Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sanvw
sanvw - 27-01-2006 11:49:24
Geldzaken & Recht

Koelkast LG

Ruim twee jaar geleden hebben wij een prachtige amerikaanse koelkast van lg gekocht, ruim 1400,-. nou bleek een maand geleden dat deze niet meer koelde en hebben we gelijk de servicelijn gebeld. jammergenoeg bleek dat we net twee maanden over de twee jarige garantie heen zaten en dat we de reparatie zelf moesten betalen, ok dan, wij nog gevraagd of er niet wat te regelen viel, nee dat was niet zo. dus die mnr kwam langs heeft wat gekeken, constateerd: compressor kapot. dit gebeurde een dag voor kerst en dan zou het leveren van deze wat langer duren, ok, we wachten af. twee januari nog niets gehoord, wij maar weer bellen, hij kon dus pas die dag besteld worden ivm drukte bij de leverancier. vorige week werden we dus eindelijk gebeld dat hij binnen was en dat hij gemaakt zou worden. afgelopen zaterdag is deze mnr geweest en heeft ogenschijnlijk de koelkast gerepareerd en voorzien van een nieuwe compressor. de koelkast heeft het toen 1 dag gedaan om vervolgens weer te stoppen met koelen. gister is er weer een mnr langsgeweest die de compressor heeft bijgevuld en zei dat hij het weer deed. gisteravond deed de koelkast het dus nog steeds niet en hebben we vanmorgen maar gelijk weer gebeld. ze geven nu aan dat er waarschijnlijk dan een lek zit in de koelkast en dat deze dan in zijn geheel vervangen moet worden. ze weten niet of de gehele kosten of een gedeelte op ons worden verhaald, maar ik ben daarom heel erg benieuwt wat onze rechten zijn? aangezien de garantie net twee maanden over datum was? ik neem aan dat een koelkast wel langer hoort mee te gaan?

ook kregen we te horen dat de reparaties geheel op eigen risico is, iets wat ze ons verteld hadden, dit is echter niet gebeurd. (zal hoogstwaarschijnlijk in kleine lettertjes staan).

ik wil graag weten hoe ik dit aan kan pakken.

bijvoorbaat dank, sandra