Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

al
almaa - 24-07-2010 11:03:46
Auto & Vervoer

betaald voor reparatie, die niet uitgevoerd is

Graag wil ik jullie om een advies / hulp vragen.

op 9 juni heb ik mijn auto naar nefkens peugeot garage in eindhoven gebracht voor apk, grote beurt en vervanging van distributieriem. de prijsindicatie was 650-700 euro. achteraf hebben ze gebeld en nog 'wat' bijzonderheden gevonden, uiteindelijk moest auto nog 1 dag extra blijven en ik heb een factuur van bijna 1200 euro betaald.

ze hebben aangegeven dat de auto misschien olielekkage heeft en dat ik weer terug moet komen, als die 1000 km is gelopen. dus op 25 juni ben ik weer naartoe gegaan. zij hebben "een olielekkage aan de motorkap vastgesteld en olie komt op de distributieriem te recht, waardoor die stuk gaat en waardoor ik geen garantie meer heb op die, net vervangen distributieriem. ze stellen voor, een kopverpakking te vervangen en de distributieriem moet natuurlijk ook nog een keer vervangen worden. dat kost weer ca 860 euro'.

ik vond het raar verhaal en ben met de auto naar een andere garage gegaan voor een second opinion. het blijkt, dat er geen olielekkage is en dat de distributieriem helemaal niet vervangen is!

ik heb bij nefkens gebeld en verteld dat de distributieriem niet vervangen is en wilde graag langs komen zodat ze er zelf naar kunnen kijken. maar dat kwam niet in vraag, dat wilden ze niet, en als ze dat wel gaan doen, dan kost dat kijken 42,95 euro. ik heb aangegeven dat ik die 40 euro best wil geven (als je 1200 euro weggooit voor niks, dan maken die 40 euro ook geen verschil meer). toen hebben ze aangegeven dat ze op dit moment geen tijd voor hebben.

ik heb met dekra gebeld, zodat ik een bewijs tegen nefkens krijg. helaas hebben ze pas eind augustus / begin september weer tijd voor een afspraak.

nu ga ik volgende week zaterdag op vakantie met die auto, distributieriem kan elk moment stuk gaan en ik heb dus geen garantie... ik wil het niet geloven dat ik zo machtloos sta en dat ik dat zo moet accepteren. want die riem moet zeker vervangen worden voordat ik op vakantie ga, en dan is mijn bewijs ook weg...
heeft iemand een idee of ik iets aan kan doen?