Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ei
eikelenbooman - 17-02-2012 18:44:56
Voeding & Gezondheid

Penny abonnement

Voor onze dochter was een penny abonnement afgesloten waarbij het abonnement automatisch stopt. echter bij de laatst editie zat een factuur met als titel "eerste herinnering" en met de eerste zin tekst "uit onze administratie is gebleken dat u nog geen gebruik heeft gemaakt van onderstaande aanbieding: " en gaat na onze gegevens verder met de tekst "om geen edities te missen verzoeken wij u alsnog gebruik te maken van bovenstaande aanbieding en het bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. betalingen zijn verwerkt tot bovengenoemde factuur/herinneringsdatum. indien uw betaling en onze herinnering elkaar hebben gekruisd, verzoeken wij u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen".

dergelijke teksten/ toonzettingen worden ook gebruikt worden bij een echte herinnering wanneer een verplichte betaling niet is gedaan. dit is hier niet het geval. uiteraard moet je als consument ook goed lezen en alert blijven maar ik vind dergelijke teksten misleidend.

dit heb ik ook gemeld via de mail aan abonnementen@penny.nl (holco publications) en krijg het volgende bericht terug:

"wij versturen de eerste herinnering om er voor te zorgen dat u (indien u dat wenst) geen tijdschriften gaat missen. de slotzin is alleen maar om te voorkomen dat u een dubbele betaling doet n.a.v. de gestuurde her.
op de gestuurde factuur vragen wij u om even een berichtje te sturen indien u geen gebruik wenst te maken van de nieuwe aanbieding. soms ontsnapt die factuur aan de aandacht en daarom sturen wij een herinnering.
graag horen wij van u of u gebruik wilt maken van onze aanbieding. als dat niet het geval is zorgen wij er voor dat er geen nieuwe aanbieding of herinnering meer komt"

ik blijf erbij dat mensen hier misleid worden. ook erg jammer omdat het kindertijdschrift erg gewaardeerd wordt door mijn kinderen. het enige positieve is dat het prima als leerstof naar de kinderen gebruikt kan worden oftewel "trap niet in dit soort brieven".

ik ben zelf nog niet eerder na het aflopen van een abonnement, op een dergelijke manier benaderd. hebben meer mensen deze ervaring?