vv
door vvelzen Dec 30, 2008 om 19:21
Huishouden & energie

Nuon Feenstra CV Ketel Service Abonnement

In oktober 2006 ging ik met Nuon een CV-Ketel ServiceAbonnement aan.Voor service en onderhoud betaal ik een vast bedrag per maand. Dit houdt in dat eens per 2 jaar de CV-ketel geinspecteerd wordt en ik ten alle tijden terecht kan voor storingen (voor 10.00 uur gemeld dezelfde dag verholpen, na 10 uur uiterlijk de volgende dag, volgens de voorwaarden). Deze service wordt uitgevoerd door Feenstra Warmte Totaal Zorg (althans: als er uberhaupt service zou worden verleend. Daar gaat deze melding over).


 


Vier weken geleden belde ik Feenstra met een storingsmelding. Onze CV-ketel valt met enige regelmaat uit: dat betekent dus géén verwarming en warm water, wat in deze tijd van het jaar knap vervelend is (na lange tijd resetten, is er tijdelijk weer een werkende ketel, zit dus niet helemaal in de kou). Maar bij Feenstra wordt, na diverse malen gebeld te hebben, niet opgenomen. Uiteindelijk maar contact opgenomen met Nuon (de contracthouder), welke mij doorverbond met Feenstra. Nu we een echte mevrouw live aan de lijn hadden, verwachtten we een afspraak te kunnen maken. Dat bleek niet mogelijk, Feenstra gaat ons terugbellen voor een afspraak. Dit is uiteindelijk eenmaal gebeurd (tijdens een sollicitatiegesprek waarbij de mobiele telefoon uitstond). Er was een voicemailbericht ingesproken om terug te bellen op het bewuste nummer waarop eerder nooit werd opgenomen. Vanzelfsprekend wel weer meerdere malen geprobeerd, maar nooit succesvol.


 


Na opnieuw een aantal telefoontjes naar Feenstra, waarbij weer niet werd opgenomen, maar weer eens contact gezocht met Nuon, waarbij de hierboven beschreven situatie zich herhaalde (doorverbonden, geen afspraak kunnen maken, teruggebeld worden, uiteindelijk niet teruggebeld worden). Radeloos contact gemaakt met Feenstra op het nummer waar je een nieuwe ketel kunt bestellen. Daar nam binnen no-time wel iemand op, die ons natuurlijk weer niet verder kon helpen, maar de boodschap zou doorgeven. U raadt het al …


 


Ruim twee weken geleden een klachtformulier bij contracthouder Nuon ingevuld (nu per e-mail, na de slechte telefonische ervaringen). We kregen een bericht terug dat we binnen 10 dagen een antwoord konden verwachten. Dat antwoord moeten we nog steeds ontvangen … Het enige wat binnen dit contract op tijd gebeurt, is het afschrijven van het abonnementsgeld.


 


Wie kan mij helpen? Wat te doen? Is dit geen contractbreuk van de firma Nuon, waarmee ik twee jaar geleden deze afspraak heb gemaakt? Ik maak me ernstig zorgen voor de dag dat mijn ketel het echt begeeft, zeker nu het buiten vriest en kraakt …


 

2872 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Feenstra ;-(    K**bedrijf heeft mij ook ooit in de kou laten zitten ......


De woningbouw heeft gelukkig het contract met ze opgezegd na overdosis klachten ;-)  


Klagen bij Nuon dat ze het bedrijf dat ze gecontracteerd hebben een schop onder de kont geven en indien dat niet gebeurd je je contract op gaat zeggen omdat ze ernstig in gebrekke zijn/blijven.


Feitelijk heb je (enkel) te maken met Nuon, daar heb je een contract mee en die moet zorgen dat er aan contract voldaan wordt, als Feenstra dat niet kan moeten ze maar een ander bedrijf in de arm nemen.........


Stuur ze (Nuon)  een aangetekend schrijven/ingebrekkestelling en geef ze (korte) termijn om deze slepende ellende alsnog met spoed op te lossen en geef een datum per wanneer het opgelost moet zijn en indien dit dan niet het geval is dat je het contract als beeindigd beschouwd.


Succes,

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

stel ze aansprakelijk. en eis een schade vergoeding

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ben het eens met Stacey, stel ze gewoon (via een aangetekende brief) in gebreke. Met Feenstra heb je op zich niets van doen, je hebt een contract met de Nuon, en zij moeten dit voor je oplossen.


Mijn moeder werkt voor een woningbouwvereniging, en ze heeft daardoor ook veel te maken met Feenstra. De meeste ervaringen zijn beroerd...

ve
door verwijderd - Dec 30, 2008 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er zijn maar weinig installateurs die hun werk goed doen. Ze willen gewoon niet omdat "klanten" altijd maar zeuren en doorgaans de storingen melden in het weekend, want "dan zijn ze toch thuis".
Het is een verhaal van 2 kanten met een zeikerige klant en een onwelwillende installateur.

Stop ieder geval met die betaal-onzin van dat onderhoudscontract en ga een contract aan met de installateur om de hoek, iemand die u kent, iemand die wel de telefoon opneemt en een afspraak maakt.

En ga ook weg bij de NUON: gewoon te duur en ook zij reageren niet normaal op storingen en andere problemen.

Succes.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer