Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hansyvonne - 03-10-2011 16:38:54
Geldzaken & Recht

storneren

Onlangs heb ik een opdracht gegeven aan mijn bank (ing) om een bedrag over te maken aan het cjib. bij het nakijken van mijn bankpost ontdekte ik dat er de volgende dag nogmaals hetzelfde bedrag was afgeschreven! op mijn tel. vraag aan de bank om dit te storneren, kreeg ik het antwoord, dat dit ruim 2 weken in beslag zou nemen en als ik zelf contact zou opnemen, dan was het sneller opgelost.
het cjib vertelde mij dat ik een verzoek tot seponering had ingediend waardoor zij niet het teveel betaalde bedrag konden restitueren. hoe is dit in vredesnaam mogelijk?? het is niet mijn fout, maar die van de bank, zij weten het, de cjib weet het en ik weet het, dat het teveel betaalde niets, maar dan ook niets te maken heeft met de eerste betaling, of incasso, maar een foute opdracht betreft. het enige dat het cjib kan doen is het bedrag terug storten en zouden zij in gebreke blijven, dan is dat pure diefstal!! mocht mijn verzoek positief of negatief worden beoordeeld, dan pas zullen zij overgaan tot het terug betalen van het geld. kan ik aangifte doen van het toeeigenen van onterecht verkregen geld?