Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ev
evrieze - 21-01-2011 19:42:42
Computers & Telefonie

[edit] Betamax VOIP / Powervoip

Ik ben sinds enkele maanden voip beller, niet via een combinatieabonnement maar met een zelf samengesteld pakket waarbij ik gebruik maak van de diensten van een betamax merk. op het internet is te lezen dat betamax een in keulen gevestigd bedrijf is dat al een tijdje goochelt met tientallen merken en pakketten voor uitgaand belverkeer.

mijn keuze viel op het merk powervoip omdat die enkele maanden geleden de voordeligste tarieven voor het bellen naar mobiele nummers in nederland rekenden. daarmee kon ik voordelig mijn vaste nummer doorschakelen naar mobiel. althans dat dacht ik. de tarieven zijn na inkoop van de prepaid belminuten inmiddels verhoogd tot 7 dollar cent (ex btw) per minuut.

eind vorig jaar moest ik vaststellen dat de doorschakeling onverwacht stopte, en bij nadere bestudering bleek dat men het relevante tarief tijdelijk met 250% had verhoogd tot 25 cent per minuut, en daardoor het beltegoed na enkele telefoontjes helemaal was verbruikt.

een klacht naar hun " klantenservice " levert nog wel een (engelstalig) antwoord op, maar geen resultaat. men erkent wel dat er de aangehaalde gesprekken onjuist zijn afgeboekt, maar weigert het teveel in rekening gebrachte te restitueren. citaat:

" helpdesk 03-01-2011
we only charge calls to your account when we are charged for these calls ourselves. in rare situations a call can last longer than it really should have, but because we are charged for these calls too, we cannot offer you a refund.

however, we have forwarded your report to our engineers, who will look into the matter in order to prevent this situation from occuring again.

we apologize for any inconvenience caused.

kind regards,

customer service "

samengevat, verschuilt men zich achter een foutieve afrekening door hun toeleveranciers, en weigert correctie. de klant / eindgebruiker is de dupe en kan nergens verhaal halen.

op fora lees ik dat betamax zich ook bij anderen veelvuldig schuldig maakt aan dezelfde of vergelijkbare malversaties. is dit een karweitje voor de opta ?