drevil
door drevil May 19, 2011 om 16:26
Computers & telefonie

KPN Mobiel TV - Opzeggen

Wat te doen??!!

Ik heb een abonnement bij KPN. Flexibel met een Mobiel TV abonnement, destijds wilde ik dit graag hebben en heb ik hier speciaal een telefoon voor uitgezocht.

Vorige maand krijg ik een brief van KPN: Ze gaan stoppen met Mobiel TV. Omdat ze de dienst niet meer kunnen aanbieden kan ik mijn telefoon abonnement vervroegd opzeggen per 1 juni 2011.

Mooi, mobiel TV werkte bij mij toch al een tijdje niet meer, en omdat ook mijn telefoon bagger was (veel uitval enzo) een uitgelezen kans om mijn abonnement te stoppen.

Een telefoontje naar KPN dat ik wil opzeggen: "Prima meneer geen probleem, maar als u uw nummer wilt behouden (wil ik) kunt u dit het beste door de nieuwe provider laten regelen."

Ik sluit dus een nieuw abbo af bij iemand anders. Telefoon reeds in huis, alles geregeld.

Nu krijg ik vandaag telefoon van de webshop waar ik mijn nieuwe telefoon heb besteld: Ze kunnen mijn nummer niet omzetten want mijn abonnement loopt tot November.

Ik bel dus vandaag naar KPN om te kijken hoe dit kan dit is wat zij zeggen:

U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer (klopt deed t niet meer, maar zo spannend was het voor mij niet meer want ze hadden zenders laten vervallen etc, dus niet meer achteraangaan) en dus kunt u niet om deze reden uw abonnement beëindigen??!! Ook zou ik mijn abonnement bundel verlaagd hebben (klopt FLEXIBEL toch?!) waardoor mobiel TV niet meer actief was (bij aanpassen van de hoogte van je abonnement staat duidelijk "heeft geen consequenties voor je abonnement").

Al met al, ik zit er nog tot november aan vast en ik had pech!

Samengevat:

- Ik sluit een contract af voor 2 jaar met mobiel tv
- Na een tijdje gebruik ik de mobiel tv niet meer
- Mobiel tv gaat stoppen (contractbreuk)
- Ik krijg een brief dat ik mag opzeggen
- Ik zeg op
- Ik mag toch maar niet opzeggen en zit nu voor 6 maanden met dubbele kosten (a 30 euro p/m)

Als ik die brief niet had gehad had ik dit contract niet beëindigd.

Wat zijn stappen die ik kan ondernemen?

1690 18 Rapporteer

drevil
door drevil - May 19, 2011 om 21:32
223 Antwoorden / 14 Vragen

Even mijn bericht doorgelezen, voor mensen die nog nooit van Mobiel TV hebben gehoord:

Het gaat dus om een telefoon abonnement. Bij dit abonemment zat een optie "Mobiel TV", waarmee je live tv, via dvb-t (digitenne) op je mobiele telefoon kon ontvangen. Dit zou ik 2 jaar gratis bij mijn abonnement krijgen. Hiervoor had je 3 toestellen die geschikt waren. Ik heb hier speciaal een toestel voor uitgezocht en destijds speciaal voor deze actie dit abonnement met dit toestel genomen.

In de link de brief, waarin staat dat ik per 1 juli kan opzeggen.

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 21:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --

Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?

drevil
door drevil - May 19, 2011 om 21:57
223 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:54]--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --

Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?

Mobiel TV kreeg ik 2 jaar gratis bij het abonnement. Voor mij destijds hèt critirium om dit abonement te nemen.

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 22:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=drevil schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:57][quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:54]--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --

Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?

Mobiel TV kreeg ik 2 jaar gratis bij het abonnement. Voor mij destijds hèt critirium om dit abonement te nemen.

Wat staat er precies in de voorwaarden over verlagen abo ?
Soms wijzigd daardoor je contract en ga je nieuw abo aan, zag zo gauw geen voorwaarden, maar die moet je even goed doorspitten dan.........

Maar als jij een abo hebt met mobiel tv, of je dat nu daadwerkelijk gebruikt is niet, moet je dat als dat vervalt dus kunnen opzeggen, het is een wijziging van de voorwaarden in jouw nadeel........

Als je een mobiel abo hebt en je belt er nooit mee ben je toch ook niet van dat abo af en moet je ook gewoon betalen, dus dat je er geen gebruik van gemaakt had laatste tijd is kul excuus natuurlijk...........

drevil
door drevil - May 19, 2011 om 23:11
223 Antwoorden / 14 Vragen

mmm, Ik heb het contract er ff bij gepakt. Ik had oorspronkelijk een KPN flexibel 265 abonnement (van sept 2009). Dat heb ik in Augustus 2010 verlaagd naar een KPN flexibel 190 abonnement (dit kan op de website met 1 druk op de knop).

In de tariefoverzichtkaart van KPN staat: KPN mobiel TV 10,-p/mnd gratis bij looptijd contract vanaf flexibel 190 dus ik ben in de "safe zone" gebleven.

Was ik daar niet in gebleven, zou ik dus ook niet zonder mobiel tv hebben gezeten maar hadden ze 10 Euro p/mnd moeten gaan rekenen, want ik weet zeker dat het bij m'n abo zat.

drevil
door drevil - May 19, 2011 om 23:13
223 Antwoorden / 14 Vragen

"Gratis gedurende looptijd contract vanaf flexibel 190" staat er...

stacey
door stacey - May 19, 2011 om 23:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Als dat mobiel tv , al dan niet gratis, onderdeel is van je contract/voorwaarden
dan is bij beëindigen van deze dienst -door hun !- je contract dus niet meer volgens de afgesproken voorwaarden...............
En daarmee dus een wijziging van de contractvoorwaarden ten nadele van jou
en dat geeft recht op kosteloze tussentijdse beindinging van contract als die wijziging je niet aanstaat.
Je hebt het wel om die reden speciaal ook afgesloten destijds.

En of je het verder wel of niet gebruikt zou hebben doet daar dus helemaal niets aan af
maar je wilde het toch net weer in gebruik gaan nemen ook ;-)

drevil
door drevil - May 20, 2011 om 10:21
223 Antwoorden / 14 Vragen

Sterker nog, ik heb gisteren mijn oude telefoon maar eens aangezet en een half uurtje TV gekeken op mijn mobiel. Wat een genot! Ik ga vandaag weer bellen met de klantenservice....

jaapje_1
door jaapje_1 - May 20, 2011 om 12:16
315 Antwoorden / 0 Vragen

het maakt inderdaad niet uit of je de dienst wel of niet gebruikt. Het gaat erom dat je de mogelijkheid hebt om de dienst te gebruiken en die mogelijkheid wordt je ontnomen dus kan je kosteloos opzeggen.
Wijzigen van het abonnement valt inderdaad onder het flexibel contract en mag gewoon, daar heb je ook een flexibel abonnement voor met iets hogere beltarieven dan een niet wijzigbaar abonnement.

Rare reactie van de klantenservice, die klopt van geen kanten.

drevil
door drevil - May 20, 2011 om 13:07
223 Antwoorden / 14 Vragen

Nou, zojuist gebeld met KPN. Dit gesprek heb ik opgenomen en tevens maar even opgenomen dat ik dus echt wel mobiel TV heb. Gesprek met KPN + bewijs hier http://www.youtube.com/kassadrevil

Ik moet maar een brief schrijven zeggen ze. Ben ik mooi klaar mee want mocht het dan gaan lukken, krijg ik dus nooit meer mijn telefoonnummer meegenomen naar mijn nieuwe provider.

drevil
door drevil - May 20, 2011 om 14:58
223 Antwoorden / 14 Vragen

Gesprek met KPN medewerker begint na 20 sec

stacey
door stacey - May 22, 2011 om 23:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zeker prachtig bedrijf ;-(
zit er na jaren klant nu ook over te denken m`n verbintenis met hen maar eens te gaan opdoeken, wat een waardeloos bedrijf als er wat is...........
compleet onbereikbaar/toegankelijk, heb ze ooit eens gemaild voor probleem hier, never nooit meer iets gehoord............

Ze geven nog wel zelf aan actief te zijn op Kassa met webcare........
Heb jij ze hier al gezien ??????!!!!!!

Misschien kun je het sneller geregeld krijgen als je het ZELF via Web-care team probeerd ?
Info, Klik Hier

Maar wordt beetje krap dag voor nummer overname nu verwacht ik...

drevil
door drevil - May 23, 2011 om 13:19
223 Antwoorden / 14 Vragen

"Misschien kun je het sneller geregeld krijgen als je het ZELF via Web-care team probeerd ?
Info, Klik Hier"

Die pagina linkt bij klikken slechts verder naar de gewone klantenservice.

Maakt, niet uit. Vandaag naar KPN winkel geweest. Meneer had er ook niet zo'n zin in... Klacht minimaal genoteerd in het systeem met als opmerking het zinnetje "klant heeft wèl mobiel tv". Binnen 48 uur zou iemand bellen....

Ik word echt moe van die: "Zoek maar lekker zelluf uit!" mentaliteit.

edwardus
door edwardus - May 23, 2011 om 21:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals ik het lees is de nummerbehoud aanvraag gestrand op de "normale" einddatum en heeft men niet de onmiddellijke opzegging gehonoreerd. Daar zou even melding van gemaakt kunnen worden.

drevil
door drevil - May 23, 2011 om 22:46
223 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 23 mei 2011, 21:38]Zoals ik het lees is de nummerbehoud aanvraag gestrand op de "normale" einddatum en heeft men niet de onmiddellijke opzegging gehonoreerd. Daar zou even melding van gemaakt kunnen worden.

Dat klopt, maar KPN weigert nu gewoon enige medewerking aan het vervroegd ontbinden van het contract (zoals blijkt uit dit gesprek) . Waar ik gewoon recht op heb en nog erger: waar zij mij zelf schriftelijk over geinformeerd hebben.

Het blijkt maar weer eens dat recht hebben en recht krijgen 2 totaal verschillende dingen zijn.

drevil
door drevil - May 25, 2011 om 12:05
223 Antwoorden / 14 Vragen

Nou blijkbaar heeft mijn gesprek in de KPN winkel toch effect gehad. Gisteren kreeg ik een belletje: Er was een foutje gemaakt en ik had toch mobiel TV dus ik kon gewoon opzeggen.

Excuses. Ze ging me doorverbinden met de opzegafdeling. Daar nog wel 30 min aan de lijn gehangen, men wilde me nog een verlenging aanbieden, doorverbinden, ophangen, ik terug bellen, nog eens vragen of ik toch niet wil blijven, nog een keer dooverbinden, wachten en tadaaa. Geregeld!

T-mobile gebeld, daar ook een half uur in de wacht, zeer vriendelijke man. Ging alles regelen. Vandaag een smsje: Nummerbehoud is geregeld, per 01-06-2011 zit ik bij T-mobile!

Dus hopelijk de komende 2 jaar probleemloos bellen, met waarschijnlijk hier en daar wat uitval, maar iig geen dubbele lasten.

stacey
door stacey - May 25, 2011 om 15:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=drevil schreef op woensdag 25 mei 2011, 12:05]Nou blijkbaar heeft mijn gesprek in de KPN winkel toch effect gehad.
T-mobile gebeld, daar ook een half uur in de wacht, zeer vriendelijke man. Ging alles regelen. Vandaag een smsje: Nummerbehoud is geregeld, per 01-06-2011 zit ik bij T-mobile!

Nou, de aanhouder krijgt uiteindelijk dan toch nog z`n recht zeggen we dan maar ;-)
Gefeliciteerd !

drevil
door drevil - Jun 2, 2014 om 13:49
223 Antwoorden / 14 Vragen

Geweldig, klantenservice gemailed, krijg ik dit antwoord:

Bedankt voor uw e-mail, waarin u aangeeft uw abonnement te willen opzeggen.

Voor het verzoek tot opheffing willen wij u vriendelijk vragen telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Deze is te bereiken via het nummer 1200 vanaf uw mobiele telefoon, of 06 1200 1200 vanaf een andere aansluiting.

Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog andere vragen? Meer vragen en antwoorden vindt u op klantenservice Mobiel op kpn.com.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

[edit redactie: persoonlijke gegevens]
Klantenservice KPN

Prachtig bedrijf.... Morgen maar even persoonlijk langsgaan dan.