cr
door cruisader Nov 13, 2012 om 12:09
Vrije tijd & tuin

Toenemende harde geluiden van reclame

Ik dacht dat er duidelijke afspraken gemaakt waren over de harde geluiden bij een reclame spot.
Nu 13 november 2012 irriteer ik me mateloos over de harde geluiden van een reclame blok.
Het gaat dan met name over de reclame blokken: Orange baby's en de Samsung Galaxy reclame.

We waren o zo blij dat het destijds minder was, maar het begint weer van voor af aan.

van mij mogen ze de reclame geheel verwijderen van de tv, en weer gewoon kijkgeld gaan vragen, dnan ben je direct die rotte en irrtante reclame blokken kwijt, en kan men de film of net eender welk programma eens rustig afkijken door die stomme reclame.
Bij mij heeft het toch geen enkele zin, om reclame blokken te laten zien.
Alle reclame die mij zeer irriteerd, daar weiger ik stelselmatig een product van te kopen, ze worden dus geboycot door ons.

Ik hoop dat meerdere mensen eens dit voorbeeld zou over nemen.

In plaats van hun geld uit te geven om reclame te maken, kunnen ze beter hun energie steken in het verlagen van de prijzen, ik denk dat een veel betere reclame zou zijn, dat trekt publiek!

Wij walgen van die soms wel erge leugenachtige reclame blokken!

Met vriendelijke groet,
Ad

2720 11 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 13, 2012 om 13:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet alleen bij de recame ook bij de progremma's moet er af en toe ook in eens de volume knop laag gezet worden.

jo
door jorisw - Nov 13, 2012 om 14:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=cruisader schreef op dinsdag 13 nov 2012, 12:09]
van mij mogen ze de reclame geheel verwijderen van de tv, en weer gewoon kijkgeld gaan vragen,

Kijkgeld betalen we nog steeds, maar dan via de belasting....

tenormin
door tenormin - Nov 13, 2012 om 14:29
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Het onderwerp is al meer aan de orde geweest. Als antwoord kreeg je dat je het zelf kunt regelen. Ikzelf heb er ook ontzettende hinder van, dan weer te hard, dan weer te zacht. Inderdaad, er zijn afspraken over gemaakt maar ik geloof niet dat zowel de Publieke als de comm. zich eraan houden.
Maar op zich vind ik reclame in die zin wel prettig: kan je even wat tussendoor doen. De meeste hebben blokken van wel bijna 8 minuten, dus altijd wel een klusje tussendoor.

gompy2
door gompy2 - Nov 13, 2012 om 15:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Bij veel televisie's heb je een instelling in de set-up voor het geluid, die automatisch plotselinge wisselingen in volumeniveau tegengaan.
In mijn TV (Phil...) in ieder geval wel.
Misschien is dat bij jouw televisie ook zo?

Verder deel ik je mening wel over stompzinnige reclame. (en die zijn er veel)
De artikelen die daar bij horen mijd ik als de pest.

van leyden
door van leyden - Nov 13, 2012 om 15:57
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het heeft te maken met het invullen van de dynamiek...of zoiets.
Snap er weinig van. maar volgens de "kenners" is dan niet het volume hoger, maar de dynamiek is dan beter ingevuld.
Komt er iig op neer dat sommige spotjes keihard klinken, op tv maar met name op internet.
Niks aan te doen, we zullen de reclameterreur tot in de eeuwigheid moeten slikken, want zoals bijvoorbeeld in Engeland is hier onhaalbaar.
Van mij zouden er twee zenders opgedoekt mogen worden, zodat we 1 reclamevrije zender krijgen.
Maar ook dat gaat nooit gebeuren, iedereen - ook de omroepen - vreten allemaal lekker mee uit de ruif die reclame heet.

Wat mij ook opvalt is dat de leugens van de reclame tegenwoordig zo pertinent omwaar zijn.
Vroeger was het met een flinke scheut overdrijven wel bekeken, maar tegenwoordig zijn het soms expliciete leugens.

Een voorbeeld is de nuon>>>
In Nederland waait het altijd zegt een mannenstem.
En hard ook!! zegt het vrouwtje op een toon die geen tegenspraak duldt, want zij heeft er voor geleerd...

Voor mij is het dan al duidelijk>> met zulke minkukels wil ik niks te maken hebben.

jo
door jorisw - Nov 13, 2012 om 16:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=van leyden schreef op dinsdag 13 nov 2012, 15:57]Het heeft te maken met het invullen van de dynamiek...of zoiets.
Snap er weinig van. maar volgens de "kenners" is dan niet het volume hoger, maar de dynamiek is dan beter ingevuld.

Wat vaak gedaan wordt is dat de dynamiek in het geluid wordt gecomprimeert. Het geluidsniveau op zich stijgt dan niet, maar de energie wordt wel meer omdat de zachte passages meer worden versterkt dan de harde passages. Veel moderne muziekopnames hebben ook te lijden onder dit fenomeen, zie bijvoorbeeld dit . Op de plaatjes zie dat het geluid even "hard" is, maar dat de ruimtes die in de bovenste plaatjes nog aanwezig is wordt opgevuld met geluid.

De beste oplossing is het mijden van zenders met veel reclame...

van leyden
door van leyden - Nov 13, 2012 om 16:21
1289 Antwoorden / 17 Vragen

De irriterende, meest zuigende reclame blijft het best hangen.
Daarom worden we geteisterd door allerlei mongolenspotjes, de fabrikant wordt wijsgemaakt dat dat het meest omzetverhogend werkt en wij zitten met de brokken.
Actief tv kijken is dan een optie>> de ab op schoot en zo snel mogelijk wegzappen scheelt al weer een hoop ellende.

Helaas werkt reclame, met name voor jongeren, die weten nog van niks en zo komt het dat het criminele gespuis van hi-simpel nog steeds nieuwe klantjes krijgt, want als je zou weten hoe schoffterig ze hun klanten behandelen zou niemand meer klant zijn.

cr
door cruisader - Nov 13, 2012 om 17:00
20 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beste forum leden,

Hartelijk dank voor uw reacties.

Ja dat instellen van alle zenders het vermogen van het geluid is allemaal al gedaan.
Maar het is dus enkel bij deze reclame boodschappen, verder is alle geluid niveau gewoon goed.

Met vriendelijke groet

ch
door chef54 - Nov 17, 2012 om 20:11
30 Antwoorden / 2 Vragen

nou het is inderdaad soms schrikken.de huisdieren toch wel.
geloof in jezelf,niet in de reclame.
vind ik een leuke passende spreuk

ti
door tiempje - Nov 17, 2012 om 20:55
40 Antwoorden / 0 Vragen

gelukkig heb ik een afstandsbediening waar ik met één druk op een knopje het geluid uitzet, dus zonder op te staan kan ik het geluid uitzetten als de reclame begint, (en dan even naar de WC gaan of koffie zetten). Dit schijnt ook met de volumeregelaar te kunnen, dat duurt alleen even een paar seconden maar dan kun je hem ook alleen zachter zetten i.p.v. uit. Niemand aan gedacht?

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 02:14
20 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tiempje,

Waar ziet u mij nu voor aan!

Denkt u nu echt dat u de enige bent die dit kan verzinnen?

Ik dacht gewoon dat er bindende uitspraken gedaan waren, in omroep bestel!
Ze moeten gewoon eens over gaan naar de harde aktie, en geven ze gewoon eens een flinke boete.
Ik denk dus dat dit de enige manier is, om tot deze dwazen door te dringen.

Maar er gebeurt dus weer eens helemaal niets, dus gewoon weg met die rot reclame.
Dit kost ons allen veel geld, of denkt u dat dit gratis en voor niets is.

Ze kunnen dus beter aan klanten binding doen, door die achterlijke en irritante reclame blokken van de TV weg te laten, deze onkosten die door worden berekend aan de consumenten, die in die winkels gaan shoppen, die betalen deze rekening, niet zij, de winkeliers!

Wij, ons gezin, boycotten dus deze winkels met al die zeik reclame, wij kopen daar dus echt helemaal niets, gaan zelfs niet eens die winkels binnen.
Als alle consumenten dit ook eens deden, dan was het echt snel over en uit met die reclame, dan lopen de verkoop cijfers wel zo hard achter uit, dat de winkel ketens het wel uit hun hoofd laten om reclame te maken, en zo ook voor de fabrikanten van bepaalde producten die deze irritante reclame maken.

Reclame, voor degenen die het nog niet weten, dat zijn de aanbiedingen, die niet helemaal aanbiedingen zijn, maar een regelrechte sigaar uit de eigen doos, je betaald dus echt net zoveel als anders, er is helemaal geen voordeel, u betaalt zelfs nog teveel!

Verder zijn er winkel ketens, die de verpakking groter maken, en de inhoud verkleinen, dus in feite word je gewoon voor de zot gehouden, en benadeeld.

Een simpel voorbeeld:
Ja, AH, Ja Appie Heijn.
De bekende truc die ik dus net noemde, een grotere doos voor de hagelslag, en met minder inhoud. Als men dus echt bewust was om voordelig in te kopen, bekijk de prijs en de inhoud eens.
Een beter school voorbeeld kan ik echt niet noemen, en zo zijn er dus nog heel veel meer van deze grote instinkers, en niet enkel en alleen bij AH, maar ook bij C1000, en bij de Jumbo!!

Pure psychologische zaak voering om u te misleiden. En het werkt dus ook echt, alle mensen trappen er gewoon met open ogen in.
Niet moeilijk om als winkel keten zich te verrijken over de ruggen van de klanten!

Denkt u daar ook eens over na, als u weer eens die rot reclame ziet op de buis van AH, C1000 en Jumbo!!
U betaalt dit dus zelf!!

Met vriendelijke groet.