ei
door eikelenbooman Feb 17, 2012 om 18:44
Voeding & gezondheid

Penny abonnement

Voor onze dochter was een penny abonnement afgesloten waarbij het abonnement automatisch stopt. Echter bij de laatst editie zat een factuur met als titel "Eerste herinnering" en met de eerste zin tekst "Uit onze administratie is gebleken dat u nog geen gebruik heeft gemaakt van onderstaande aanbieding: " en gaat na onze gegevens verder met de tekst "Om geen edities te missen verzoeken wij u alsnog gebruik te maken van bovenstaande aanbieding en het bedrag zo spoedig mogelijk over te maken. Betalingen zijn verwerkt tot bovengenoemde factuur/herinneringsdatum. Indien uw betaling en onze herinnering elkaar hebben gekruisd, verzoeken wij u deze herinnering als niet verzonden te beschouwen".

Dergelijke teksten/ toonzettingen worden ook gebruikt worden bij een echte herinnering wanneer een verplichte betaling niet is gedaan. Dit is hier niet het geval. Uiteraard moet je als consument ook goed lezen en alert blijven maar ik vind dergelijke teksten misleidend.

Dit heb ik ook gemeld via de mail aan abonnementen@penny.nl (Holco publications) en krijg het volgende bericht terug:

"Wij versturen de eerste herinnering om er voor te zorgen dat u (indien u dat wenst) geen tijdschriften gaat missen. De slotzin is alleen maar om te voorkomen dat u een dubbele betaling doet n.a.v. de gestuurde her.
Op de gestuurde factuur vragen wij u om even een berichtje te sturen indien u geen gebruik wenst te maken van de nieuwe aanbieding. Soms ontsnapt die factuur aan de aandacht en daarom sturen wij een herinnering.
Graag horen wij van u of u gebruik wilt maken van onze aanbieding. Als dat niet het geval is zorgen wij er voor dat er geen nieuwe aanbieding of herinnering meer komt"

Ik blijf erbij dat mensen hier misleid worden. Ook erg jammer omdat het kindertijdschrift erg gewaardeerd wordt door mijn kinderen. Het enige positieve is dat het prima als leerstof naar de kinderen gebruikt kan worden oftewel "trap niet in dit soort brieven".

Ik ben zelf nog niet eerder na het aflopen van een abonnement, op een dergelijke manier benaderd. Hebben meer mensen deze ervaring?


10333 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

loreleigil
door loreleigil - Feb 17, 2012 om 19:49
678 Antwoorden / 3 Vragen
0

Tjonge jonge. Er staat duidelijk 'aanbieding' en niet 'verschuldigd abonnementsgeld'. Daar zit duidelijk verschil tussen, dus misleiding is een heel sterk overdreven woord. Een niet erg grappig grapje zou ik het eerder noemen.

abarth
door abarth - Feb 17, 2012 om 22:09
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

De intentie met die gewekt wordt door tekst eerste herinnering is mi wel degelijk bedoeld om mensen op het verkeerde been te zetten.

Bij de zgn aquisitiefraude bedrijven staat er toch ook aanbieding?
Dan is het opeens wel duidelijk dat je 'geleid' wordt naar iets wat je niet wilt.
Maar omdat je hier zelf hebt gekozen voor een tijdelijk abonnement zou je wel op moeten letten?

Een brief met jammer dat het abonnement stopt maar je kunt het verlengen.... Heeft het zelfde doel maar intonatie is toch iets anders

ei
door eikelenbooman - Feb 21, 2012 om 09:36
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Overigens is het ook zo dat wanneer je niet op de 1ste brief reageert er een 2de brief volgt. Aangezien deze brieven met de factuur er qua lay-out en formuliering er precies hetzelfde uitzien als bij een "normale" betalingsherinnering, denk ik dat menigeen tot betaling overgaat omdat men bang is voor extra kosten. Ik denk dat veel mensen denken dat ze het abonnement op hadden moeten zeggen (zoals dat ook jaren is geweest) en niet op de hoogte zijn van het feit dat deze regelgeving veranderd is. Tijdelijke abonnementen mogen niet meer automatisch verlengd worden.

Dit laatste werd ons heel duidelijk en vriendelijk uitgelegd door Sanoma Media waarvan wij een ander tijdschrift ontvingen.
Holco Publications (van het Penny abonnement) zou kunnen leren van Sanoma Media.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2012 om 14:36
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Dat bewijst weer om alles wat u krijgt goed te lezen, zodat u het begrijpt wat er staat, het wordt steeds geraffineerde op gemaakt om het onduidelijk te maken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer