Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

drevil
drevil - 19-05-2011 16:26:46
Computers & Telefonie

KPN Mobiel TV - Opzeggen

Wat te doen??!!

ik heb een abonnement bij kpn. flexibel met een mobiel tv abonnement, destijds wilde ik dit graag hebben en heb ik hier speciaal een telefoon voor uitgezocht.

vorige maand krijg ik een brief van kpn: ze gaan stoppen met mobiel tv. omdat ze de dienst niet meer kunnen aanbieden kan ik mijn telefoon abonnement vervroegd opzeggen per 1 juni 2011.

mooi, mobiel tv werkte bij mij toch al een tijdje niet meer, en omdat ook mijn telefoon bagger was (veel uitval enzo) een uitgelezen kans om mijn abonnement te stoppen.

een telefoontje naar kpn dat ik wil opzeggen: "prima meneer geen probleem, maar als u uw nummer wilt behouden (wil ik) kunt u dit het beste door de nieuwe provider laten regelen."

ik sluit dus een nieuw abbo af bij iemand anders. telefoon reeds in huis, alles geregeld.

nu krijg ik vandaag telefoon van de webshop waar ik mijn nieuwe telefoon heb besteld: ze kunnen mijn nummer niet omzetten want mijn abonnement loopt tot november.

ik bel dus vandaag naar kpn om te kijken hoe dit kan dit is wat zij zeggen:

u gebruikt al sinds augustus 2010 geen mobiel tv meer (klopt deed t niet meer, maar zo spannend was het voor mij niet meer want ze hadden zenders laten vervallen etc, dus niet meer achteraangaan) en dus kunt u niet om deze reden uw abonnement beëindigen??!! ook zou ik mijn abonnement bundel verlaagd hebben (klopt flexibel toch?!) waardoor mobiel tv niet meer actief was (bij aanpassen van de hoogte van je abonnement staat duidelijk "heeft geen consequenties voor je abonnement").

al met al, ik zit er nog tot november aan vast en ik had pech!

samengevat:

- ik sluit een contract af voor 2 jaar met mobiel tv
- na een tijdje gebruik ik de mobiel tv niet meer
- mobiel tv gaat stoppen (contractbreuk)
- ik krijg een brief dat ik mag opzeggen
- ik zeg op
- ik mag toch maar niet opzeggen en zit nu voor 6 maanden met dubbele kosten (a 30 euro p/m)

als ik die brief niet had gehad had ik dit contract niet beëindigd.

wat zijn stappen die ik kan ondernemen?