Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
joerki - 10-04-2009 19:31:58
Geldzaken & Recht

hoe kom ik aan mijn geld van mijn girorekenig

medio december 2008 zegde ik mijn rekening bij de postgiro op. in mijn brief schrijf ik de rekening per 31 december te willen beeindigen en verzoek het saldo over te maken aan mijn bankrekening nummer zoveel. van de postgiro krijg ik 29 december een brief waarin de opzegging wordt bevestigd en de mededeling dat er op die dag geen saldo is. in de loop van januari 2009 krijg ik een afschrift van de giro waaruit blijk dat de rekening nog wel bestaat en dat op 29 december geld is binnen gekomen. per e-mail aan klantencontact gevraagd de rekening af te sluiten en mijn geld over te boeken. mij wordt toegezegd dat er een formuliertje komt waarop ik de opzegging kan aanvragen en kan aangeven waar het  saldo heen moet. en dan is alles geregeld. er komt geen formulier. na twee weken nog eens gemalt. dan krijg ik ten antwoord dat ik binnen vijf werkdagen het formulier had behoren te krijgen. dan maar een brief schrijven. de jongens van de post bellen mij en vragen wat er aan de hand is. ik leg het uit en zij zullen voor de afwikeling zorgen. omdat er na een maand nog niets op mijn bankrekening is bijgeschrven, schrijf ik opnieuw naar de postbank. ik wordt gebeld en opnieuw doe ik mijn verhaal. de meneer is uitermate vriendelijk, zal alles uitzoeken en in orde brengen. inderdaad, na enkele dagen krijg ik een giroafschrift. de rekening is opgeheven en het saldo is over geboekt naar de bedrijfsrekening van de postbank. nu nam ik aan dat dit de regeling is, en dan van de bedrijfsrekening naar de aangegeven bestemming. er komt niets op mijn bankrekening. dus maar weer een brief schrijven. ik wordt gebeld, ach ik hoefde mij geen zorgen te maken. de rekening is toch opgeheven. het saldo ? hoe kan ik zo dom zijn, er staat geen geld op mijn rekening dus kan het ook niet naar mijn bankrekening worden overgeboekt. dat ik aanvoer dat zij het zonder mijn instemming intern hebben overgeboekt naar de eigen bedrijfsrekening, ja daar kon hij niets aan doen en zou het intern overleggen. hij zal zo spoedig mogelijk terug bellen. op mijn bankrekening staat het bedrag nog niet bijgeboekt, de postbank meneer is (nu na twee weken) waarschijnlijk nog steeds in overleg en heeft nog niet gebeld. hoe kom ik aan mijn geld ? is het redelijk als ik ook nog om rente ga vragen of is dat teveel gevraagd van de bank die zich presenteerd met de slogan 'voordelig, snel en gemakkelijk'.