Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dk
dk. - 19-07-2010 20:46:47
Auto & Vervoer

Consumentenrecht? Daar heeft eautohuur niets mee te maken!

Eautohuur onderdeel van traveljigsaw groep, maakt het wel erg bont! ze zijn oa op de nederlandse en belgische markt actief als autoverhuurder. ze lijken aantrekkelijk met hun prijzen en belofte van excellente service, echter goedkoop blijkt al snel duurkoop.

met klachten over het bedrijf kan men nergens terecht, eautohuur.nl zit hoog en droog in manchester(uk), ze zijn niet aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie en weigeren stelselmatig vragen hierover te beantwoorden.

een beetje zoeken op internet leert dat er legio klachten zijn over het bedrijf.

u begrijpt ik ben helaas ook een zeer ontevreden klant van eautohuur. ik heb alles gedaan om gehoor te krijgen bij eautohuur met enkel afschepende antwoorden als resultaat.

bij het afhalen van mijn auto werd ik geconfronteerd met een incomplete verzekering (welke bij boeking wel in orde zou zijn en dus voor betaald was). aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. ik diende bij te betalen. ik wilde hierover ter plekke een klacht indienen bij het verhuurbedrijf, deze stelde echter niets te kunnen doen, het was het probleem van eautohuur. het bedrijf waar ik mijn auto afhaalde stelde dat dit probleem zich regelmatig voor deed met eautohuur, als voorbeeld gaf hij aan dat veel klanten er een navigatie set bij boeken, echter blijkt dit helemaal niet in het pakket te zitten. hier dient dan ook weer extra voor betaald te worden. klanten worden dan geconfronteerd met onverwachte en onterechte kosten.

zoals de voorwaarden aangeven heb ik dit direct gemeld. eerst per mail, ik kreeg een mail terug dat ze niets konden doen en ik na de huur periode een klacht kon indienen. hierop maakte ik bezwaar en verzocht mijn zsm en tijdens de huur periode te behandelen. hierop kreeg ik geen reactie. toen per telefoon, of ik mijn klacht per mail kon indienen!!!!! belachelijk. na aankomst thuis weer een klacht over de gang van zaken ingediend. helaas eautohuur kon niets voor mij doen.
sterker ze geven aan niet eens verantwoordelijk te zijn, eautohuur is immers niet de eigenaar van de auto, je boekt bij hen en hierna is de kous af!
het feit dat eautohuur haar zaakjes niet op orde heeft maakt niets uit.
na betaling heeft eautohuur blijkbaar niets meer met de klant te maken.

overtreedt eautohuur.nl hiermee niet de nederlandse en europese wetgeving?

eautohuur is vanuit mijn ervaring een onbetrouwbare partij, waar de rechtspositie van de nederlandse en belgische klant uitermate zwak is.

eautohuur bevindt zich in het buitenland wat het oplossen van geschillen door een onafhankelijke commissie onmogelijk maakt.

mag dit eigenlijk wel? moet de consument hier niet beter voor gewaarschuwd worden?