ba
door basbb Aug 22, 2009 om 17:00
Computers & telefonie

50 mbit bij ziggo of toch niet

Hallo,

Ik kreeg begin juli de mededeling dat ik een nieuwe modem krijg, omdat internet sneller wordt. Dat is mooi, want we zaten al weer een tijdje vast op 20mbit/s. Nu heb ik eindelijk de nieuwe modem binnen. Aangesloten en werkt, wat blijkt nu, me upload is traag en variabel in snelheid en aanzienlijk trager dan wat ik had. De download varieerd nu tussen 18mbit en  23 mbit tevens is de latency gemiddeld ook toegenomen.
Bij de oude modem had ik altijd maximale snelheid, 20mbit down en 3mbit up. Dus in plaats van aanzienlijk sneller internet heb ik een aanzienlijke downgrade mogen ontvangen.

Bij zoeken op internet, kom ik een aantal forums tegen waarbij mensen over exact hetzelfde klagen. Ernstig tegenvallende snelheden. Ik heb geprobeerd ziggo te bellen, maar deze deelt op hun betaalnummer mee dat de wachttijden langer dan normaal zijn voor ziggo. Dat betekent dus minimaal een uur in de wacht op een betaalnummer. Daar heb ik natuurlijk geen trek in en tegen beter weten in via de website de klacht kenbaar gemaakt. De vorige keren kreeg ik in meerderheid van gevallen nooit antwoord van ziggo.

Mijn vraag, hebben meer mensen hier dezelfde ervaringen met "50" mbit abbonement van ziggo? Dat wil zeggen de beloofde snelheid totaal niet gehaald wordt en internet juist trager is dan met de oude modem?

Vraag twee, heeft vrijwel iedereen dezelfde ervaring met ziggo, zodra er iets gewijzgigd wordt bij ziggo zul je door een hel moeten gaan om alles in orde te krijgen i.v.m. totale chaos op hun administratie?

Als laatste om vragen voor te zijn, nee ik heb geen keus om naar een ander te gaan, ik zit te ver van een kpn-centrale vsat en ben dus veroordeeld tot ziggo voor hd-tv en snel internet.

2081 42 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf 10 (nu 20) Mbit. Geen klachten.

Maar ik vraag mij af wat heb je aan die hoge snelheden. Wanneer kun je die gebruiken anders dan bij een speedtest utility. Aanbieders van grote bestanden leveren meestal (altijd?) hun bestanden met lagere snelheden aan. En de kettings is zo sterk als de zwakste schakel. Wanneer kun je gebruik maken van 20 Mb laat staan 50 Mb? Welke aanbieder levert met zo'n hoge doorvoersnelheid? Ik overweeg juist terug te gaan naar 3 MB abo omdat het toch (nauwelijks) iets uitmaakt.

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met ziggo heb je nog veel meer,bv. 50 maal zoveel ellende, heb je altijd wat te doen.
bellen ,mailen,brieven schrijven, altijd leuk.
En het voordeel van ziggo is dat je er nooit meer van af komt.
Kun je weer bellen met incasso bureaus of deurwaarders ,nog leuker.
Voor mij geen 20mb adsl, maar kabel, heb ik tenminste wat te doen, en mijn advocaat verdient ook nog wat.
Mensen ga vooral met Ziggo in zee!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wilt u ellen de zonder ende,bel dan Ziggo en z,n bende!!

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe ,aktie,als Ziggo met u klaar is krijgt u een gratis kartonnedoos om in te wonen

ve
door verwijderd - Aug 22, 2009 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het mooie Van Ziggo, is dat de vswnelheid niet allen op internet is.
Ook bij het indienen van onterechte rekeningen is men ongelooflijk snel.
Betaal je deze niet,dan is men ongelofelijk snel met incassobureaus en afsluiten.
Men is nog veel met het sturen van de deurwaarder.
Het is gewoon geweldig.
Mensen DOEN.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt niks aan 50 Mb, ook niet als je downloadt. Je bent afhankelijk van de doorgaans veel lagere uploadsnelheid van de andere kant.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies, wie kan me een voorbeeld van een nuttige site geven waarmee je met 50Mb/s kunt downloaden, en waarbij je dus minuten sneler bent t.o.v. 4 Mb/s ?

Die drang naar steeds hogere downloadsnelheden lijkt mij net zoiets als de drang naar steeds hogere contrastverschillen bij digitale TV's : 2000->4000 -> 8000 -> 16000 -> 32000 enz.
Dat kan het menselijk oog helemaal niet waarnemen. Pure marketing.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het doet er niet toe of je de max 50mbit gebruikt. Weten dat het kan is voldoende. En zo nu en dan maximaal gebruik van maken.

Het is net als een Ferrari/Porsche, ze zijn bloody snel, maar zelden trapt iemand echt het gas in met deze auto's. Maar weten dat de 300kpu kan en binnen de 4 sec aan de 100 zit is al voldoende.

Dus een 50Mbit lijn is snel, handig en een statussymbool

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is niet wie 50mbit nodig heeft, ik kan het wel goed gebruiken. Verzoek ontopic te blijven dus

Momenteel haal ik nog steeds slechts de helft van de 50mbit, geen 1 keer meer. De exteem trage upload is verbeterd naar een magere 2-3mbit/s up. Voor kleine 1000 euro/jaar voor een masseproduct(dienst) verwacht toch wel wat betere service. Probleem ook is dat zelfs al zit je dichtbij een kpn-centrale voor snel adsl, dat adsl m.b.t. snelheid en latency altijd de mindere is van kabelinternet. Dit zal waarschijnlijk zo blijven zo lang er geen glasvezel tot aan je deur ligt. Dus voor nu kan ik weinig anders dan de strijd met ziggo aan gaan.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2009 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat die 50Mb niet gehaald wordt? Ligt het niet aan de aanbieder van bestanden? Ligt het aan uw router? ligt het aan uw PC?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 01:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat die 50Mb niet gehaald wordt? Ligt het niet aan de
aanbieder van bestanden? Ligt het aan uw router? ligt het aan uw PC?
Nee, nee en nee:)

Diverse aanbieders geprobeerd, steevast 23-25mbit max
pc is amd 955@3.7Ghz met 8gbyte ddr3 1600Mhz met intel gigabit netwerkkaart.
router is Draytek Vigor2200VG, netwerk via utp aangesloten, wireless uitgeschakeld. 100 full duplex op alle poorten(max wat de utp-poorten van deze router aan kunnen).
OS is vista 64 bits,cpu cores worden bij lange na niet maximaal belast. cpu belasting 1% tijdens downloaden met 2,2mbyte/sec. belasting kan vertekent zijn, omdat bij lichte belasting de cpu's op laag pitje gezet worden. Belasting is niet voldoende om cpu's op hoger dan 2,1Ghz te krijgen. Dus werkelijke cpu load circa <1%.

Zelfde test gedaan op snelheid met oude pc, een amd dual core@2.8Ghz exact dezelfde resultaten.

Gelijktijdig tests opgestart op beide computers vanaf verschillende sites. Elke computer kan  25mbit/sec van de snelle internettestserver downloaden en 23mbit van de langzamere. Beide testen gelijktijdig gaven als totale snelheid precies de magische 25mbit/sec.

Link naar een forum waar over precies hetzelfde geklaagd wordt:
http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,31462.0

m.b.t. aanbieder van bestanden, diverse sites getest doe zeer snelle verbinding moeten hebben, maar ik loop elke keer tegen de muur van precies 25mbiut aan ongeacht wat ik op me computer aan het doen ben. Downloaden van verschillende sites geeft bij elkaar opgeteld dus precies 25mbit.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 02:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap je probleem wel, maar wees nou eerlijk, wanneer heb je nou werkelijk iets aan die snelheid van 50 Mb/s.
Je doet net ofdat 25 Mb/s nou zo ontzettend traag is.

8 GB downloaden met 50 Mb/s duurt zo'n 2 minuten.
8 GB downloaden met 25 Mb/s duurt zo'n 5 minuten.

Waar hebben we het nou in hemelsnaam toch over.
Inplaats van steeds maar te kijken en te testen hoe snel (of traag) je verbinding op dat moment is, kun je beter iets nuttigs doen met die 25 Mb/s.

En met surfen heb je al helemaal niets aan die hoge snelheden.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 03:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een foutje gemaakt met de snelheden.

8 GB downloaden met 50 Mb/s duurt zo'n 2 minuten.
8 GB downloaden met 25 Mb/s duurt zo'n 5 minuten.

Je download natuurlijk niet met die 50 en 25 Mb/s, maar met ongeveer 6.00 en 3.00 MB/s.

8 GB downloaden met 6.00 MB/s duurt zo'n 22 minuten.
8 GB downloaden met 3.00 MB/s duurt zo'n 44 minuten.

Dit is natuurlijk wel wat meer verschil dan die 2 en 5 min.

Ik denk dat je Ziggo even de tijd moet geven om dit correct op te kunnen lossen, ze zijn op dit moment nog steeds bezig met die hogere snelheden.
Ook kan het zijn dat er straks nieuwe firmware voor dat Docsis-3 modem komt, zodat je wel die hogere snelheid krijgt.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Die drang naar steeds hogere downloadsnelheden lijkt mij net zoiets als
de drang naar steeds hogere contrastverschillen bij digitale TV's"

Of zoals de "lichtmetalen velgen" of "Hoeveel keer oversampling heb je?" bij CD-spelers of de megapixelgekte bij fototoestellen. Iedereen wil het hebben, omdat de buren het hebben, maar wat je ermee moet is vraag 2.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag twee, heeft vrijwel iedereen dezelfde ervaring met ziggo, zodra er iets gewijzgigd wordt bij ziggo zul je door een hel moeten gaan om alles in orde te krijgen i.v.m. totale chaos op hun administratie?

Ik bel 1 keer naar Ziggo bij klachten.en als het te lang duurt meteen COAX dan is het zo voorelkaar,mijn ervaring!

Willem.

<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Heel vaak als je iets nieuws aanschaft, zag je het van te voren nooit, maar dan ineens overal.

Zo ook met Ziggo! Bijna nooit hoor je klachten, totdat je zelf een klacht hebt. Dan ineens lijken alle mensen om je heen ook klachten te hebben. Ik heb dus ook (ongevraagd) een nieuw modem gekregen. Bij sommige van jullie werkt deze dan nog, nou bij mij helemaal niet. Twee dagen zonder mail, digitale t.v. en telefoon gezeten.  Zeker niet als je een stichting runt. Natuurlijk had ik het in het weekend uitgeprobeerd! en is er dus geen klantenservice actief! Maandag's een mail vanuit mijn werk gestuurd en zowaar werd ik gebeld op mijn mobiel. Afspraak gemaakt, monteur kon pas vrijdag komen.   Sluit uw oude modem maar weer aan! Deze had ik in mijn enthousiasme bijna die maandag teruggestuurd als bewuste recycler. Gelukkig lag deze nog achter in de auto! Oude aangesloten met behulp van zwager, want het oude modem deed ook weer moeilijk. Vrijdags monteur.   Opmerking: Oh mevrouw, die Arris modems geven veel problemen. Heen en weer gebel naar technische afdeling. Het ding bleef weigeren. Kan ook aan uw router liggen mevrouw. Misschien is die niet capabel voor de nieuwe modem.    Zo lust ik hem ook. Smiechten! Vandaar de kortingsbon bij het pakket! Daar trappen wij niet in. Ik had geen probleem met mijn oude modem, dus sluit die maar weer aan. Hij de oude modem weer aangesloten. Prima verbinding, zelden problemen. Wel soms wat traag, maar als ik sommige van jullie zo hoor, dan laat ik het mooi zo. Mevrouw, probeer over twee weken nog een keer het nieuwe modem. Dan zullen de problemen wel opgelost zijn. Ja, Ja. We zullen wel zien.

Wel had ik een contract afgesloten bij KPN in mei. Een mooie aanbieding en dan was ik mooi op tijd om voor 1 september (wanneer wijzigingen bij Ziggo gaan beginnen) op te zeggen. Monteur belt u voor een afspraak. Nou die moet nog bellen. Zou het te maken kunnen hebben, met het feit dat je bij Ziggo niet opgezegd krijgt?? Daar heb ik veel kennissen van ons ook over gehoord. Misschien begint KPN er niet eens aan. Allemaal verloren energie.

Als laatste nog een klacht over de telefonie van Ziggo. Mensen hebben vaak dat ze mij maar half horen. Er vallen delen van het gesprek weg.

Heben jullie daar ook last van?

Zo, dat lucht toch wel even lekker op!

Groetjes,

Sientje

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Heel vaak als je iets nieuws aanschaft, zag je het van te voren nooit, maar dan ineens overal.

Zo ook met Ziggo! Bijna nooit hoor je klachten, totdat je zelf een klacht hebt. Dan ineens lijken alle mensen om je heen ook klachten te hebben. Ik heb dus ook (ongevraagd) een nieuw modem gekregen. Bij sommige van jullie werkt deze dan nog, nou bij mij helemaal niet. Twee dagen zonder mail, digitale t.v. en telefoon gezeten.  Zeker niet als je een stichting runt. Natuurlijk had ik het in het weekend uitgeprobeerd! en is er dus geen klantenservice actief! Maandag's een mail vanuit mijn werk gestuurd en zowaar werd ik gebeld op mijn mobiel. Afspraak gemaakt, monteur kon pas vrijdag komen.   Sluit uw oude modem maar weer aan! Deze had ik in mijn enthousiasme bijna die maandag teruggestuurd als bewuste recycler. Gelukkig lag deze nog achter in de auto! Oude aangesloten met behulp van zwager, want het oude modem deed ook weer moeilijk. Vrijdags monteur.   Opmerking: Oh mevrouw, die Arris modems geven veel problemen. Heen en weer gebel naar technische afdeling. Het ding bleef weigeren. Kan ook aan uw router liggen mevrouw. Misschien is die niet capabel voor de nieuwe modem.    Zo lust ik hem ook. Smiechten! Vandaar de kortingsbon bij het pakket! Daar trappen wij niet in. Ik had geen probleem met mijn oude modem, dus sluit die maar weer aan. Hij de oude modem weer aangesloten. Prima verbinding, zelden problemen. Wel soms wat traag, maar als ik sommige van jullie zo hoor, dan laat ik het mooi zo. Mevrouw, probeer over twee weken nog een keer het nieuwe modem. Dan zullen de problemen wel opgelost zijn. Ja, Ja. We zullen wel zien.

Wel had ik een contract afgesloten bij KPN in mei. Een mooie aanbieding en dan was ik mooi op tijd om voor 1 september (wanneer wijzigingen bij Ziggo gaan beginnen) op te zeggen. Monteur belt u voor een afspraak. Nou die moet nog bellen. Zou het te maken kunnen hebben, met het feit dat je bij Ziggo niet opgezegd krijgt?? Daar heb ik veel kennissen van ons ook over gehoord. Misschien begint KPN er niet eens aan. Allemaal verloren energie.

Als laatste nog een klacht over de telefonie van Ziggo. Mensen hebben vaak dat ze mij maar half horen. Er vallen delen van het gesprek weg.

Heben jullie daar ook last van?

Zo, dat lucht toch wel even lekker op!

Groetjes,

Sientje

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Willem,

Wat bedoel je met COAX?

Sientje

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hou COAX in mijn gedachte, ik moet ziggo nog ongeveer 4-5 dagen de
kans geven te reageren. Overigens vind ik dat geen acceptabele termijn,
want bij een volledige storing laat ziggo je rustig zo lang ook zonder
internet zitten waar je bij duurdere abbonementen toch flink geld voor
neerlegd.

@re vorige (GAST)

Uw berekingen zitten er ongeveer een factor 10 naast en zijn offtopic

Snelheid is vandaag exact hetzelfde als gisteren wat suggereerd dat ziggo weer eens een foutje heeft gemaakt met instellingen. Nou ja weer eens, ze doen het bij mij letterlijk ALTIJD fout.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@re vorige (GAST)
50mbit is ongeveer 17-18Gbyte/uur
100mbit is ongeveer 36gbyte/uur
kan plusminus 10% schelen door latency en netwerkprotocollen met meer of minder overhead.

Ik zie dat u al had gezien dat er een rekenfoutje in zat:-)

ve
door verwijderd - Aug 24, 2009 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Off welk topic?

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een nieuw modem toegestuurd gekregen.

Activatie van het modem werkt niet.

Klantenservice ONBEREIKBAAR, probeert u het later nog eens, nu al twee dagen lang.

En dat voor 65 euro per maand!

ZIGGO? SICKO!

ve
door verwijderd - Aug 25, 2009 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels antwoord van ziggo. Deze is ronduit beledigend. Compleet standaard antwoord waaruit blijkt dat totaal niet gekeken is.
Gebruik van systeemherstel in windows wordt aangeraden, als er iets is wat je meteen uit moet zetten op windows is dat het wel. Verder nog wat onzinnige zaken.

Vandaag ben ik gaan kijken hoe snel internet Z3 is van ziggo, wat blijkt die snelheden komen EXACT overeen met wat ik haal. Met andere woorden, zeer waarschijnlijk heeft ziggo simpel weg de verkeerde snelheid ingesteld.

Waar ik vreselijk van baal dat ziggo werkelijk echt NOOIT iets in 1x goed kan doen en je door die stroom van standaard onzinnige reacties van de helpdesk door moet vechten en klachten in moet dienen in de hoop dat een vinkje goed gezet wordt.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 00:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoel met dat punt, systeemherstel is absoluut niet te vergelijken met een goede  backup en daardoor zinloos om die lompe service mee te laten draaien. Bij flinke virusinfectie van je systeem zul je echt moeten uithuilen en opnieuw beginnen, het huilen kan helemaal ernstig worden als je zou vertrouwd op systeem herstel.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 02:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Gebruik van systeemherstel in windows wordt aangeraden, als er iets is
wat je meteen uit moet zetten op windows is dat het wel. Verder nog wat
onzinnige zaken."

Ik heb het nog nooit meegemaakt, dat het systeemherstel daadwerkelijk werkte. Steeds was het onmogelijk tot de genoemde datum te herstellen. Of hij had gelopen en er was geen steek veranderd.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het helpt niet tegen virussen, maar wel tegen programmas die onbedoeld iets in de war schoppen, bijv het register. Heb er al enkele keren dankbaar gebruik van kunnen maken. Het werkt dus niet altijd, maar soms wel en dan is het makkelijk. Maak voor dat je dingen gaat veranderen of software gaat uitproberen eerst handmatig een herstelpunt. Bij verwijderen van software REVO gebruiken. Die maakt ook autom. een herstelpunt.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 21:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandag ik heb een bruikbare reactie gekregen, namelijk pc rechtstreeks op de modem aansluiten. Ik verwachtte er niks van maar de snelheid is toch veelll hoger. Lijkt erop dat me prijzige router met veel functionaliteit toch mooi te traag is om gebruik te maken van 50mbit snelheid. De wan -> lan koppeling in de router is gewoon te traag.

Morgen maar een snellere gaan halen, gaat me 130 euro kosten ongeveer helaas.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2009 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al eerder opmerkte:

Wie zegt dat die 50Mb niet gehaald wordt? Ligt het niet aan de aanbieder van bestanden? Ligt het aan uw router? ligt het aan uw PC?

Het ligt dus aan de router. Ja, die halen zelden of nooit de theoretische maximumsnelheid. Zeker niets als je draadloos werkt, maar ook niet altijd als je bedraad werkt.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 04:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, problemen zijn niet opgelost met een nieuwe router.
Snelheid is wel ok, maar verbinding is erg instabiel. 2-5 keer per uur valt de verbinding stil gedurende 1 tot 2 minuten terwijl alles online staat en OK aangeeft. Na deze  periode werkt alles spontaan weer alsof er niks aan de hand was.Dit is erg lastig met: msn, online games, downloaden, algemeen internetten, yahoo messenger, thuis werken, enz. Alle toepassingen zijn dus hun verbinding kwijt.
Ik heb naar dit problemen even gezocht op internet, lijkt erop dat in het algemeen probleem te zijn met de nieuwe modems en dat ziggo aan een oplossing zou werken. Alleen beetje jammer dat ze wel die modems met een probleem rustig versturen.

Om vragen voor te zijn, probleem is gereproduceerd met volledig dubbele set aan spullen welke allemaal langere periode probleemloos werken of geheel nieuw zijn.:
pc' s, kabels, routers, diverse resets. Ik heb dus wel 50 mbit minus 2-5 maal 1 minuuut per uur :)

Ik heb dus opnieuw weer storing gemeld bij ziggo.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2009 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het niet aan de nieuwe router liggen?

Ga eens een halve dag internetten met de PC rechtstreeks aangesloten op het modem, zonder tussenkomst van een router.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2009 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@basbb,

Uit uw post begrijp ik dat u met het nieuwe modem niet de juiste snelheid haalt dat bij uw abonnement hoort. Graag helpen wij u bij het vinden van een oplossing. Als u via het speciaal opgezette ‘Webteam formulier’ uw klachten en vragen kenbaar maakt, pakken wij zo snel mogelijk uw verzoek op. Het webformulier is te bereiken via de link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/ziggowebteam.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle

ve
door verwijderd - Sep 1, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb reeds een call aangemeld.
Mijn eerdere klacht van te lage snelheid lag aan mij zelf, daarom heb ik een nieuwe router gekocht.
Nu heb ik met de nieuwe router, net als bij de oude, 1-3x per uur wegvallen van al het internet verkeer.
Dit gebeurd synchroon op twee moderne pc' s.

Probleem komt voor met:
verschillende routers
verschillende pc' s(schoon van virussen enz, alles up-to-date en legale geupdate windows vista)
verschillende kabels
Wat ook vreemd is dat ik vaker niet dan wel op de pagina van de modem kan komen, na wat uit en aanzetten kom dan uiteindelijk weer erop. De firmware is van 19 februari 2009.

Ik kan verder niks beginnen, ik wacht de reactie af op mijn zondag verstuurde vraag naar ziggo.
Bellen doe ik niet, ik ga niet in de wacht staan op een betaalnummer.

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog geen antwoord van ziggo.

Ik wacht nog maar even tot vrijdag...

ve
door verwijderd - Sep 2, 2009 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen uur drie keer alles eruit en gedisconnect.

Toch maar vandaag ge-escaleerd naar klacht. Via optie vraag, kreeg ik in verleden hoogst zelden antwoord.

Ik heb verzocht om me oude modem maar weer erin te zetten, volgens mij moet ziggo dan eff de oude modem weer aktiveren. De nieuwe hebben firmware problemen(pas sinds begin juli bekent...), ik ga niet langer etteren om maar snel internet te hebben. Ziggo kan het niet leveren. Zolang ze niet leveren, dus ook aangegeven dat ik dus korting wil ivm niet leveren beloofde dienst.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb toch maar gebeld om de oude moden te laten aktiveren.

Toen ik wil vragen of er al iets geregistreerd was met betrekking tot eerdere aangemelde problemen hing de ziggo-medewerker op.

Ach wel fijn, maar weer een klacht typen. Kleine 1000 euro per jaar.... duurste abbo en dan deze service hmm.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht naar coax sturen links onderaan deze site http://ziggo.gebruikers.eu/

Werkt heel goed heb al veel hulp van hen gehad...

Grt Wim...
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Sep 7, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ondanks dat niks richting de nieuwe geleverde utp-kabel wees toch maar even de oude gammele kabel aangesloten. Daarmee geen disconnects meer na 45-60 minuten.

Het is mij een raadsel waarom met de nieuwe (ziggo)kabel na 45-50 minuten de link down wordt gegooid door de kabelmodem van ziggo. Vreemde is dat verbinding constante snelheid levert tussen de disconnects door, geen vreemde drops of hiks in verbindingen wat je wel zou verwachten bij een slechte utp-kabel.
Ik kan alleen maar speculeren dat de auto-negotiate van de ziggo modem niet helemaal goed werkt.  De ziggo helpdesk heeft wel twee keer gemeldt dat het signaal allemaal goed was, maar ik betwijfel sterk of ze naar de statistieken van de ethernet-interface op de modem hebben gekeken.

Van ziggo zoals verwacht geen enkel antwoord, ik vind het totaal onbeschoft aangeziern ik bij elk nieuwe product of wijziging van ziggo de pineut ben volledig zelf uit te zoeken. 0,0000 support. Volgend jaar ga ik wellicht een nieuwe woning kopen, deze zal 100% zeker in de buurt van een kpn centrale zijn zodat ik ziggo de deur uit kan mikken!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2009 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowaar een respons van ziggo waarbij ik over klaagde dat de verbinding tussen router en modem niet werkt en elke keer link down meldingen waren op de router.

Het antwoord betreft het standaard stappenplan van de ziggo website die mij toegemaild is. Dit stappenplan gaat uitsluitend in op problemen die totaal niets van
doen heeft met mijn gemelde klacht die zij mogelijk via de modem wel
hadden kunnen constateren.

Ik trek daaruit de conclusie dat ziggo in mijn geval de emails niet lezen. Op basis van onderwerp-veld een standaard berichtje terug sturen. Totaal 0 support. Als ze beetje serieus mee gewerkt hadden: Kost het A: Hun minder tijd en B: mij minder frustratie

zucht

ve
door verwijderd - Sep 10, 2009 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

conclusie je router of kabels zijn niet goed.

dus klopt hun stappenplan wel en ben jij verantwoordelijk voor je eigen router en niet hun.
je kan geholpen worden als de router geleverd en aangesloten is door ziggo.

Ik maak dit dagelijks mee dat men klaagt maar bijgod niet weet hoe het werkt, zelf router aangesloten etc etc en dan werkt het niet is het de schuld van een ander

ve
door verwijderd - Apr 28, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen 14 december 2009 ben ik over gegaan op Ziggo, na bij kpn jaren gezeten te hebben.
Eerlijk gezegd sedert deze datum , heb ik nog niet een klacht gehad,het betreft hier het zwaarste abo met als extra crimi pakket en fnet.
Ongelofelijk maar waar.
anna

ve
door verwijderd - Aug 2, 2011 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het werkelijke probleem zit als volgt in elkaar.
Je zet modem aan en dan de pc. Voor het eerst. Dan kopieert het modem het MAC adres van de pc in het modem. Daarna kan het modem alleen praten met deze pc. Reset het modem 1 minuut lang met een pen. naast de netwekstekker ingang achterop het modem zit een gaatje met daarachter een drukknopje.Hang nu een andere computeraan het modemen start deze op. Je zult zien hij doet maar pc 1 niet meer. Bewijs geleverd. Maar nu de oplossing. Koop een router waarbij je het mac adres van de computerkan kopieren. Met andere woorden alle netwerk requests dienenvertaald te worden en voorzien te worden van dit mac adres. Het modem denkt met 1 pc te praten terwijl er al meerdere om een ip adres gevraagd hebben en gekregen hebben. Ik heb nog geen router geregeld maar ga er van uit dat een Lynksys router deze optie zeker heeft.