Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vv
vvelzen - 30-12-2008 19:21:07
Huishouden & Energie

Nuon Feenstra CV Ketel Service Abonnement

in oktober 2006 ging ik met nuon een cv-ketel serviceabonnement aan.voor service en onderhoud betaal ik een vast bedrag per maand. dit houdt in dat eens per 2 jaar de cv-ketel geinspecteerd wordt en ik ten alle tijden terecht kan voor storingen (voor 10.00 uur gemeld dezelfde dag verholpen, na 10 uur uiterlijk de volgende dag, volgens de voorwaarden). deze service wordt uitgevoerd door feenstra warmte totaal zorg (althans: als er uberhaupt service zou worden verleend. daar gaat deze melding over).


 


vier weken geleden belde ik feenstra met een storingsmelding. onze cv-ketel valt met enige regelmaat uit: dat betekent dus géén verwarming en warm water, wat in deze tijd van het jaar knap vervelend is (na lange tijd resetten, is er tijdelijk weer een werkende ketel, zit dus niet helemaal in de kou). maar bij feenstra wordt, na diverse malen gebeld te hebben, niet opgenomen. uiteindelijk maar contact opgenomen met nuon (de contracthouder), welke mij doorverbond met feenstra. nu we een echte mevrouw live aan de lijn hadden, verwachtten we een afspraak te kunnen maken. dat bleek niet mogelijk, feenstra gaat ons terugbellen voor een afspraak. dit is uiteindelijk eenmaal gebeurd (tijdens een sollicitatiegesprek waarbij de mobiele telefoon uitstond). er was een voicemailbericht ingesproken om terug te bellen op het bewuste nummer waarop eerder nooit werd opgenomen. vanzelfsprekend wel weer meerdere malen geprobeerd, maar nooit succesvol.


 


na opnieuw een aantal telefoontjes naar feenstra, waarbij weer niet werd opgenomen, maar weer eens contact gezocht met nuon, waarbij de hierboven beschreven situatie zich herhaalde (doorverbonden, geen afspraak kunnen maken, teruggebeld worden, uiteindelijk niet teruggebeld worden). radeloos contact gemaakt met feenstra op het nummer waar je een nieuwe ketel kunt bestellen. daar nam binnen no-time wel iemand op, die ons natuurlijk weer niet verder kon helpen, maar de boodschap zou doorgeven. u raadt het al …


 


ruim twee weken geleden een klachtformulier bij contracthouder nuon ingevuld (nu per e-mail, na de slechte telefonische ervaringen). we kregen een bericht terug dat we binnen 10 dagen een antwoord konden verwachten. dat antwoord moeten we nog steeds ontvangen … het enige wat binnen dit contract op tijd gebeurt, is het afschrijven van het abonnementsgeld.


 


wie kan mij helpen? wat te doen? is dit geen contractbreuk van de firma nuon, waarmee ik twee jaar geleden deze afspraak heb gemaakt? ik maak me ernstig zorgen voor de dag dat mijn ketel het echt begeeft, zeker nu het buiten vriest en kraakt …