Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ba
basbb - 22-08-2009 17:00:47
Computers & Telefonie

50 mbit bij ziggo of toch niet

Hallo,

ik kreeg begin juli de mededeling dat ik een nieuwe modem krijg, omdat internet sneller wordt. dat is mooi, want we zaten al weer een tijdje vast op 20mbit/s. nu heb ik eindelijk de nieuwe modem binnen. aangesloten en werkt, wat blijkt nu, me upload is traag en variabel in snelheid en aanzienlijk trager dan wat ik had. de download varieerd nu tussen 18mbit en  23 mbit tevens is de latency gemiddeld ook toegenomen.
bij de oude modem had ik altijd maximale snelheid, 20mbit down en 3mbit up. dus in plaats van aanzienlijk sneller internet heb ik een aanzienlijke downgrade mogen ontvangen.

bij zoeken op internet, kom ik een aantal forums tegen waarbij mensen over exact hetzelfde klagen. ernstig tegenvallende snelheden. ik heb geprobeerd ziggo te bellen, maar deze deelt op hun betaalnummer mee dat de wachttijden langer dan normaal zijn voor ziggo. dat betekent dus minimaal een uur in de wacht op een betaalnummer. daar heb ik natuurlijk geen trek in en tegen beter weten in via de website de klacht kenbaar gemaakt. de vorige keren kreeg ik in meerderheid van gevallen nooit antwoord van ziggo.

mijn vraag, hebben meer mensen hier dezelfde ervaringen met "50" mbit abbonement van ziggo? dat wil zeggen de beloofde snelheid totaal niet gehaald wordt en internet juist trager is dan met de oude modem?

vraag twee, heeft vrijwel iedereen dezelfde ervaring met ziggo, zodra er iets gewijzgigd wordt bij ziggo zul je door een hel moeten gaan om alles in orde te krijgen i.v.m. totale chaos op hun administratie?

als laatste om vragen voor te zijn, nee ik heb geen keus om naar een ander te gaan, ik zit te ver van een kpn-centrale vsat en ben dus veroordeeld tot ziggo voor hd-tv en snel internet.