eenigma
door eenigma Dec 29, 2011 om 14:55
Geldzaken & recht

Deurtjes kastje sluiten niet, oplossing Neckermann kan 122,25 kosteni

Ik heb een kastje bij Neckermann gekocht voor 199 euro en dat kwam zoals de meeste meubels tegenwoordig als een bouwpakket. Alle gaatjes netjes voorgeboord en met de handleiding ging het in elkaar zetten prima, alleen de deurtjes van het kastje hebben een kier aan de bovenzijde van zo een 4 a 5 mm. Volgens mij omdat de delen van het scharnier dat in de kast zitten dus iets te laag zijn voorgeboord want met het stellen van het scharnier krijg ik wel de andere kant van het kastdeurtje naar boven toe zodat het aan een kant aansluit en vervolgens schuin wegloopt naar de buitenzijden. Resultaat scheef hangende deurtjes die niet volledig aansluiten op de bovenlijst van de kast, ik heb de deurtjes netjes recht erin gehangen zoals volgens mij toch goed te zien is op de foto's en houd dan een kier over :-(

Ik heb Neckermann van het probleem op de hoogte gesteld en gevraagd wat te doen, in een tweede mail heb ik de foto' s opgestuurd.

Krijg ik de volgende reactie:

"Hartelijk dank voor het toesturen van de foto's.

Wij zouden eventueel ons meubelreparatiebedrijf bij u langs kunnen sturen. Echter, als blijkt dat het toch om montagefouten gaat, dan zijn wij genoodzaakt om de kosten van de reparatie aan u door te berekenen. Deze bedragen € 122,25. Als de gaten inderdaad niet goed zijn voorgeboord, dan nemen wij deze kosten uiteraard voor onze eigen rekening.

Graag horen wij van u of wij ons reparatiebedrijf in kunnen schakelen.

Met vriendelijke groet,

Customer Service neckermann.com"

Hier wordt ik niet vrolijk van want dat wordt dan het woord van de monteur tegenover het mijne, zijn welles tegenover mijn nietes zie je het voor je, wie gaat Neckermann dan geloven hun eigen monteur of mij? Ik heb al gemeld dat het de gaten zijn die niet goed voorgeboord zijn. Ik baal want het kastje staat in elkaar, is door mij met mijn reuma niet meer te verplaatsen of te demonteren, ik vind het een heel mooie kastje maar ik wil dat de deurtjes goed sluiten en dat wordt een heel gedoe om nieuwe gaatjes precies goed te boren, dit is toch geen service te noemen?

Voor dat geld mag ik toch verwachten dat de deurtjes goed sluiten en als het al zou zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan in de montage (nou ja de hulp die ik had, want ik kan door de reuma dit soort dingen niet meer zelf doen dus heb gebruik gemaakt van een paar gezonde handen die het onder mijn toezicht en naar mijn aanwijzingen hebben gedaan) en ik ben toch echt 99% zeker dat het niet zo is maar stel, dan mag daar toch geen prijskaartje van 122,25 aan hangen wat meer dan de helft van de aankoopprijs is?

Wat kan ik nou het beste doen, wat zou jij doen, wat zijn juridisch gezien mijn rechten?

Groetjes,
Enigma.

Foto Kastje
Foto kier linkerdeurtje
Foto kier rechterdeurtje

12078 45 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 15:17
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Is een heel mooi kastje. En heel eerlijk? De "kieren" zijn op de foto zowel links als rechts zijn exact gelijk. Dat ze u aanbieden om een monteur langs te sturen voor €122,25 indien het een montagefout is, zou ik als bedrijf ook wel "durven"; mij vallen de kieren op de foto 's niet op maar ja, u zit er met de neus bovenop. En zo te zien (weer vanaf de foto) zal men het waarschijnlijk toch als montagefout aangeven. Dus wat is wijsheid in deze?

robtien
door robtien - Dec 29, 2011 om 15:17
269 Antwoorden / 10 Vragen

dat zien hun als oplossing voor het probleem. maar voor het geld wat hun vragen heb je bijna een nieuwe. echter zou ik nog is wat meer proberen te stellen. of iemand anders er naar laten kijken.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 15:21
16840 Antwoorden / 108 Vragen

oei, nogmaals gekeken, nu valt me pas het rechterdeurtje op; ik zat naar de bovenkant te staren, de kieren, maar zie nu dat rechterdeurtje niet parallel naar beneden loopt. Dat lijkt me, sorry achteraf, wel contructiefout. Tja, het is even (nogmaals) goed kijken, maar inderdaad, verticaal loopt niet goed.
Laat ze dan maar komen!

ro
door ron530 - Dec 29, 2011 om 15:30
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Duidelijk een montagefout, scharnieren zijn op vele manieren in te stellen. Ik heb ook de foto's bestudeert maar met de constructie is niets mis. met bouwpakketten is het afstellen van de scharnieren het moeilijkste van het bouwen.

vladja
door vladja - Dec 29, 2011 om 15:33
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:21]oei, nogmaals gekeken, nu valt me pas het rechterdeurtje op; ik zat naar de bovenkant te staren, de kieren, maar zie nu dat rechterdeurtje niet parallel naar beneden loopt. Dat lijkt me, sorry achteraf, wel contructiefout. Tja, het is even (nogmaals) goed kijken, maar inderdaad, verticaal loopt niet goed.
Laat ze dan maar komen!

Knap dat je met je timmervrouwsoog zo aan buitenkant kunt constateren dat het fabricagefout, die de scharnieren betreffen, die aan de binnenkant zitten. En vrolijk roept: laat ze maar komen. Betaal jij die € 122,-- als dat niet zo blijkt te zijn? Als die monteur zegt: er is verkeerd geboord?

Vladja

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 29, 2011 om 15:41
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Dat is zo de bedoeling, als je op de site van Neckerman naar het kastje kijkt, zit er ook deze opening(kier), dit zul je moeten accepteren, en of je stuurt de kast terug.

Zelf zou ik aan de binnenkant van de bovenlijst een lat (kunststof strip) maken over de lengte van de kast en die aan de onderkant wat uit laten steken, zo dat de kier dicht is.

Succes er mee.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 15:47
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Begint het weer? Ja, ik kom uit de meubelbranche en ja, eenigma had het over kieren waar ik me blind op staarde. En nogmaals ja, na weer goed kijken zag ik dat de rechterdeur wel degelijk een fout gat heeft (moet hebben) aan de binnenzijde. Bij bouwpakketten zijn de gaatjes voorgeboord, zoals eenigma aangeeft, eenigma heeft niet zelf geboord. Dus blijf ik bij constructiefout.

ro
door ron530 - Dec 29, 2011 om 15:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik kan de fout er ook niet echt uithalen, op het overall plaatje staat de kast enerzijds op het vloerkleed en anderzijds op de laminaat/parketvloer. Voor een perfecte kast moet je natuurlijk niet bij neckerman zijn maar deze ziet er acceptabel uit.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 16:05
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:52]Ik kan de fout er ook niet echt uithalen, op het overall plaatje staat de kast enerzijds op het vloerkleed en anderzijds op de laminaat/parketvloer. Voor een perfecte kast moet je natuurlijk niet bij neckerman zijn maar deze ziet er acceptabel uit.

Als je goed op rechterdeur kijkt zie je kruiselings dat het niet past. Plus de vertikale lat. Zo 'n 3 cm van de bovenkant. Dat moet eenigma bedoelen met "kieren".

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 16:22
252 Antwoorden / 14 Vragen

IK ga nog eens foto's maken op de plaats waar het nu staat, de kier die ik bedoel is de opening tussen de bovenrand van het deurtje en de bovenkant, dus de blokjesrand van de kast. Ik heb echt al heel wat ervaring in klussen en meubels in elkaar zetten maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, dat mijn handen niet meer willen doen wat ik graag zou kunnen, betekend niet dat ik niet weet hoe het moet of hoe het eindresultaat behoort te zijn ;-)

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 29, 2011 om 16:47
859 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 29 dec 2011, 15:47]Begint het weer? Ja, ik kom uit de meubelbranche en ja, eenigma had het over kieren waar ik me blind op staarde. En nogmaals ja, na weer goed kijken zag ik dat de rechterdeur wel degelijk een fout gat heeft (moet hebben) aan de binnenzijde. Bij bouwpakketten zijn de gaatjes voorgeboord, zoals eenigma aangeeft, eenigma heeft niet zelf geboord. Dus blijf ik bij constructiefout. Hallo

Voor dat u @ eenigma onnodig op kosten jaagt met u verhaal, en u volgens mij dingen ziet die er niet zijn, en of niet begrijpt, zo ik u willen adviseren om eens een bezoek aan de opticien en of een oogarts te brengen, op u eigen kosten wel te verstaan natuurlijk.

Gegroet Wolfenjong.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 16:58
16840 Antwoorden / 108 Vragen

wolfenjong, bekijk beide foto's van de deurtjes, op linkerdeur loopt kruis helemaal goed; op rechterdeur zie je afwijkingen. Dank u voor uw advies oogarts: heb vorige week de jaarlijkse controle gehad. Daar werd geen probleem geconstateerd.

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 17:20
252 Antwoorden / 14 Vragen

Nog wat foto's in de hoop dat dit helpt, de eerste is schuin genomen want ik stond wat gek ervoor maar je ziet het hele kastje en dat de deurtjes allebei een opening hebben tussen de geblokte sierrand en de bovenkant van het deurtje en dat het kastje nu op een vlakke ondergrond staat want dat gaf volgens ron530 een punt ;-)
kastje schuin op de foto maar goed te zien en dan een close up van beide kieren die volgens mij dus niet zo horen te zijn, een kast hoort volgens mij deuren te hebben die afsluiten of ze nu van Neckermann komt of door een timmerman zijn gemaakt, vind het een rare redenatie dat omdat ze van Neckermann komt je maar tevreden moet zijn dat je voor 200 euro een kast koopt met deuren die niet afsluiten.
Hier een close up van de kier van het linkerdeurtje (links als je ervoor staat ;-)). en hier een close up van de kier van het rechterdeurtje tenslotte heb ik het rechterdeurtje geopend en een foto gemaakt van de scharnier en kan je zien hoe de zijkant van het deurtje uitkomt op een halve centimeter boven de geblokte sierrand, juist dit feit het niet aansluiten van de zijkant van het deurtje tegen de bovenrand aan de kant waar het scharnier zit betekend volgens mij dat de scharnieren binnenin de kast 4 à 5 mm te laag zitten maar aangezien ron503 zo goed weet dat het wel een montagefout moet zijn hoor ik graag van hem welke montage fout ik dan gemaakt heb zodat ik die kan herstellen deur open met scharnier en ruimte bovenin tussen deur en bovenzijde kast Het zwart op de foto is de schaduw van de lamp en de flitser van de camera in het echt is dat gewoon wit net als de rest van de kast ;-)

@ron503 roepen dat het wel een montage fout moet en zal zijn zonder dat te onderbouwen maakt niet veel indruk, zegt niet veel en kan ik niks mee. Ik heb toevallig al menig deur afgehangen en heel wat kasten in elkaar gezet en gerepareerd, voor zover het kon en kan mag ik graag klussen.

Jij zegt:

"Duidelijk een montagefout, scharnieren zijn op vele manieren in te stellen. Ik heb ook de foto's bestudeert maar met de constructie is niets mis. met bouwpakketten is het afstellen van de scharnieren het moeilijkste van het bouwen."

Hoe kan jij nou weten of de voorgeboorde gaten in de zijwandjes van de kast op de juiste plaats zitten en er dus met de constructie niets mis is, waar baseer je dat op, ik kan uit je gegevens (die 0,0 zijn ;-)) niet opmaken of je ter zake kundig bent of gewoon maar roept wat je denkt dat het wel zal weeseuh, graag gefundeerd en constructief reageren in plaats van alleen maar roepen het zal wel zus of zo zijn zonder dat je het weten kan. Als ik iets fout heb gedaan dan hoor ik dat graag maar dan wel zo dat ik er iets mee kan en de fout dan op kan sporen. Ik heb de scharnieren al op allerlei manieren getracht te stellen met het resultaat dat ik eerder heb gemeld, scheef hangende deurtje met een opening aan de buitenkant van de kast en aansluitend op de bovenrand aan de binnenzijde van de kast. Als jij met behulp van die foto van het scharnier kan zien wat ik fout zou hebben gedaan volgens jou dan hoor ik dat heel erg graag van je.

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 17:34
252 Antwoorden / 14 Vragen

Oh ja, als je met je muis op de foto gaat staan kan je hem nog eens vergroten voor een zo goed mogelijk zicht en de kier is dus een halve centimeter dat lijkt weinig maar is als je ervoor staat echt wel veel hoor. Het kastje staat in de keuken en de bedoeling is wel dat er geen kook/vetaanslag in de kast komt.

Het is natuurlijk geen optie om op deze voorwaarden een monteur van Neckermann te laten komen want die zal ongetwijfeld gaan roepen dat het een montagefout is en hoe moet ik dan bewijzen dat het niet zo is, daarnaast..........
stel dat het wel zo is in hoeverre mag je van een verkoper van een kastje verwachten dat als zij deze als bouwpakket afleveren en de montage niet goed lukt door de klant -om wat voor reden dan ook- zij zulke exorbitante bedragen in verhouding tot de aanschafkosten rekenen om het probleem aan het door hen geleverde product op te lossen? Wat zijn in zo een geval eigenlijk de rechten, ik weet het even niet en ben op het moment fysiek beperkt, ff pech met het lichaam dus alles opzoeken lukt me nu niet.

Bedankt voor het meedenken en alle tips zover, ik ben gewoon erg teleurgesteld dat zo een groot bedrijf voor wie het toch niet moeilijk moet zijn een goede service te leveren het volkomen af laat weten en je als klant aan je lot overlaat met een zoek het maar uit of trek je portemonnee en nog riant ook want ons probleem is het niet. Als Neckermann het niet oplost blijf ik gewoon met een kast zitten waar ik duur voor betaald heb want voor mij is dit heeeeeel veel geld, gewoon een heel grote uitgave en ff een timmerman inhuren om de deurtjes er goed in te krijgen zit er dus niet in............. nou ja, balen gewoon.

pino123
door pino123 - Dec 29, 2011 om 17:38
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, ik zie er ook geen fouten inzitten, wat ik wel zie is een nogal ruime kier tussen de deur en de bovenkant van de kast. Ook zie ik in de beide toegevoegde foto's geen afwijkingen in het kruis.

Met het voorboren van de gaten zit kennelijk iets van speling. In uw geval lijken de gaten die zijn voorgeboord aan de hoge kant te zijn, waardoor de deuren iets te laag lijken te vallen. Maar om hier nu meteen aan te gaan geven.

Ik heb de kast op Neckermann bekeken, ook daar is wel sprake van een kleine naad. Voor de rest lijkt de kast onderaan wel netjes aan te sluiten. Ik denk zelf dat het een kwestie is van wat speling, meer niet.

Het is niet zo, dat je de scharnieren nog iets 'omhoog' kan stellen?

Persoonlijk denk ik dat het inherent aan de kast is. Lijkt lullig, veelal vind je dit soort perikelen ook bij de ikea kasten. Net ff wat teveel speling op bepaalde plekken.

ro
door ron530 - Dec 29, 2011 om 17:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Met excuus maar de bevestiging van het scharnier ziet er op zijn minst niet erg professioneel uit. Schroeven zijn scheef danwel niet goed aangedraaid.

pino123
door pino123 - Dec 29, 2011 om 17:42
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@ EEnigma,

Helaas pindakaas, ook hier leiden de goede onder de slechte. Hoeveel prutsers vernaggelen niet zo'n kast om daarna doodleuk aan te geven dat het een 'contructiefout' is. Niet dat er nu sprake van is, maar er zal vast heel veel sprake van zijn.

Trouwens je betaalt alleen dit bedrag als onomstotelijk is bewezen dat het jouw schuld is. Lijkt mij sterk in dit geval, aangezien je netjes de bouw aanwijzigingen hebt gevolgd en niet zelf in de kast heb zitten boren.

zwemmer
door zwemmer - Dec 29, 2011 om 17:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het was beter geweest als je niet aan de kast gesleuteld had en het volgens de procedure zoals op de site aangegeven weer op had laten halen. Voor de demontage zou je dan iemand aan hebben moeten spreken. Overigens staat Neckermann niet bepaald bekend voor het leveren van kwaliteitsartikelen. De prijs van 199 euro is niet veel. Een beetje gewacht en erop toegelegd en je had een fijner kastje gehad. Goedkoop is duurkoop.

Zwemmer

ro
door ron530 - Dec 29, 2011 om 17:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Geval muggenziften is eerder op zijn plaats, als ik de meubels en kasten in mijn woning kritisch bekijk is er echt niets te vinden dat exact aansluit. So what mee leren leven en er geen 122,50 euro aan uitgeven. Een perfect uitgelijnd meubel moet nog gemaakt worden. De montage van het scharnier is discutabel maar dat is eigen fout. Kom op vraagsteller gaat u niet te ver in het behalen van perfectie?

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 18:00
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 29 dec 2011, 17:39]Met excuus maar de bevestiging van het scharnier ziet er op zijn minst niet erg professioneel uit. Schroeven zijn scheef dan wel niet goed aangedraaid.
Zoals ik zei ron503 ik heb reumahanden en die willen niet zo best meer dus heeft een hulp van de thuiszorg onder mijn toezicht de schroeven in de voorgeboorde gaten geschroefd, zelf ben ik een pietje precies en erg perfectionistisch dus had ik ze er ook netter ingeschroefd naar ja dat is nu eenmaal iets waar je mee leert leven als je het zelf niet meer kan, accepteren dat anderen het anders doen als je zelf had gedaan ;-)

Feit blijft dat het scharnier netjes volgens de constructie op zijn plaats zit waar het moet zitten en dat door een schroefje niet netjes in te draaien het deurtje niet een halve centimeter lager hoort uit te komen..........toch?

@Pino
Ik durf het gewoon niet aan want als die monteur van Neckermann gaat roepen dat het wel een montagefout van mij is dan moet ik maar zien dat ik onder die 122 euro uitkom en dat soort risico's kan ik met mijn bijstand gewoon niet nemen, vroeger zou ik denken kom maar op en ik zie je bij de rechter maar gezien de verhoogde griffiekosten is dat ook niet meer mogelijk en moet je zeker weten dat je gaat winnen want anders heb je die kosten er ook nog eens bij en Neckermann is een heel groot bedrijf, die kunnen wel dure advocaten huren en juristen in dienst nemen dus die winnen altijd.

Ben dus bang dat ik hoe dan ook aan het kortste end trek en nu met een dure kast zit die voor mij niet het geld waard is wat ik ervoor betaald heb omdat hij niet aan mijn verwachtingen voldoet :-( Vind nog steeds dat je van een kast, ook en wat mij betreft zeker, in deze prijs klasse mag verwachten dat de deurtjes volledig afsluiten.

despuiter
door despuiter - Dec 29, 2011 om 18:04
107 Antwoorden / 2 Vragen

Nu ik het scharnier zie.
Waren er 4 gaten voorgeboord aan de binnen kant kast of alleen de achterste 2, want dat lijken sleufgaten in het scharnier. Zo te zien kan die nog iets omhoog.Daarmee zet je hem op hoogte en met de voorste 2 zorgje dat die op zijn plaats blijft, vaak zijn die niet voorgeboord. Maar een kier hou je m.i altijd.

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 18:33
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=despuiter schreef op donderdag 29 dec 2011, 17:46]Die kier hoort erin hoor, zonder kier krijg je de deur waarschijnlijk niet open of dicht en beschadigd de boel. Stellen omhoog of omlaag aan de scharnier zijde gaat ook niet met zulke scharnieren.
Wat je kan doen is een wit hoeklijntje bij de gamma halen en die tegen de boven rand aan plakken dan is de kier dicht.

ook @ Wolvenjong die met dezelfde suggestie kwam, dat lijkt mij inderdaad het beste om te doen want de scharnieren in de kast verplaatsen gaat mij niet lukken. Natuurlijk heeft iedere kastdeur ruimte nodig om te kunnen openen en sluiten maar meestal is één tot anderhalve mm voldoende en niet zoals hier 5mm zodat je langs de bovenkant van de deur de kast in kijkt en stof en ander vuil makkelijk naar binnengaat.

Er waren 4 gaten voorgeboord voor het onderdeel van het scharnier dat in de kast zelf werd gemonteerd, het middelste gedeelte van het scharnier, zeg maar het hoogste gedeelte is wat je dan over de verhoging heen schuift met de achterste schroef zet je het scharnierdeel van de deur dan vast op dat in de kast en de voorste in het middendeel is de stelschroef/bout.

@ron503
Tja ik wil inderdaad graag waar voor mijn geld en houd ervan als dingen waar ik een heleboel geld aan uitgeef een zekere kwaliteit hebben. Uiteraard gaat in de loop der tijd de boel vanzelf wat scheef hangen en wordt met name hang en sluitwerk minder goed maar om nou met een hagelnieuwe kast te beginnen met slecht hang en sluit werk tja dan mag dat in uw ogen muggenzifterig en pietluttig zijn, ik verwacht gewoon waar voor mijn geld. Net doen alsof 200 euro een minimaal bedrag is voor een kast vind ik gelul, voor mij is dat een heel dure kast dat het voor u niks voorstelt is fijn voor u maar geeft niet het recht om maar te stellen dat wie arm is maar tevreden moet zijn met een in uw ogen goedkoop prul waarvan de deurtjes niet goed afsluiten.

Het is niet "goedkoop is duurkoop" als uit je portemonnee 200 euro een hele dure koop is, sorry hoor maar dat is domme praat van mensen die met gemak meer kunnen besteden. We mogen niet meer terugrekenen maar dit kastje kostte in gulden tijd 440 gulden en dat is niet een paar tientjes waar je tevreden kan zijn met een lage kwaliteit vind ik.

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 18:37
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 29 dec 2011, 17:55]Het was beter geweest als je niet aan de kast gesleuteld had en het volgens de procedure zoals op de site aangegeven weer op had laten halen. Voor de demontage zou je dan iemand aan hebben moeten spreken. Overigens staat Neckermann niet bepaald bekend voor het leveren van kwaliteitsartikelen. De prijs van 199 euro is niet veel. Een beetje gewacht en erop toegelegd en je had een fijner kastje gehad. Goedkoop is duurkoop.

Zwemmer

Beter lezen Zwemmer want ik heb er niet aan gesleuteld maar het in elkaar gezet zoals de bedoeling was en is, waarbij je de deurtjes nu eenmaal het laatst erin hangt en dan pas kan zien dat ze niet aansluiten zoals zou moeten en die opmerking over goedkoop en duurkoop is gewoon een beetje dom van je. Je weet doordat je meeleest en schrijft hier allang dat ik van een bijstand leef en dan is 200 euro geen goedkoop waarbij het sowieso discutabel is of 200 euro voor een klein wandkastje weinig geld is.

despuiter
door despuiter - Dec 29, 2011 om 18:51
107 Antwoorden / 2 Vragen

Die kier hoort erin hoor, zonder kier krijg je de deur waarschijnlijk niet open of dicht en beschadigd de boel. Stellen omhoog of omlaag aan de scharnier zijde gaat ook niet met zulke scharnieren.
Wat je kan doen is een wit hoeklijntje bij de gamma halen en die tegen de boven rand aan plakken dan is de kier dicht.

wolfenjong
door wolfenjong - Dec 29, 2011 om 19:51
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Nog even ter aanvulling op mijn eerste antwoord.

Met deze schanieren is het niet mogelijk om de deur nog hoger af te stellen, of u moet ze wat hoger plaatsen, maar dat zou ik ook niet doen, daar de gaatjes dan te kort op de anderen komen zitten, en deze schanieren dan snel los zullen gaan zitten.
Haal bij de bouwmarkt een kunststof witte strip van p.m 2 cm breed,en p.m 1a2 mm dik en zaag deze op de maat naar de binnen breedte kastdeel, en plak over de lengte van de strip uit het zicht wat onder de bovenplint uitkomt een stuk dubbelzijdig tape, en je ziet er niets meer van, en dat zal de beste oplossing zijn, en de goedkoopste.

Succes er mee.

Wolfenjong.

tenormin
door tenormin - Dec 29, 2011 om 20:59
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 29 dec 2011, 17:55]Het was beter geweest als je niet aan de kast gesleuteld had en het volgens de procedure zoals op de site aangegeven weer op had laten halen. Voor de demontage zou je dan iemand aan hebben moeten spreken. Overigens staat Neckermann niet bepaald bekend voor het leveren van kwaliteitsartikelen. De prijs van 199 euro is niet veel. Een beetje gewacht en erop toegelegd en je had een fijner kastje gehad. Goedkoop is duurkoop.

Zwemmer

de prijs van 199 euro is niet veel....... En u bepaald wat een medeforum lid uit kan geven? Dacht het niet. En gezien de foto (afgezien uiteraard van het probleem) is het een heel mooie keukenkast.

stacey
door stacey - Dec 29, 2011 om 21:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zie geen verschil met de kast op de foto bij Neckermann en jouw kast...........
bij Neckermann zie ik ook `de kier` Foto

eenigma
door eenigma - Dec 30, 2011 om 00:25
252 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 29 dec 2011, 21:54]Ik zie geen verschil met de kast op de foto bij Neckermann en jouw kast...........
bij Neckermann zie ik ook `de kier` Foto

Ik zie op die foto van de website, die ik uiteraard ook goed bekeken heb toen ik hem bestelde, is een kier van hooguit een mm zichtbaar (en ik heb dus wel een goede bril ;-)) en dan is daarop niet te zien dat het hier niet om een normale aansluiting van de deur op de binnenkant van de kast gaat waardoor de deur de kast dus afsluit zoals het een deur betaamd maar om een directe opening naar de kastruimte erachter........... maar van iemand die geen lange teksten kan of wil lezen zoals je elders aangeeft verwacht ik dan ook geen goed gefundeerde of beargumenteerde reactie ;-) Bedankt voor je moeite maar het voegt niets toe he en een antwoord is het ook niet.

stacey
door stacey - Dec 30, 2011 om 11:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=eenigma schreef op vrijdag 30 dec 2011, 00:25][quote=stacey schreef op donderdag 29 dec 2011, 21:54]Ik zie geen verschil met de kast op de foto bij Neckermann en jouw kast...........
bij Neckermann zie ik ook `de kier` Foto

Ik zie op die foto van de website, die ik uiteraard ook goed bekeken heb toen ik hem bestelde, is een kier van hooguit een mm zichtbaar (en ik heb dus wel een goede bril ;-)) en dan is daarop niet te zien dat het hier niet om een normale aansluiting van de deur op de binnenkant van de kast gaat waardoor de deur de kast dus afsluit zoals het een deur betaamd maar om een directe opening naar de kastruimte erachter........... maar van iemand die geen lange teksten kan of wil lezen zoals je elders aangeeft verwacht ik dan ook geen goed gefundeerde of beargumenteerde reactie ;-) Bedankt voor je moeite maar het voegt niets toe he en een antwoord is het ook niet.

Dus als ik een andere mening heb als jij bij een discussie is dat reden voor jouw nu hier met vuil en onzin te gaan gooien..........???!
Waarschijnlijk omdat je hier nu niet het antwoord krijgt dat je horen wilt......?
Zegt wel iets over jou (niveau) in elk geval, jammer........

Maar vergroot de foto maar eens en zet eventueel je bril op,
dan kijk je daar ook zo de kast in........
De kast is gewoon zo en niet anders, geen constructie fout dus, dat is het antwoord,
alleen helaas voor jou Niet het antwoord dat je Horen Wilt........

Maar als je zo overtuigd bent van je gelijk, laat die monteur dan gewoon komen zou ik zeggen.......

ro
door ron530 - Dec 30, 2011 om 12:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nu ik de foto's op de site van Neckermann heb mogen aanschouwen ziet de kast er op de foto's die vraagsteller heeft geplaatst veel beter uit. Kijk voor de grap eens naar de onderkanten van de deurtjes op de site, die gaan niet in één lijn met de gehele onderkant. Vraagsteller kan wel muggenziften over de kast maar de monteur die voor Neckermann de kast in elkaar geknutseld heeft gaat het echt niet beter doen. Mee leren leven zeg ik dan maar. Vraagsteller kan wel tien nieuwe kastjes krijgen maar geen enkele zal aan de wensen kunnen voldoen. Eén troost zelfs een kast van duizenden euro's is niet perfect.

pino123
door pino123 - Dec 30, 2011 om 12:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 29 dec 2011, 17:55]Het was beter geweest als je niet aan de kast gesleuteld had en het volgens de procedure zoals op de site aangegeven weer op had laten halen. Voor de demontage zou je dan iemand aan hebben moeten spreken. Overigens staat Neckermann niet bepaald bekend voor het leveren van kwaliteitsartikelen. De prijs van 199 euro is niet veel. Een beetje gewacht en erop toegelegd en je had een fijner kastje gehad. Goedkoop is duurkoop.

Zwemmer

Waar zie jij dat TS aan de kast hebt geknutseld? Leer eens lezen. Verder weer een fantastische niet ter zaken doenende opmerking. Valt me mee dat je niet naar Google verwijst. Het geleuter van je over de prijs. Dus als Neckermann een kast van €199,-- aanbiedt, moet je accepteren dat er een naad inzit, ook als dit op de foto van de kast niet zo is.... Onzin en flauwekul.

neckermann.com
door neckermann.com - Jan 9, 2012 om 15:43
12 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eenigma,

Wij willen graag met je in contact komen.

Klik op deze link om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
neckermann.com service

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 16:24
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=neckermann.com schreef op maandag 9 jan 2012, 15:43]Beste eenigma,

Wij willen graag met je in contact komen.

Klik op deze link om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
neckermann.com service

Eenigma, wat een vreemde reactie van Neckermann. U heeft gemaild en zelfs foto's opgestuurd. Nou ja, als het U nu maar eens echt helpt; ondanks deze "aanbieding" hebben ze uw klacht al lang binnen. Ik wens u veel succes.

eenigma
door eenigma - Jan 9, 2012 om 16:25
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb inmiddels uitgebreid gemaild aan Neckermann onder "Klacht aan opbergkast [#482498]" dus om nu nog eens het hele verhaal te gaan vertellen op een websiteformulier............... men blijft tot nu toe vasthouden aan het feit dat ik het risico moet nemen een rekening van ruim 122 te krijgen en dat van een bedrijf dat dan zgn onafhankelijk is en gespecialiseerd is in bekledingen en met name zitmeubels. Het bedrijf en de monteur die Neckermann langs wil sturen en die zo duur is

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 16:43
16840 Antwoorden / 108 Vragen

eenigma, ze hebben uw klacht inderdaad uitgebreid kunnen lezen en lijken dat ook gedaan te hebben gezien de reactie, maar als ze willen dat U dit hele verhaal nog eens moet opschrijven, lijkt me dit dubbelop. En zolang ze u niet aanbieden om u service te verlenen (dus zonder kosten) lijkt het me dat u er dan niet veel mee opschiet.

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 17:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 jan 2012, 16:43]En zolang ze u niet aanbieden om u service te verlenen (dus zonder kosten) lijkt het me dat u er dan niet veel mee opschiet.

Ze verlenen service als het een fout blijkt...........dan kost het niets.
Dat is logisch zo werkt het overal.

eenigma
door eenigma - Jan 9, 2012 om 17:45
252 Antwoorden / 14 Vragen

En het is heel simpel Stacey ik verwacht dat een kast deuren heeft die het kastgedeelte afsluiten, in jouw ogen blijkbaar een volkomen idiote verwachting maar laat ik het nou heel normaal vinden dat een kastdeur de kast afsluit. Ik zou zeggen ga eens kijken bij je eigen kaste en kom tot de onthutsende ontdekking dat de meeste kastdeuren op alle 4 zijden van de deur, dus beneden, boven en beide zijden aansluiten op de kast waar ze op zitten. Dat je niet begrijpen kan dat het abnormaal is om voor een service 122 euro te rekenen terwijl het artikel 200 heeft gekost noem ik dan een tikje ............. ;-)

@tenormin
ik heb ze maar een kopie van het berichtje hier gestuurd, beetje kopiëren en plakken kan altijd nog wel ;-) maar ik verwacht er niets van want blijkbaar is het het zoals sommige forumleden heel normaal vinden en in hun reacties laten blijken iets waar je maar mee moet leren leven. Dat je voor 200 euro iets krijgt dat niet doet wat het in de basis zou moeten doen (in dit geval een kast zijn met deurtjes die de kast afsluiten) en mag je 200 euro niet een groot bedrag vinden maar behoor je te verwachten dat je daarvoor inferieure spullen krijgt en moet je zelf maar een oplossing vinden om het ding goed functionerend te krijgen, gelukkig ben ik wel heel creatief ;-) Gelukkig zijn het uitzonderingen en een minderheid hier die zo dom denkt over dit soort zaken.

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 18:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=eenigma schreef op maandag 9 jan 2012, 17:45]En het is heel simpel Stacey ik verwacht dat een kast deuren heeft die het kastgedeelte afsluiten, in jouw ogen blijkbaar een volkomen idiote verwachting maar laat ik het nou heel normaal vinden dat een kastdeur de kast afsluit. Ik zou zeggen ga eens kijken bij je eigen kaste en kom tot de onthutsende ontdekking dat de meeste kastdeuren op alle 4 zijden van de deur, dus beneden, boven en beide zijden aansluiten op de kast waar ze op zitten. Dat je niet begrijpen kan dat het abnormaal is om voor een service 122 euro te rekenen terwijl het artikel 200 heeft gekost noem ik dan een tikje ............. ;-)

.

Het is al te zien op de foto op de website dat het niet volledig (aan)sluit en er zijn wel degelijk kastdeuren die niet geheel potdicht zitten voor een `ruimtelijker` effekt.
Ik heb hier ook een hele dure `vuurtoren`kast staan waar rondom de deur een kier zit...........dat hoort bij het model.

Maar zoals ik al eerder zei, als jij er van overtuigd bent dat dit niet zo hoort en dus fout is kun je zonder probleem de monteur laten komen want is het fout dan wordt het kostenloos hersteld...............

En die kosten zijn niet duur, je moet dan niet in verhouding zien met een betaalde prijs, voor een kast van 1000 euro ben je dat ook kwijt want het betreft personeels-voorij-reiskosten ed.....

tenormin
door tenormin - Jan 9, 2012 om 19:06
16840 Antwoorden / 108 Vragen

En daar zit hem nu juist de kneep, Tracey, nog begrijpelijk ook, ik denk dat eenigma denkt dat, al heeft ze gelijk het niet krijgt met andere woorden: dat Neckermann niet mans genoeg zal blijken te zijn om toe
te geven dat het inderdaad een montagefout is. eenigma heeft meerdere malen aangegeven dat voor haar dit een dure kast is (daar waar sommigen zelfs durven beweren dat je er dan niet veel van mag verwachten: waarom niet?) en dus, nog steeds mijn idee, die €122,50 boven het hoofd hangt. Daar kan ik me, met ook een zeer smalle beurs, alles bij voorstellen.
Die kosten zijn in jouw ogen niet duur, want je zou hetzelfde kwijt zijn voor een kast van €1000,00. Daar heb je in principe gelijk in ware het niet dat, als eenigma met gemak zoveel geld voor een kast uit haar mouw kon schudden ze ook niet zo zou inzitten over (dan maar) een bedrag van €122,50.

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 19:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 9 jan 2012, 19:06]En daar zit hem nu juist de kneep, Tracey, nog begrijpelijk ook, ik denk dat eenigma denkt dat, al heeft ze gelijk het niet krijgt met andere woorden: dat Neckermann niet mans genoeg zal blijken te zijn om toe
te geven dat het inderdaad een montagefout is. .

Tja als je zo `goed ` van vertrouwen zou zijn moet je niet op afstand kopen zou ik zeggen.
Maar dat zal heus wel meevallen, als het fout is is het fout en verhalen zij het wel weer op de leverancier lijkt me, voor dat geld hoeven ze geen klant in de maling te nemen en hun reputatie te verknallen.......

eenigma
door eenigma - Jan 11, 2012 om 12:13
252 Antwoorden / 14 Vragen

Ter info, de laatste mail uitwisselingen met Neckermann ;-)

09 januari 2012
LS

Dus u bent nu bereid een monteur langs te sturen die dan hetzelfde gaat constateren als ik, namelijk dat er een kier van 5mm boven de deurtjes zit waardoor de kastruimte achter de deurtjes niet afgesloten wordt en u gaat mij geen 122 euro in rekening brengen maar die monteur als service langs sturen?

Heeft u mijn laatste mail niet gelezen of neemt u mij gewoonweg niet serieus?

Wilt u persè het oordeel van de monteur hebben dat de kast een constructie heeft die deze kier veroorzaakt?

Ik begrijp het niet zo goed meer hoor wat u nu aanbied en al helemaal niet waarom u vraagt op de website van Kassa, waar ik dit probleem heb voorgelegd om via het e-mailformulier contact op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Mevr. E.... die inmiddels erg moe wordt van dit gedoe.

Geachte mevrouw ..........

Uiteraard nemen wij u wel serieus.

Omdat het voor ons moeilijk is om op afstand uw klacht te beoordelen, willen wij graag een monteur bij u langssturen. Deze kan wellicht een oplossing aandragen. Foto's zijn voor ons niet altijd afdoende.

Wij vragen u dan ook om uw medewerking, zodat wij uw klacht in behandeling kunnen nemen.

Als u met ons voorstel akkoord gaat, zullen wij de firma POS vragen een afspraak met u te maken. Graag ontvangen wij uw bevestiging, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,

Customer Service neckermann.com
www.neckermann.com

10 januari 2012
LS

Uiteraard ben ik van harte bereid mee te werken maar zoals gezegd ik kan niet de gok wagen een rekening van ruim 122 te moeten betalen voor het langs sturen van een monteur. Ik zou dolgraag willen dat het probleem wordt opgelost en heb zelf alles gedaan wat in mijn vermogen en binnen mijn capaciteiten ligt en nu staat mijn mooie, dure kastje nog steeds ongebruikt omdat ik met dit probleem zit. Als u als service en uit coulance een monteur langs wil sturen op uw kosten zodat deze kan vaststellen wat het probleem is dan heel graag!

met vriendelijke groeten,

Geachte mevrouw ........

Er worden alleen kosten in rekening gebracht als blijkt dat de klacht is ontstaan doordat het kastje verkeerd in elkaar is gezet of dat het artikel onoordeelkundig is gebruikt. In alle andere gevallen nemen wij de kosten van het bezoek van de monteur voor onze rekening.

Zodra wij de getekende vragenlijst retour ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Customer Service neckermann.com
www.neckermann.com

LS

Oké dat is een duidelijk antwoord waarop ik met een gerust hart de monteur kan laten komen omdat ik zeker weet dat het kastje niet verkeerd in elkaar is gezet en er al helemaal niet onoordeelkundig gebruik van is gemaakt.

Ik begrijp niet wat u bedoelt met een getekende vragenlijst die retour gezonden moet worden? Ik heb deze nimmer ontvangen en deze is mij ook niet toegezonden in alle eerder gevoerde correspondentie, graag een toelichting op dit punt.

Met vriendelijke groeten,

Geachte mevrouw ........

Onze excuses. De normale gang van zaken is dat er een klachtenformulier wordt toegestuurd, waarop getekend dient te worden voor de kosten, bij een niet gegronde klacht. Wij constateerden dat dit in uw geval nog niet is gebeurd.

U kunt de vragenlijst hier downloaden in te vullen en binnen twee weken na dagtekening terug sturen naar:
neckermann.com bv
Antwoordnummer 28
4530 VB TERNEUZEN (een postzegel is niet nodig)

U kunt ook de ondertekende vragenlijst inscannen en aan ons terug mailen.

Wij vertrouwen erop dat wij deze zaak naar tevredenheid kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Customer Service neckermann.com
www.neckermann.com

11 januari 2012
LS

Ik vraag mij af: heeft u de mailuitwisseling zoals die vanaf 27 december 2011 heeft plaatsgevonden ook daadwerkelijk gelezen? Blijkbaar niet want anders had u wel geweten dat in geen een van de andere mails van Neckermann dit formulier genoemd werd, toch? Heb ik de andere mails voor niets geschreven waarin ik uitleg wat het probleem is et cetera? Nu wordt op het formulier om informatie gevraagd die ik al uit en te na heb gegeven inclusief meerdere foto's, gek he dat mij dit een gevoel geeft van niet serieus genomen te worden? Het verbaasd mij ook dat ondanks dat ik direct al mijn telefoonnummer heb gegeven u mij niet even belt wat toch een snellere, makkelijkere en voor mij (gezien mijn fysieke beperkingen) zeker minder vermoeiende manier van communiceren is.

De nummers van de volledige correspondentie zijn:
#476354
#477526
#478931
#482498
#484179
#484608
#484840

Graag een toelichting,

met vriendelijke groeten,

Mevrouw E..........

Eigenlijk is het meest vervelende van alles dat ik met het rot gevoel blijf zitten niet serieus te worden genomen en gewoonweg teleurgesteld ben in een bedrijf waar ik al -tig jaren klant ben en tot volle tevredenheid mijn kleding koop. Ik kan nu eenmaal niet winkelen voor kleding en door fysieke problemen de afgelopen jaren heb ik last gekregen van zeer ernstige gewichtsschommelingen waardoor ik meerdere (6) maten kleding in de kast heb hangen. Van je bijstand kan je dat niet altijd betalen en zoals een ieder weet kan je bij een postorderbedrijf dan wel op krediet kopen, een mogelijkheid waar ik blij om ben omdat ik anders amper kleding zou hebben, laat staan leuke kleding waar ik mij goed in voel.

Als je in korte tijd van de ene maat naar twee maten groter gaat moet je nu eenmaal alles kopen. Nooit klachten gehad, nooit betalingsproblemen gehad ik een tevreden, nette klant en zij een prettig bedrijf tot ik dus besluit een kastje te kopen wat niet aan mijn (in mijn ogen heel normale) verwachtingen voldoet............... ben ik nou overgevoelig of een ouderwetse tuthola dat ik mij het aantrek als ik merk dat zo een bedrijf niet de klantvriendelijkheid en de service heeft die ik als normaal beschouw? Misschien ben ik gewoon niet meer van deze tijd dat ik het akelig vind te merken dat de anonieme medewerkers blijkbaar de eerder mails niet lezen en fris opnieuw met me beginnen?

tenormin
door tenormin - Jan 11, 2012 om 12:50
16840 Antwoorden / 108 Vragen

eenigma, je bent in mijn ogen helemaal geen tuthola; je mist een heel gewoon menselijk antwoord: mevrouw, we zullen coulant optreden, we komen gratis kijken en zien of wij een fout constateren, zo ja, dan is het daarna uw beslissing of u dit wilt hebben gerepareerd voor de €122,50 of "dat u er wel wilt mee wil leven". Dat is wat ik in het kort samengevat, lees.

stacey
door stacey - Jan 11, 2012 om 12:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 11 jan 2012, 12:50]eenigma, je bent in mijn ogen helemaal geen tuthola; je mist een heel gewoon menselijk antwoord: mevrouw, we zullen coulant optreden, we komen gratis kijken en zien of wij een fout constateren, zo ja, dan is het daarna uw beslissing of u dit wilt hebben gerepareerd voor de €122,50 of "dat u er wel wilt mee wil leven". Dat is wat ik in het kort samengevat, lees.

Je snapt het nog steeds niet.......
Het is Geen kwestie van Repareren voor 122,50 !
Het zijn (enkel) de Onderzoekskosten.............die betaal je Niet als onderzoek aantoont dat het hun fout is en die betaal je wel als jij een fout gemaakt hebt En dan mag je nog daarbij reparatiekosten betalen Als je het wilt laten repareren als het dus jouw fout is.......

Maar dat is normale gang van zaken als onderzoek/personeelskosten ed noodzakelijk zijn.

Laat je energiemeter maar eens controleren als je denkt dat die stuk is,
dan betaal je eerst Vooraf tussen de 300,00 - 500,00 anders komen ze niet eens.........
is hij goed ben je geld kwijt en is hij stuk dan krijg je je geld terug.........
Dat is feitelijk nog veel kwalijker want niemand kiest zelf voor een oncontroleerbare energiemeter.

eenigma
door eenigma - Jan 11, 2012 om 16:36
252 Antwoorden / 14 Vragen

Op mijn laatste mail (zie vorige post) waarin ik vraag om een toelichting op de vragen die ik stel krijg ik net het volgende antwoord:

Geachte mevrouw ..........

Wij moeten u toch vragen om de vragenlijst in te vullen en te ondertekenen. Wanneer u deze vragenlijst niet invult kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen.

Als blijkt dat de klacht gegrond is, wordt de klacht kosteloos voor u opgelost.

Indien u niet bereid bent om het formulier in te vullen is het onnodig verder te reageren.

Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Customer Service neckermann.com
www.neckermann.com

Geen enkele inhoudelijke reactie op mijn vragen, een conclusie dat ik niet bereid zou zijn het formulier in te vullen die nergens op gebaseerd is, en nu is het niet dreigen met ruim 122 euro kosten maar als ik niet het formulier invul kan ik opzouten.............. In dat formulier word mij dus gevraagd nogmaals uit te leggen wat de klacht cq probleem is en vooral foto's toe te voegen waarvan ze in een andere mail zeggen niets mee te kunnen ;-) Je zou bijna denken dat het ambtenaren zijn gezien deze werkwijze en ontmoedigingsbeleid om van jou en je klacht af te komen, jammer vind ik het, heel jammer. Je zou zeggen, "dat heeft zo een bedrijf toch niet nodig", maar zelf vinden ze blijkbaar van wel.

eenigma
door eenigma - Jan 11, 2012 om 16:47
252 Antwoorden / 14 Vragen

Oh ja en op het formulier staat ook nog het volgende:

"INDIEN MIJN KLACHT ONGEGROND BLIJKT TE ZIJN, DAN GA IK AKKOORD MET DE KOSTEN VAN BEOORDELING VAN €62,75 OF DE REPARATIEKOSTEN VAN €122,25."

Heel andere informatie weer als mij steeds was gemaild door de diverse medewerkers en weer een andere term dan die eerder zijn gebruikt want wat ongegrond is daar kan je heel veel kanten mee uit ;-)