KPN Mobiel TV - Opzeggen
Wat te doen??!!
Ik heb een abonnement bij KPN. Flexibel met een Mobiel TV abonnement, destijds wilde ik dit graag hebben en heb ik hier speciaal een telefoon voor uitgezocht.
Vorige maand krijg ik een brief van KPN: Ze gaan stoppen met Mobiel TV. Omdat ze de dienst niet meer kunnen aanbieden kan ik mijn telefoon abonnement vervroegd opzeggen per 1 juni 2011.
Mooi, mobiel TV werkte bij mij toch al een tijdje niet meer, en omdat ook mijn telefoon bagger was (veel uitval enzo) een uitgelezen kans om mijn abonnement te stoppen.
Een telefoontje naar KPN dat ik wil opzeggen: "Prima meneer geen probleem, maar als u uw nummer wilt behouden (wil ik) kunt u dit het beste door de nieuwe provider laten regelen."
Ik sluit dus een nieuw abbo af bij iemand anders. Telefoon reeds in huis, alles geregeld.
Nu krijg ik vandaag telefoon van de webshop waar ik mijn nieuwe telefoon heb besteld: Ze kunnen mijn nummer niet omzetten want mijn abonnement loopt tot November.
Ik bel dus vandaag naar KPN om te kijken hoe dit kan dit is wat zij zeggen:
U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer (klopt deed t niet meer, maar zo spannend was het voor mij niet meer want ze hadden zenders laten vervallen etc, dus niet meer achteraangaan) en dus kunt u niet om deze reden uw abonnement beëindigen??!! Ook zou ik mijn abonnement bundel verlaagd hebben (klopt FLEXIBEL toch?!) waardoor mobiel TV niet meer actief was (bij aanpassen van de hoogte van je abonnement staat duidelijk "heeft geen consequenties voor je abonnement").
Al met al, ik zit er nog tot november aan vast en ik had pech!
Samengevat:
- Ik sluit een contract af voor 2 jaar met mobiel tv
- Na een tijdje gebruik ik de mobiel tv niet meer
- Mobiel tv gaat stoppen (contractbreuk)
- Ik krijg een brief dat ik mag opzeggen
- Ik zeg op
- Ik mag toch maar niet opzeggen en zit nu voor 6 maanden met dubbele kosten (a 30 euro p/m)
Als ik die brief niet had gehad had ik dit contract niet beëindigd.
Wat zijn stappen die ik kan ondernemen?
Even mijn bericht doorgelezen, voor mensen die nog nooit van Mobiel TV hebben gehoord:
Het gaat dus om een telefoon abonnement. Bij dit abonemment zat een optie "Mobiel TV", waarmee je live tv, via dvb-t (digitenne) op je mobiele telefoon kon ontvangen. Dit zou ik 2 jaar gratis bij mijn abonnement krijgen. Hiervoor had je 3 toestellen die geschikt waren. Ik heb hier speciaal een toestel voor uitgezocht en destijds speciaal voor deze actie dit abonnement met dit toestel genomen.
In de link de brief, waarin staat dat ik per 1 juli kan opzeggen.
--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --
Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?
[quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:54]--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --
Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?
Mobiel TV kreeg ik 2 jaar gratis bij het abonnement. Voor mij destijds hèt critirium om dit abonement te nemen.
[quote=drevil schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:57][quote=stacey schreef op donderdag 19 mei 2011, 21:54]--U gebruikt al sinds Augustus 2010 geen mobiel TV meer --
Heb je er sindsdien nog wel voor betaald dan ?
Mobiel TV kreeg ik 2 jaar gratis bij het abonnement. Voor mij destijds hèt critirium om dit abonement te nemen.
Wat staat er precies in de voorwaarden over verlagen abo ?
Soms wijzigd daardoor je contract en ga je nieuw abo aan, zag zo gauw geen voorwaarden, maar die moet je even goed doorspitten dan.........
Maar als jij een abo hebt met mobiel tv, of je dat nu daadwerkelijk gebruikt is niet, moet je dat als dat vervalt dus kunnen opzeggen, het is een wijziging van de voorwaarden in jouw nadeel........
Als je een mobiel abo hebt en je belt er nooit mee ben je toch ook niet van dat abo af en moet je ook gewoon betalen, dus dat je er geen gebruik van gemaakt had laatste tijd is kul excuus natuurlijk...........
mmm, Ik heb het contract er ff bij gepakt. Ik had oorspronkelijk een KPN flexibel 265 abonnement (van sept 2009). Dat heb ik in Augustus 2010 verlaagd naar een KPN flexibel 190 abonnement (dit kan op de website met 1 druk op de knop).
In de tariefoverzichtkaart van KPN staat: KPN mobiel TV 10,-p/mnd gratis bij looptijd contract vanaf flexibel 190 dus ik ben in de "safe zone" gebleven.
Was ik daar niet in gebleven, zou ik dus ook niet zonder mobiel tv hebben gezeten maar hadden ze 10 Euro p/mnd moeten gaan rekenen, want ik weet zeker dat het bij m'n abo zat.
Als dat mobiel tv , al dan niet gratis, onderdeel is van je contract/voorwaarden
dan is bij beëindigen van deze dienst -door hun !- je contract dus niet meer volgens de afgesproken voorwaarden...............
En daarmee dus een wijziging van de contractvoorwaarden ten nadele van jou
en dat geeft recht op kosteloze tussentijdse beindinging van contract als die wijziging je niet aanstaat.
Je hebt het wel om die reden speciaal ook afgesloten destijds.
En of je het verder wel of niet gebruikt zou hebben doet daar dus helemaal niets aan af
maar je wilde het toch net weer in gebruik gaan nemen ook ;-)
Sterker nog, ik heb gisteren mijn oude telefoon maar eens aangezet en een half uurtje TV gekeken op mijn mobiel. Wat een genot! Ik ga vandaag weer bellen met de klantenservice....
het maakt inderdaad niet uit of je de dienst wel of niet gebruikt. Het gaat erom dat je de mogelijkheid hebt om de dienst te gebruiken en die mogelijkheid wordt je ontnomen dus kan je kosteloos opzeggen.
Wijzigen van het abonnement valt inderdaad onder het flexibel contract en mag gewoon, daar heb je ook een flexibel abonnement voor met iets hogere beltarieven dan een niet wijzigbaar abonnement.
Rare reactie van de klantenservice, die klopt van geen kanten.
Nou, zojuist gebeld met KPN. Dit gesprek heb ik opgenomen en tevens maar even opgenomen dat ik dus echt wel mobiel TV heb. Gesprek met KPN + bewijs hier http://www.youtube.com/kassadrevil
Ik moet maar een brief schrijven zeggen ze. Ben ik mooi klaar mee want mocht het dan gaan lukken, krijg ik dus nooit meer mijn telefoonnummer meegenomen naar mijn nieuwe provider.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer