Hoe kom ik aan mijn geld van mijn girorekenig
Medio december 2008 zegde ik mijn rekening bij de postgiro op. In mijn brief schrijf ik de rekening per 31 december te willen beeindigen en verzoek het saldo over te maken aan mijn bankrekening nummer zoveel. Van de Postgiro krijg ik 29 december een brief waarin de opzegging wordt bevestigd en de mededeling dat er op die dag geen saldo is. In de loop van januari 2009 krijg ik een afschrift van de giro waaruit blijk dat de rekening nog wel bestaat en dat op 29 december geld is binnen gekomen. Per e-mail aan klantencontact gevraagd de rekening af te sluiten en mijn geld over te boeken. Mij wordt toegezegd dat er een formuliertje komt waarop ik de opzegging kan aanvragen en kan aangeven waar het saldo heen moet. En dan is alles geregeld. Er komt geen formulier. Na twee weken nog eens gemalt. Dan krijg ik ten antwoord dat ik binnen vijf werkdagen het formulier had behoren te krijgen. Dan maar een brief schrijven. De jongens van de post bellen mij en vragen wat er aan de hand is. Ik leg het uit en zij zullen voor de afwikeling zorgen. Omdat er na een maand nog niets op mijn bankrekening is bijgeschrven, schrijf ik opnieuw naar de postbank. Ik wordt gebeld en opnieuw doe ik mijn verhaal. De meneer is uitermate vriendelijk, zal alles uitzoeken en in orde brengen. Inderdaad, na enkele dagen krijg ik een giroafschrift. De rekening is opgeheven en het saldo is over geboekt naar de bedrijfsrekening van de Postbank. Nu nam ik aan dat dit de regeling is, en dan van de bedrijfsrekening naar de aangegeven bestemming. Er komt niets op mijn bankrekening. Dus maar weer een brief schrijven. Ik wordt gebeld, ach ik hoefde mij geen zorgen te maken. De rekening is toch opgeheven. Het saldo ? Hoe kan ik zo dom zijn, er staat geen geld op mijn rekening dus kan het ook niet naar mijn bankrekening worden overgeboekt. Dat ik aanvoer dat zij het zonder mijn instemming intern hebben overgeboekt naar de eigen bedrijfsrekening, ja daar kon hij niets aan doen en zou het intern overleggen. Hij zal zo spoedig mogelijk terug bellen. Op mijn bankrekening staat het bedrag nog niet bijgeboekt, de postbank meneer is (nu na twee weken) waarschijnlijk nog steeds in overleg en heeft nog niet gebeld. Hoe kom ik aan mijn geld ? Is het redelijk als ik ook nog om rente ga vragen of is dat teveel gevraagd van de bank die zich presenteerd met de slogan 'voordelig, snel en gemakkelijk'.
Dag jourki,
Met het indienen van een klacht bij de OPTA schiet je geen moer op. Die instantie verzamelt klachten en komt niet op voor individuele consumenten. Wat je wél moet doen, is het indienen van een klacht bij de Geschillencommissie KIFID tegen de ING.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
@ Chris:
OPTA is voor toezicht op Post en Telecommunicatie.
Postbank had niets met post te maken doch met financiën. Voor een klacht over een financiële instelling moet je bij de KIFID (Klachten Instituut voor FInanciële Dienstverlening)
't Is maar dat je het weet....
Hardware ERror MAN.
Sorry voor de uitvoerige reactie. Wij hebben gelijksoortige problemen met de uitvoering van opdrachten. Allereerst de mogelijke brief voor de Postbank/INGbank:
Met terugwerkende kracht bent U over het saldo de wettelijke rente sinds 1 januari 2009 schuldig. Verder verzoek ik U nu al het volgende voorschot van X.XX euro op de volgende rekening over te maken. Dit voorschot heeft te maken met de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten.
Verder maken wij er melding van dat ik nooit toestemming heb gegeven om mijn geld naar een interne rekening van Uw bank over te maken. Met deze handeling heeft U als bank geld van mijn rekening ontvreemd. Een onrechtmatige daad. Graag ontvang ik van U de door mij geaccordeerde opdracht om het geld van mijn postbankrekening over te boeken naar Uw bedrijfsrekening. U zal begrijpen, dat U deze nooit kan overleggen daar ik NOOIT zo’n opdracht hebt gegeven.
Bent U met het e.e.a. niet eens, dat ontvang ik graag uitsluitend een schriftelijke reactie van U."
TIP 1.
TIP 2. Vraag altijd een schriftelijke bevestiging van het e.e.a. Iets bewijzen wat telefonisch is gezegd zal altijd een stuk moeilijker zijn.
Uitvoerige reactie.
1. De postbank doet allerlei toezeggingen. Zij komen deze gewoon nooit na. Bij klachten respecteren zij zelfs niet eens hun eigen voorwaarden.
2. Wij zijn zeer lang bezig geweest om een zeer fors bedrag van de girorekening (waarover geen rentevergoeding wordt betaald) naar een andere bankrekening over te maken. Heel merkwaardig was dit daar in dezelfde opdracht van deze overboeking ook het verzoek werd gedaan om het geld op de rentedragende sterrekening over te boeken. Met deze handeling waren zij zeer snel. Met de andere opdracht voerde zij allerlei excuses aan.
3. Merkwaardig dat U een mail heeft kunnen sturen. Voor ons was dat nooit mogelijk.
4. Uw opmerking “Nu nam ik aan dat dit de regeling is, en dan van de bedrijfsrekening naar de aangegeven bestemming.”. Dergelijke regeling zal U niet in de voorwaarden vinden. Ook niet bij zakelijke rekeningen. Dergelijke regeling is gewoon in strijd met de wet. Over de op te heffen heeft U als rekeninghouder (de boedelgemachtigde, de bancaire term voor de persoon met àlle rechten voor de bewuste rekening) alle rechten. Als het geld op hun bedrijfsrekening wordt overgeboekt heeft U hierover geen enkele zeggenschap meer. U moet er maar op vertrouwen, dat het geld alsnog op U rekening terechtkomt.
Alvorens je de Kifid kunt inschakelen (=dat zij gaan overwegen om Uw klacht in behandeling te gaan nemen) dient U wel eerst een klacht bij de postbank ingediend te hebben.
Onze ervaring is, dat het zelfs bij een harde zaak dit soort clubs U alleen maar bezighouden en nauwelijks U gelijk (=zij kunnen er dan écht niet omheen) zullen geven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer