sanvw
door sanvw Jan 27, 2006 om 11:49
Geldzaken & recht

Koelkast LG

Ruim twee jaar geleden hebben wij een prachtige amerikaanse koelkast van LG gekocht, ruim 1400,-. Nou bleek een maand geleden dat deze niet meer koelde en hebben we gelijk de servicelijn gebeld. Jammergenoeg bleek dat we net twee maanden over de twee jarige garantie heen zaten en dat we de reparatie zelf moesten betalen, ok dan, wij nog gevraagd of er niet wat te regelen viel, nee dat was niet zo. Dus die mnr kwam langs heeft wat gekeken, constateerd: compressor kapot. Dit gebeurde een dag voor kerst en dan zou het leveren van deze wat langer duren, ok, we wachten af. Twee januari nog niets gehoord, wij maar weer bellen, hij kon dus pas die dag besteld worden ivm drukte bij de leverancier. Vorige week werden we dus EINDELIJk gebeld dat hij binnen was en dat hij gemaakt zou worden. Afgelopen zaterdag is deze mnr geweest en heeft ogenschijnlijk de koelkast gerepareerd en voorzien van een nieuwe compressor. De koelkast heeft het toen 1 dag gedaan om vervolgens weer te stoppen met koelen. Gister is er weer een mnr langsgeweest die de compressor heeft bijgevuld en zei dat hij het weer deed. Gisteravond deed de koelkast het dus nog steeds niet en hebben we vanmorgen maar gelijk weer gebeld. Ze geven nu aan dat er waarschijnlijk dan een lek zit in de koelkast en dat deze dan in zijn geheel vervangen moet worden. Ze weten niet of de gehele kosten of een gedeelte op ons worden verhaald, maar ik ben daarom heel erg benieuwt wat onze rechten zijn? Aangezien de garantie net twee maanden over datum was? Ik neem aan dat een koelkast wel langer hoort mee te gaan?

Ook kregen we te horen dat de reparaties geheel op eigen risico is, iets wat ze ons verteld hadden, dit is echter niet gebeurd. (zal hoogstwaarschijnlijk in kleine lettertjes staan).

Ik wil graag weten hoe ik dit aan kan pakken.

Bijvoorbaat dank, Sandra



5534 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

opaleo
door opaleo - Feb 2, 2006 om 20:11
67 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Sandra.


Dit is een heel slechte zaak van het servicemangement van LG. Deze koelkast mag na zon korte periode nooit deze reparatiekosten met zich meebrengen. Indien de servicemonteur van het desbetreffende bedrijf een foute diagnose heeft gesteld, is dit bedrijf verantwoordelijk voor de kosten en niet jij. Ga eens terug naar de winkel of bedrijf waar jij deze LG koelkast hebt gekocht, en spreek deze eens aan op hun naleven van garantie en ook productaanspraakelijkheid. Neem geen genoegen met deze reparaties, en ook niet met de amateuristische wekwijze van LG service.


Groetjes, Opaleo.

sanvw
door sanvw - Feb 23, 2006 om 10:25
32 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dank jullie voor jullie tips:

Wij zijn idd niet onder bank of stoel gaan liggen, en hebben constant opgebeld en contact gehouden, het is natuurlijk geen stijl. Zodoende hebben we de mediamarkt gebeld om er zaak van te maken. Gelukkig waren ze het volkomen met ons eens.

Echter blijkt dat we pas in aanmerking komen voor een vervanging van onze koelkast als die minimaal 3x gerepareerd is, nou goed.. moeten we dan nog meer gaan betalen? Wij dus weer contact gehad met het servicebedrijf.. die zouden bij LG gaan navragen voor een coulanceregeling.

Nou goed: ze zijn ons gelukkig tegemoet gekomen door een stukje mee te betalen aan beide reparaties, zodoende hoeven we de nieuwe reparatie niet te betalen.

Als nu blijkt dat deze reparatie toch niet de oplossing is, gaan we wel weer naar de mediamarkt om een vervangende koelkast / nieuwe koelkast te regelen.

Wat je niet kan bereiken als je een beetje vasthoudt en goed informeert. Ik wil mij ten zeerste uitlaten over de slechte servicelijn van het servicebedrijf, want die informeren je dus ONTZETTEND SLECHT. Net alsof ze zelf niet weten waar ze het over hebben, wat dus ook wel gebleken is, helaas.

Maar goed.. we wachten nogmaals af, hopelijk wordt de koelkast nu wel gerepareerd :D



bitbyter
door bitbyter - Feb 23, 2006 om 10:26
114 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Sandra,


Men mag aannemen dat een koelkast langer meegaat dan 2 jaar (de garantieperiode). De eventuele reparatiekosten zullen dan evenredig de leeftijd van de koelkast verdeeld worden tussen koper en verkoper. E.e.a. is na te lezen op de navolgende link.


Sta Ik Sterk


 


 


M.vr.gr. Bitbyter

sanvw
door sanvw - Mar 1, 2006 om 18:26
32 Antwoorden / 9 Vragen
0

Oow gelukkig na de derde reparatie doet hij het gelukkig nog steeds, nu al 6 dagen :D

Hopen dat hij voorlopig niet meer stuk gaat.. :D



heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 1, 2006 om 18:53
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Toch jammer vwb het betalen, ook hier is de Europese regelgeving inzake garantie van toepassing (duurzaam product --- 3 jaren)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer