Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jojo333
jojo333 - 04-12-2006 15:34:21
Geldzaken & Recht

geld op verkeerde rekening, wat nu?

een vriendin wilde vrijdag contant geld storten op een tweede rekeing van haar. zij dacht dat dit via de balie kon, maar zij moest dit via een stortingsautomaat doen. aangezien zij niet het rekeningnumer wist heeft een bankmedewerkster haar rekeningnummer opgezocht en opgeschreven. tevens heeft dezelfde medewerkster haar geholpen de storting te doen.


's avonds bleek via internet dat het geld niet op haar rekening stond en dat het rekeningnummer niet van haar was waar het geld wel is opgestort.


vandaag is ze terug geweest naar de bank met alle papieren(stortingsbewijs, envelop waarop medewerkster rekeningnummer had gezet enz.)


de bank zegt nu dat als die medewerkster (die er vandaag niet is) toegeeft dat zij mijn vriendin heeft geholpen, er geen probleem is en dat het geld dan vandaag nog terug gestort word. maar als deze medewerkster dat niet toegeeft dan is er en probleem want dan zou mijn vriendin haar geld kwijt zijn (€ 1000,=). mijn vriendin heeft aangegevn dat ze dan maar moeten kijken op de videokamera die erboven hangt maar volgens de bank is dit een aanvraag die 30 dagen kan duren. wat als die mensen die nu het geld hebben dit dan al hebben opgemaakt.


wat kan zij nu verder doen, of vragen dat de bank doet?