Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pieter66
pieter66 - 26-03-2011 16:06:57
Geldzaken & Recht

Reaal versus DBV hypotheek product

Had deze eerst bij 'vraag&antwoord' geplaatst, maar past beter onder de kop 'discussie'.

ongeveer een maand geleden de woekerpolischeck gedaan en was verbaasd over de uitkomst ( 18k - 30 k meer ).
hierna de voorbeeldbrief en uitkomst van de check richting mijn tussenpersoon ( hypotheker ) gestuurd en gevraagd om het een en ander uit te zoeken.

nu had ik een product van dbv ( geen dsb !! ), maar alle producten van dbv op gebied van hypotheken / verzekeringen zijn door een fusie opgegaan in sns reaal. dus vanaf 1 juli 2010 zit ik dus bij sns reaal voor mijn hypotheek.

nu heeft mijn tussenpersoon recent contact opgenomen met nogal een vreemde uitkomst.

hier een stukje antwoord, waarbij nog steeds dbv als geldverstrekker om de hoek komt:[quote]de geldverstrekker, dbv, heeft een eis met betrekking tot de overlijdensrisicoverzekering.
in plaats van een taxatierapport ook de woz genomen worden, teneinde de taxatiekosten te vermijden. de berekening wordt dan 75% x 80% x woz.en dan nu het meest verbazende:
[quote]in antwoord op uw tweede vraag de respons van dbv.

“helaas is het bij dbv hypotheken niet mogelijk de opbouw te wijzigen naar een sew of bew. ook is het niet mogelijk een spaarpolis te koppelen.

met vriendelijke groet,
reaal inzake dbv hypotheken “ hiermee doet reaal volgens mij dus afstand van elke verantwoording richting de klant als het een dbv product betrefd?

heb mijn tussenpersoon op de uitzendingen van kassa gewezen, hij keek nooit, alleen al om hem up to date te krijgen.
tevens heb ik hem het pdf getsuurd wat op de site staat van kassa aangaande hoe sns reaal nu de zaak met hun klant wil oplossen.

vooral de woorden dat sns reaal de klant vooral niet het gevoel wil geven dat men vastzit aan een product ... maar hiermee doelen ze dus blijkbaar alleen maar hun eigen producten / diensten.

dus lijkt het erop dat sns reaal wel de lusten wil, maar zich ver wil houden van de lasten.

mijn tussenpersoon gaat nogmaals met de info die ik hem heb toegezonden aan de slag om te kijken hoe sns reaal er nu in werkelijkheid in staat.

hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.