Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dsigna
dsigna - 08-10-2004 17:55:55
Computers & Telefonie

Wanadoo en hun ADSL aanbiedingen

als wanadoo gebruiker via inbellen ben ik in begin augustus door wanadoo benadert via een van hun direct callers om over te schakelen naar adsl. logische stap als je inbel tarief komt op de kosten van ongeveer dat adsl abonnement.


in het gesprek werden even voor de duidelijkheid de actie voorwaarden even aan gehaald. geen aansluit kosten, eerste 3 maanden € 9,95 daarna € 22,95 , gratis usb modem. nu op dat laatste wilde ik een verandering. namelijk de maand ervoor was de aanbieding voor een gratis ethernet modem en dat wilde ik graag ook i.p.v dat gratis usb modem. dat zou ze even navragen en na +/- 1,5 minuut melde ze zich terug met: dat is geen probleem dat werd geregeld.


de aansluiting is geopend in september en de facturatie voor die maand was geheel conform de vactie voorwaarden n.m. € 9,95. echter bij de facturatie voor oktober komt het bedrag neer op € 89 en een beetje. als extra's worden door gerekend een ethernet modem + btw. hiervan is nooit sprake geweest. daarbij worden voor een consument alle bedragen inclusief btw vermeld te zijn en niet achteraf doorberekend te worden.


de crux zit hem echter in de telefonische afspraak over het gratis modem. wanadoo meld dat er nooit sparke is van een gratis ethernet modem bij hun adsl direct abo maar laat vervolgens nergens in geen een van hun brieven en mailtjes omtrend het afsluiten van het abo vallen dat voor het modem kosten zullen worden doorberekend zodat je tijdens de 7 dagen van overweging tot kosteloze annulering daar dan ook gebruik van kunt maken om te annuleren op niet toegepaste afspraken.


nu wil ik dat de te veel afgeschreven kosten terug gestort worden op mijn rekening en heb wanadoo daar dan ook schriftelijk in kennis van gesteld met dezelfde opmerkingen zoals eerder beschreven.


kan mij iemand adviseren hoe verder te handelen of is er iemand die dezelfde problemen heeft?


de actie voorwaarden zoals die in juni juli of augustus golden zijn trouwens ook nergens meer terug te vinden bij wanadoo.


is er misschien iemand die deze actie voorwaarden nog wel heeft?