Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eenigma
eenigma - 29-12-2011 14:55:03
Geldzaken & Recht

Deurtjes kastje sluiten niet, oplossing Neckermann kan 122,25 kosteni

Ik heb een kastje bij neckermann gekocht voor 199 euro en dat kwam zoals de meeste meubels tegenwoordig als een bouwpakket. alle gaatjes netjes voorgeboord en met de handleiding ging het in elkaar zetten prima, alleen de deurtjes van het kastje hebben een kier aan de bovenzijde van zo een 4 a 5 mm. volgens mij omdat de delen van het scharnier dat in de kast zitten dus iets te laag zijn voorgeboord want met het stellen van het scharnier krijg ik wel de andere kant van het kastdeurtje naar boven toe zodat het aan een kant aansluit en vervolgens schuin wegloopt naar de buitenzijden. resultaat scheef hangende deurtjes die niet volledig aansluiten op de bovenlijst van de kast, ik heb de deurtjes netjes recht erin gehangen zoals volgens mij toch goed te zien is op de foto's en houd dan een kier over :-(

ik heb neckermann van het probleem op de hoogte gesteld en gevraagd wat te doen, in een tweede mail heb ik de foto' s opgestuurd.

krijg ik de volgende reactie:

"hartelijk dank voor het toesturen van de foto's.

wij zouden eventueel ons meubelreparatiebedrijf bij u langs kunnen sturen. echter, als blijkt dat het toch om montagefouten gaat, dan zijn wij genoodzaakt om de kosten van de reparatie aan u door te berekenen. deze bedragen € 122,25. als de gaten inderdaad niet goed zijn voorgeboord, dan nemen wij deze kosten uiteraard voor onze eigen rekening.

graag horen wij van u of wij ons reparatiebedrijf in kunnen schakelen.


met vriendelijke groet,

customer service neckermann.com"

hier wordt ik niet vrolijk van want dat wordt dan het woord van de monteur tegenover het mijne, zijn welles tegenover mijn nietes zie je het voor je, wie gaat neckermann dan geloven hun eigen monteur of mij? ik heb al gemeld dat het de gaten zijn die niet goed voorgeboord zijn. ik baal want het kastje staat in elkaar, is door mij met mijn reuma niet meer te verplaatsen of te demonteren, ik vind het een heel mooie kastje maar ik wil dat de deurtjes goed sluiten en dat wordt een heel gedoe om nieuwe gaatjes precies goed te boren, dit is toch geen service te noemen?

voor dat geld mag ik toch verwachten dat de deurtjes goed sluiten en als het al zou zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan in de montage (nou ja de hulp die ik had, want ik kan door de reuma dit soort dingen niet meer zelf doen dus heb gebruik gemaakt van een paar gezonde handen die het onder mijn toezicht en naar mijn aanwijzingen hebben gedaan) en ik ben toch echt 99% zeker dat het niet zo is maar stel, dan mag daar toch geen prijskaartje van 122,25 aan hangen wat meer dan de helft van de aankoopprijs is?

wat kan ik nou het beste doen, wat zou jij doen, wat zijn juridisch gezien mijn rechten?

groetjes,
enigma.

http://oi43.tinypic.com/28bbn0h.jpg">foto kastje
http://oi42.tinypic.com/o9k9p0.jpg">foto kier linkerdeurtje
http://oi39.tinypic.com/2ah5s11.jpg">foto kier rechterdeurtje