dk
door dk. Jul 19, 2010 om 20:46
Auto & vervoer

Consumentenrecht? Daar heeft eautohuur niets mee te maken!

Eautohuur onderdeel van traveljigsaw groep, maakt het wel erg bont! ze zijn oa op de Nederlandse en Belgische markt actief als autoverhuurder. Ze lijken aantrekkelijk met hun prijzen en belofte van excellente service, echter goedkoop blijkt al snel duurkoop.

Met klachten over het bedrijf kan men nergens terecht, Eautohuur.nl zit hoog en droog in Manchester(UK), ze zijn niet aangesloten bij een onafhankelijke geschillencommissie en weigeren stelselmatig vragen hierover te beantwoorden.

Een beetje zoeken op internet leert dat er legio klachten zijn over het bedrijf.

U begrijpt ik ben helaas ook een zeer ontevreden klant van eautohuur. Ik heb alles gedaan om gehoor te krijgen bij eautohuur met enkel afschepende antwoorden als resultaat.

Bij het afhalen van mijn auto werd ik geconfronteerd met een incomplete verzekering (welke bij boeking wel in orde zou zijn en dus voor betaald was). Aangeven dat er wel voor betaald was etc mocht niet baten. Ik diende bij te betalen. Ik wilde hierover ter plekke een klacht indienen bij het verhuurbedrijf, deze stelde echter niets te kunnen doen, het was het probleem van eautohuur. Het bedrijf waar ik mijn auto afhaalde stelde dat dit probleem zich regelmatig voor deed met eautohuur, als voorbeeld gaf hij aan dat veel klanten er een navigatie set bij boeken, echter blijkt dit helemaal niet in het pakket te zitten. Hier dient dan ook weer extra voor betaald te worden. Klanten worden dan geconfronteerd met onverwachte en onterechte kosten.

Zoals de voorwaarden aangeven heb ik dit direct gemeld. Eerst per mail, ik kreeg een mail terug dat ze niets konden doen en ik na de huur periode een klacht kon indienen. Hierop maakte ik bezwaar en verzocht mijn zsm en tijdens de huur periode te behandelen. Hierop kreeg ik geen reactie. Toen per telefoon, of ik mijn klacht per mail kon indienen!!!!! Belachelijk. Na aankomst thuis weer een klacht over de gang van zaken ingediend. Helaas eautohuur kon niets voor mij doen.
sterker ze geven aan niet eens verantwoordelijk te zijn, eautohuur is immers niet de eigenaar van de auto, je boekt bij hen en hierna is de kous af!
Het feit dat eautohuur haar zaakjes niet op orde heeft maakt niets uit.
Na betaling heeft eautohuur blijkbaar niets meer met de klant te maken.

Overtreedt eautohuur.nl hiermee niet de Nederlandse en Europese wetgeving?

eautohuur is vanuit mijn ervaring een onbetrouwbare partij, waar de rechtspositie van de Nederlandse en Belgische klant uitermate zwak is.

eautohuur bevindt zich in het buitenland wat het oplossen van geschillen door een onafhankelijke commissie onmogelijk maakt.

Mag dit eigenlijk wel? Moet de consument hier niet beter voor gewaarschuwd worden?

1310 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb momenteel ook een slechte ervaring met dit bedrijf. Heb de schaderestitutieverzekering afgesloten, helaas schade gemaakt, en nu krijg ik mijn eigen risico dus alsnog niet terug vanwege allerlei onzinnige redenen die nergens in de voorwaarden staan vermeld. Voor het maken van een minuscuul deukje in de auto ben ik nu 550 euro eigen risico kwijt, plus 65 euro voor een verzkering die je meteen door de plee kan spoelen dus.
Is er een centraal meldpunt voor dit stelletje schurken?

ve
door verwijderd - Aug 18, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

computerstroop

Of het schurken zijn kan ik niet beoordelen. Wel is het zo, dat als de consument zo goedkoop mogelijk uit wil zijn, er toch vaak sprake is van duurkoop.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer