Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hanedorp
hanedorp - 03-11-2011 20:45:33
Geldzaken & Recht

belasting teruggave is op verkeerde rekening gestort

Al enige tijd geleden kreeg ik v.d. belastingen een brief waarin stond dat ik een x bedrag zou terug krijgen. na verloop van weken nog geen teruggave ontvangen. gebeld met het bekende 0800 nr.
het zou worden uitgezocht, maar tijdens dat gesprek zag ik dat het gironr. op het teruggave biljet
niet goed was. een cijfer verschil.heb dit gelijk gezegd. nu krijg ik een brief dat de ontvanger is aangeschreven ( nu blijken het ineens 3 bedragen te zijn ) heb echter maar 1 teruggave brief ontvangen. mocht de ontvanger de bedragen niet terugstorten naar de belastingdienst, dan krijg ik naam en adres en kan dan een civiele procedure beginnen.
belastingdienst stelt dat ik een fout gironummer heb gegeven, maar dit klopt niet. ik heb de aangifte 2010 laten invullen bij het belastingkantoor apeldoorn. ik zou volgens de invuller helemaal geen geld terugkrijgen en juist een behoorlijk bedrag moeten betalen.
het was absoluut geen ingewikkelde aangifte alleen aow en een pensioentje.
kortom, wie o wie kan mij vertellen, wat ik het beste kan doen. verder begrijp ik niet dat ing. gironummer en naam die niets met elkaar te maken hebben toch accepteren.