jumbo hier met zijn 5 kg strooizout goedkoop. En ja ongezuiverd zout is niet iets dat ik dagelijks in de keuken gebruik of staat er bij u het hele jaar door 5 kg in het keukenkastje?

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

parayok schreef op zondag 20 jan 2013, 18:22: En ja ongezuiverd zout is niet iets dat ik dagelijks in de keuken gebruik of staat er bij u het hele jaar door 5 kg in het keukenkastje?
Nee ik ook niet, zeker met de wetenschap dat het duurder is.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

*JUMBO rekent erop, dat er veel DOMBO'S in de winkel komen

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

...als er een "specialisatie" op staat denken en geloven de mensen dat het beter is....
en waarom duurder als er een bewerking, ongezuiverd, minder aan is met daarbij in een grotere hoeveelheid...en "bulk aankoop" is toch altijd goedkoper

is wellicht een aardige vraag voor de keuringsdienst van waarde.
Recentelijk was er een item over het (prijs)verschil tussen diverse sukers.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als men googled op de simpele woorden "wat kost een zak strooizout" krijgt men een wereld aan antwoorden en dan kan men lezen dat strooizout gewoon duurder is als keukenzout en dat de Jumbo helemaal niet duurder is als een ander.

De kwaadsprekerij kent weer geen grenzen dearagain, tis werkelijk onvoorstelbaar

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

dearagain schreef op zondag 20 jan 2013, 19:08: *JUMBO rekent erop, dat er veel DOMBO'S in de winkel komen

Het wordt tijd dat ze jou eens van deze site afwippen, je wordt met de dag vervelender; niet een normaal antwoord, alleen maar zeuren over een ander.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2013 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op zondag 20 jan 2013, 20:56:
dearagain schreef op zondag 20 jan 2013, 19:08: *JUMBO rekent erop, dat er veel DOMBO'S in de winkel komen

Het wordt tijd dat ze jou eens van deze site afwippen, je wordt met de dag vervelender; niet een normaal antwoord, alleen maar zeuren over een ander.

Hij wordt wel creatiever. Het standaard antwoord is dat iedere verkopende partij een graaier is. Nu legt hij toch een beetje de schuld bij de klant.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2013 om 00:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier

http://www.akzonobel.com/wegenzout/system/images/AkzoNobel_Visie_gladheidbestrijding(1)_tcm116-34524.pdf

lees zelf het verschil maar even tussen de soorten zouten.

Dan snap je vast ook wel waarom er prijsverschil is.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2013 om 01:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet wel oppassen met het strooien van strooizout, het zou weleens andere consequenties kunnen hebben voor uw omgeving, zoals bij een galerijwoning dat de laag van de galerij door het strooizout wordt aangetast.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

U vraagt waarom Jumbo dat verkoopt. Nou dat is omdat er vraag naar is. U vindt het raar dat het duurder is, maar hoeveel mensen zullen in de winkel het een met het ander gaan vergelijken? Hooguit een enkeling en die koopt gewoon zout.

In Rotterdam "krijg" je strooizout. Nog veel voordeliger.