Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sabel - 14-04-2007 21:42:11
Geldzaken & Recht

TNTPost, spel zoek het pakket in uw wijk.

als internetshopper koop ik regelmatig zaken via internet. dit doe ik alleen bij gerenomeerde bedrijven zoals waarvan bekend is dat zij de zaak niet flessen. maar ik ben nog afhankelijk van een andere partij nl tntpost die het pakketje bij mij zou moeten afleveren. sinds dit jaar is mij al 2 keer iets opmerkelijks gebeurd wat ik graag wil delen met de kassa gemeenschap.


in januari heef mijn dochter een spel gekocht op internet. deze firma heeft het netjes afgestuurd en mij een track en trace nummer doen toekomen zodat ik het pakketje netjes kan volgen via www.trackentrace.nl. als na 2 dagen nog geen pakket is ga ik via trak en trace eens kijken hoe de status is want we zijn weinig thuis geweest. op track en trace zie ik dat het pakket al na 1 dag is afgeleverd. toch nog maar een keer voor de zekerheid gevraagd aan de kinderen ofdat ze toch het pakketje niet ontvangen hebben maar helaas geen pakket. contact gezocht met de bewuste internetleverancier. vraag het eens bij de buren. ook onze buren hebben niets ontvangen en ik dien een verzoek in bij tntpost om te onderzoeken waar dit mooie spel van mijn dochter is gebleven. na 2 dagen staat een heer van tntpost bij ons op de stoep en vraagd "hebben jullie het pakket niet gevonden dan ik had het in de tuin neer gezet" pardon ??? "ja, er was niemand thuis dus ik heb het maar in de tuin neer gezet zodat jullie het kunnen vinden en niet nog een keer extra naar het postkantoor hoeven om het pakket op te halen." het pakket was dus verdwenen. de inetrent leverancier heeft het verder netjes financieel afgehandeld.


vorige week weer wat via internet besteld. na 2 dagen toch maar weer op track en trace gekeken. ook nu heeft het pakket weer de status van afgeleverd. maar geen pakket ontvangen. toch ook nu maar weer de buren bevraagd ook zij hadden niets ontvangen. na 2 dagen komt onze buurvrouw onthutst naar ons toe. "ik was net boodschappen doen en toen ik mijn boodschappen in de fietstas wilde stoppen zat er ineens een pakketje in wat ik er niet ingestopt had. gelukkig stond er een adres op en wist ik dat het voor jullile was." ook hier weer geen enkel bericht waar ik mijn pakket moet zoeken of waar het achter gelaten is. nu had het pakket een behoorlijke waarde en ook hier treft de internet leverancier geen enkele blaam. uiteraard nu een klacht bij tntpost neer gelegd maar of het helpt weet ik niet.


dus vertel ik dit verhaal tijdens een verjaardagsfeestje blijkt dat ik niet alleen zo'n service van tntpost krijg. het komt dus vaker voor dat de bezorger van de levering een zoek je pakket item maakt. als tntpost garandeerd dat iets in één dag is afgeleverd beboeld het waarschijnlijk we hebben het binnen één dag ergens bij jou in de buurt verstopt en je mag zelf gaan zoeken. wat een service!!!


mij lijkt het zinvol dat met de toename van het aantal internet aankopen de service van de transporteur ook eens onder de loep wordt genomen en misschien zijn er nog meer lezers die gelijk soortige zaken met tntpost hebben meegemaakt.


maar wie is nu eigenlijk verantwoordelijk als het pakket niet afgeleverd wordt en in de leveringsvoorwaarden staat dat het eigendom van het gekochte goed overgaat naar de koper zodra het in handen van de vervoerder wordt gesteld?