Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

eenigma
eenigma - 26-01-2012 13:31:51
Geldzaken & Recht

Pas Op!!! Wehkamp veranderd steikem de contracten voor krediet!!!

Pas op! wehkamp verandert stiekem contracten krediet!

sinds begin januari heeft wehkamp de contracten voor kopen op krediet veranderd. de argeloze koper en vaste klant die een rekening heeft lopen bij wehkamp kan makkelijk misleid worden door de manier waarop ze vragen of je, je krediet wilt verhogen bij een nieuwe bestelling. zo had je in december nog bijna 3.000 euro krediet als vaste klant, zo veranderen zij dat in januari naar het bedrag dat je op dit moment bij hen uit hebt staan.

wil je dan nog iets bestellen dan krijg je de vraag of je meer aflossing kàn betalen, zeg je ja dan zit je vast aan een nieuw contract waar je alleen maar even voor hoeft te klikken en dus niet ziet en ga je voor een verhoging van je krediet met 2% ineens een verhoging van je aflossing met 35% betalen. dus voor zeg een bestelling van 80 euro ga je ineens 16 euro extra aflossen per maand.

postorderbedrijven verdienen al jaren gigantisch aan de armen in dit land omdat het voor hen de enige manier is om (veel) krediet te kunnen krijgen, daar betaalde je vroeger 25% rente op jaarbasis voor en tegenwoordig 16% rente. je zou toch denken dat bedrijven als wehkamp een beetje goed met hun klanten om zouden gaan daar het immers hun melkkoetjes zijn en ze hun geld echt niet verdienen aan de winst op de artikelen die ze verkopen.

in plaats van die klanten dan ook met fatsoen en respect te behandelen wordt je als je een vraag over dit nieuwe beleid van hen stelt afgescheept alsof je hun debiele zusje bent en krijg je een inhoudsloos geprefabriceerd mailtje met een standaard antwoord en wordt op geen enkel vraag in gegaan.

maar goed voor iedere klant van wehkamp die verwacht de normale 2 of 3 euro meer te moeten gaan aflossen na een betrekkelijk kleine bestelling pas op!!! je kan zomaar 15 euro of meer omhoog gaan en aangezien je niet op krediet bij dit bedrijf koopt omdat je ruim in je geld zit is dat goed om te weten ;-) wat mij betreft gaat alle post van wehkamp voortaan ongelezen de spam map en thuis de vuilnisbak in, een bedrijf met een dergelijke mentaliteit en manier van doen……………. pfffffffffff, ik betaal af wat er nog uit staat en koop voortaan wel elders waar ze mij wèl als mens behandelen en niet dit soort lage trucjes uithalen waardoor je in de problemen kunt komen omdat je maandaflossing ineens wordt verhoogd op een wijze die in 25/30 jaar niet aan de orde of de gewoonte is geweest en nu zonder aankondiging of waarschuwing door hen eenzijdig wordt toegepast.

in de nieuwe contracten staat ook nog eens dat wehkamp van het ene op het andere moment jouw maandaflossing kan veranderen en jij dit dan pas achteraf op je rekeningoverzicht te zien krijgt. ze eisen dat je 2% van het uitstaande krediet gaat betalen maar in mijn geval leggen ze daar nog eens 6 euro netto bovenop. blijf dus weg bij wehkamp mensen er zijn genoeg andere bedrijven waar je als jij dat nodig hebt ook op krediet kan kopen zonder deze asociale en zeer risicovolle voorwaarden, wehkamp is je vertrouwen niet waard!