Va
door VanJetje May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeker dat verreweg de meeste mensen die om welke reden dan ook niet van een gekocht ticket gebruik kunnen maken, niet van plan zijn om dit te vermenigvuldigen/er misbruik van maken. 
Ik kan wel 10 paar schoenen bestellen en daar 8 van terugsturen, maar een e-ticket wijzigen online, kan niet. Daar geldt de kopersbescherming dus kennelijk niet voor. Hoog tijd dat de NS hierop aangesproken wordt door KASSA en een oplossing gaat bieden. Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden. Alhoewel, het is natuurlijk wel een leuk verdienmodel voor de NS. Of ben ik nu te wantrouwend???
Jetta Franssen - Doetinchem

2836 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - May 2, 2024 om 20:53
11640 Antwoorden / 51 Vragen
4

De optie wijzigen annuleren is nu eenmaal niet een van de voorwaarden bij de ns e tickets. Dus u weet dat het niet kan. I haalt 2 verschillende zaken doorelkaar. Een paar schoenen is heel wat anders als een e ticket en daar wordt u vooraf voor gewaarschuwd. Dus hier gaat kassa niets aan doen.

sjjoppy
door sjjoppy - May 2, 2024 om 20:55
7272 Antwoorden / 3 Vragen
2

Voor contact met Kassa:

 
Heb je een vraag over de tv-uitzending? Of heb je een klacht of tip? Mail dan naar kassa@bnnvara.nl.
 
Heb je een vraag over de website of het forum? Mail dan naar kassa-online@bnnvara.nl.
 
Kom je er niet uit met een bedrijf en wil je contact met de Belbus? Mail dan je verhaal inclusief correspondentie naar belbus@bnnvara.nl.

Janzegt
door Janzegt - May 2, 2024 om 21:16
144 Antwoorden / Vragen
2

misschien moet je je eens verdiepen in misbruik maken van NS-tickets, inclusief het zwartrijden. Als voorbeeld: onlangs heeft NS de regels voor het samenreis ticket aangescherpt. Met als reden: er werd teveel misbruik van gemaakt.

ju
door juliomariner - May 2, 2024 om 21:21
1355 Antwoorden / 2 Vragen
0

Tuurlijk moet je de mensen tegenwoordig wantrouwen. Dat wordt toch elke dag weer bewezen.

rj
door rjw May 3, 2024 om 13:26
3317 Antwoorden / 5 Vragen

Het is nooit anders geweest alleen waren mensen vroeger wat naiever.

ne
door neodutchio - May 2, 2024 om 21:46
5207 Antwoorden / 12 Vragen
3

Waarom zou NS dit uberhaupt moeten doen? Ze verkopen kaartjes waarbij de koper zelf de datum opgeeft. Waarom zou de NS dit moeten aanpassen als de koper niet wil reizen op de zelf gekozen datum?
De NS is hier overigens niet alleen in, bij menig pretpark koop je ook kaartjes op datum die niet aan te passen zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 3, 2024 om 12:48
2167 Antwoorden / Vragen
1

Ik zou u niet wantrouwend willen noemen, u heeft immers geen idee wat het betekent als de NS het ticketsysteem wagenwijd openzet voor fraude. De vergelijking met schoenen getuigt van weinig begrip van de materie, een vergelijking met andere soorten kaartjes ligt natuurlijk veel meer voor de hand en ook daar gelden beperkingen omdat fraude anders veel te makkelijk is en de meeste mensen wel weten dat als fraude makkelijk is mensen het dus ook doen.

Thijs12
door Thijs12 - May 3, 2024 om 12:58
579 Antwoorden / Vragen
0

Vooral de zin: Desnoods het e-ticket niet meer aanbieden.
Lijkt erop om te zeggen omdat er toch niet mee gefraudeerd kan worden.
Misschien langer nadenken voordat je iets koopt. Dat geldt in heel veel gevallen.

marita5
door marita5 - May 4, 2024 om 11:10
11589 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Vanjetje , 

Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gekocht e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen. NS kan namelijk niet controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één. 

Lijkt mij duidelijk .

Bron: community.ns.nl

Ozymandias
door Ozymandias - May 4, 2024 om 12:18
192 Antwoorden / Vragen
0

Dat de NS mensen wantrouwt snap ik helemaal. Mijn vertrouwen is ook niet zo hoog. Mar ik zie niet in waarom een e-ticket niet gedeactiveerd kan worden en opnieuw kan worden aangemaakt. Als je dan gecontroleerd wordt is hij gewoon niet geldig. En als je niet gecontroleerd wordt heb je geluk, maar dan had je net zo goed geen kaartje kunnen kopen. Netto maakt dat dus weinig uit. 


Iv
door Ivo W May 4, 2024 om 19:01
750 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk maakt het netto wel uit. Want de mogelijkheden aanbieden die u noemt maakt de systemen een heel stuk ingewikkelder, dus duurder.
Daarnaast moet NS dan twee keer de transactiekosten betalen die voor een zakelijke bankrekening gelden wanneer iemand een ticket terugbetaald wil hebben.

Voor niets gaat de zon op en ik voel er niets voor om te moeten betalen voor bovenstaande kosten die veroorzaakt worden door mensen die niet vooraf nadenken over hun aankopen.

rj
door rjw May 4, 2024 om 19:52
3317 Antwoorden / 5 Vragen

Dus er zijn geen kosten om de ICT systemen aan te passen. Dat mag je dan eens uitleggen hoe je dat voor elkaar krijgt

Ozymandias
door Ozymandias May 5, 2024 om 11:07
192 Antwoorden / Vragen

Als iemand die jaren in de ICT heeft gewerkt. Dit kan theoretisch met 1 knop binnen 1 seconden, tijdens het gesprek wat al plaats vind en waar de klantenservice medewerker al voor wordt betaald. Dus, welke extra kosten exact? Sterker nog, het gesprek was een stuk korter geweest als dit mogelijk zou zijn dus daar wint het bedrijf alleen maar mee. 

En de ontwikkeling van de software is een doorgaand proces. Gooi deze feature, die niet heel complex is, in de ontwikkelsprint en presto.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Co
Cora B - Jul 13, 2024 om 17:17
Geldzaken & recht

Boiler na levering funktioneert niet

Ik heb in Bulgarije een tinyhouse laten bouwen. Nu na levering doet de boiler het niet. De bouwer/leverancier van de tinyhouse zegt dat het niet zijn probleem is hij heeft geleverd en trekt zijn handen er van af en zegt dat ik maar contact moet opnemen met de europese leverancier (garantie). Deze heeft geen vestiging in Nederland. Klopt het dat dit mijn verantwoordelijkheid is?  Ik moet nog een k ... Lees meer

ar
aroenbishar - Jul 16, 2024 om 23:12
Elektronica & tv

Gedwongen internet ziggo

Sinds 16 juli 2024 ben ik verplicht ziggo internet te nemen wil ik mijn programma's via mijn CI module bekijken. Ziggo dwingt mij hun netwerk te nemen zodat ik mijn programma's kan kijken. Er wordt gezegd via ziggo app kan je kijken, maar dat werkt ook niet. Mag ziggo je zomaar dwingen tot deze actie zonder een alternatief te bieden. Ik heb internet van een ander provider en kan alsnog op mijn tab ... Lees meer

diandra
diandra - Jul 13, 2024 om 09:38
Huishouden & energie

Migraine door omvormer

Hallo, sinds 2,5 jr wonen wij in een nieuwbouw woning (huur), vloerverwarming, warmtepomp en zonnepanelen tot zover de 1e paar mand niets aan de hand.
Toen begon de migraine, nooit last van gehad, maar naar verloop van tijd kwamen de aanvallen steeds vaker een heftiger, verleden week zelfs 4 aanvallen in 1 week waarvan 1 heel zware en daardoor zware medicijnen gekregen.
Eerder een beetje ... Lees meer