muispim_1
door muispim_1 Jan 28, 2009 om 14:18
Vrije tijd & tuin

Tuinmeubels olie

In de olie zetten van 2e hands houten tuinmeubels

weet iemand welke olie en wat te doen daarna?

Geeft de olie niet af op tuinmeubels?

Hardhouten tuinmeubels wil ik schuren en in de olie zetten.

welke olie is daar voor het meest geigend en wat te doen om vlekken, afgifte olie te voorkomen op kussens en/of kleding?

Alvast bij voorbaat hartelijk bedankt voor Uw advies

7775 2 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 28, 2009 om 14:40
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@muispim

Onderhoud tuinmeubelen

Nog meer: tuinmeubelen

Google: houten tuinmeubelen onderhoud. Zou beetje gaan surfen, is wel het één en ander over te vinden.

Succes met het karwei!

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 28, 2009 om 15:53
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Schuren kan altijd als dat nodig is, als het hardhout is kunt u ook schuurstaalwol gebruiken, ga na een bouwmarkt of tuinmeubel winkel en geef aan wat voor hout het is, ( zelf gebruik ik het aldi merk in het voorjaar in de aanbieding werkt prima), maar als u het nu wilt doen, zorg de meubels schoon en stofvrij zijn,neem een platte kwast en ga te werk of u de meubels wilt beitsen, begin altijd met de onderkant,zet het meubel weer recht en doe de rest, neem daar een tweede kwast bij die u niet in de olie gebruikt en ga daar mee aan de gang als u loopers of druppelvorming veroorzaakt heeft, u kunt ook een niet pluizen de doek gebruiken, maar een tweede kwast is handiger, als u dat gedaan heeft, zet ze buiten met goed droog weer tot ze weer droog zijn, niet nat laten worden tot ze helemaal droog zijn, zet ze in het voorjaar of nu al weer buiten en in het voorjaar kunnen de kussens er op, pas wel op dat de hardhouten meubels altijd droog moeten zijn als je de kussens of je er met je kleding op gaat zitten, daar dat ze geven altijd wat af ook al heb je ze niet met olie behandeld, houd hier rekening mee.

Succes er mee.