rebek
door rebek Nov 26, 2018 om 22:54
Voeding & gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange

April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.

Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

14426 23 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 26, 2018 om 22:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wie heeft hier nog meer ervaring mee?

Nee, geen ervaring mee. Kom nooit bij de Aldi.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 26, 2018 om 23:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En dit is een vraag waar u serieus reacties op verwacht? Minder zout is goed voor u dus zie het positief.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2018 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee. Vraag het de Aldi. En u kocht die in april? Zijn nu oudbakken en muf. En dan flouwe noten? Misschien zijn ze minder flauw als u er wat zout op doet.

ne
door neodutchio - Nov 26, 2018 om 23:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En de duurdere is netjes weer van de rekening afgehaald en de goedkope opnieuw. U hebt dus niet meer betaald dan anders. Probleem opgelost dus.

tenormin
door tenormin - Nov 26, 2018 om 23:30
16816 Antwoorden / 108 Vragen

2 Exact dezelfde nootjes? 1 Nootje 2 cent, het andere 3? FLouw van de Aldi. ????

rebek
door rebek - Nov 26, 2018 om 23:47
228 Antwoorden / 97 Vragen

ALDI zij toen tegen mij: De duurdere is een andere streepjescode en komt uit een andere doos. Dit heb ik ook gemeld in andere ALDI's, telefoon en per mail aaan het hoofdkantoor maar nooit iets gehoord. De noten zijn nu 3,35 zouden evenveel zout moeten hebben -daar koop ik ze voor-
Als je zelf gaat strooien blijft het er niet opliggen omdat ze allang uit de oven zijn.

jo
door jorisw Nov 27, 2018 om 08:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ga je werkelijk energie steken in het melden bij andere winkels en bij het hoofdkantoor? Als een winkel je niet bevalt ga je toch gewoon elders je geld uitgeven. Van een klagende klant worden bedrijven niet bang. Wegblijvende klanten zijn veel erger.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 26, 2018 om 23:52
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Rebek,

Ik ben ook vaste klant van Aldi.
Ik merk ook,dat de kwaliteit van bepaalde producten achteruit gaat.

Probeer het eens bij Lidl.

rebek
door rebek Nov 27, 2018 om 00:09
228 Antwoorden / 97 Vragen

Zit helaas niet in de buurt en de aldi is de enigste die deze combi verkoopt. En zeker de macadamia's

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2018 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga naar de  markt, daar zijn. De macadamia’s het lekkerst. Vers gebrand.

rebek
door rebek - Nov 27, 2018 om 00:13
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tenormin,
Als je de ingrediëntenlijst leest zul je het zien. Van 2,59 via een andere code naar 2,99 en nu 3,35 Is wel meer dan 1 nootje à1cent

rebek
door rebek - Nov 27, 2018 om 00:17
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tijger,
Alleen wel jammer dat ze op de markt niet deze mix zullen hebben. Ik kan maar tegen een sellectief aantal noten, anders was ik allang naar n andere supermarkt overgestapt

rebek
door rebek - Nov 27, 2018 om 00:21
228 Antwoorden / 97 Vragen

Gerroe1969,
Als ik zoutarme wou hebben had ik die wel gekocht. Volgens de ingrediëntenlijst ,gister gekocht, zit er nog evenveel zout in als in April maar het verschil is heel duidelijk te proeven

aurora1
door aurora1 - Nov 27, 2018 om 03:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet. Ik zou me er ook niet druk over maken. Daarvoor is het te onbelangrijk en het leven te kort.
En....: wat denkt u met de ervaringen van anderen te kunnen doen?
Er is toch ook niemand die u verplicht dat spul te kopen?
U moet een gelukkig mens zijn als u zich over zoiets zelfs maar druk maakt en op een forum daarover vragen stelt.
"Exact dezelfde nootjes" kan ook al niet.

lo
door lovewinnie - Nov 27, 2018 om 09:46
1204 Antwoorden / 1 Vragen

Niet raar toch. Nieuwe aankoopprijs, vakken worden gevuld met zelfde noten, duurder geworden. Vaak gooien ze de oude in opruimbak met korting sticker ondanks zelfde verpakkingen  Deze lagen toevallig nog in het schap.
Noten, fruit etc veranderen continu in prijs. Seizoen, vraag en aanbod en zo ook de smaak.

U hier druk over maken, pff heb medelijde met u. Wat zult u een saai en eenzaam leven hebben om u druk te maken over dit soort kleine ondingen. Zet het opzij, adem in en adem uit en bekijk dingen is positief

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 27, 2018 om 10:19
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Nog een mogelijkheid is dat er zo’n grote vraag naar deze specifieke nootjes is geweest dat Aldi uit nood bij de concurrent heeft aangeklopt om de voorraad aan te vullen, dat verklaart de andere streepjescode.
Later wordt er dan meer ingekocht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2018 om 10:32
16775 Antwoorden / 202 Vragen

@REBEK, u heeft waarschijnlijk niet gekeken naar de de prijs bij het schap en ik zou bij de constering het duurdere pak hebben teruggegeven met de vraag aan de kassamedewerer: 'sla de goedkopere nog een keer aan'.

Dat er minder zout in meerdere producten is toegevoegd dan eerder het geval was is het gevolg van afspraken met fabrikanten om minder zout toe te voegen. En v.w.b. de verkoop ervcan geldt dat niet alleen voor Aldi maar zo ongeveer alle winkelketens volgen de afspraak om dan ook die producten te verkopen.

ma
door maarten heest - Nov 27, 2018 om 10:52
463 Antwoorden / 0 Vragen

U hoeft maar één en dezelfde prijs te betalen uiteraard, als het om hetzelfde product gaat tenminste.
Maar als u de producten in april gekocht heeft is het nu te laat om nog te reclameren.

Volgens de verpakking bevatten beide aankopen 0,05% zout per portie van 30 gram notenmelange.
Alle andere ingrediënten zijn overigens ook exact hetzelfde als je de foto van de verpakking bekijkt.
Het zijn exact dezelfde producten/verpakkingen.

Geen enkele reden om een prijsverschil op deze manier te verklaren dus.

Maar als ik uw kassabon goed bekijk zijn er toch twee verschillende soorten noten aangeslagen?
Een Luxe Notenmelange en een GZ Notenmelange Macadamia.
En de prijs voor de duurdere Macadamia Melange is weer van de bon afgetrokken want er staat een post storno 2,99- op.
En zijn ook er zijn een aantal gegevens op de bon doorgestreept zie ik.

Het lijkt erop dat een dreigend financieel nadeel ter plekke opgelost is toch?

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2018 om 11:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je vindt ze te duur en je vindt ze niet lekker. Oplossing: niet meer kopen. Scheelt je heeeeeeeeeel veel centjes.

rebek
door rebek - Nov 27, 2018 om 16:40
228 Antwoorden / 97 Vragen

Maarten Heest,
Kijk, Jij pakt de koe bij de horens. Exact hetzelfde product en dezelfde verpakking maar duurder. Nu heet alles maccadamia's en is het nog precies dezelfde wikkel als de notenmelange. Als de prijs gestaag was gestegen van hetzelfde prioduct + naam had ik dat geaccepteerd maar omdat ze het anders noemen terwijl het precies hetzelfde is, daar val ik over.
En ja, alles willen ze minder zout maken, prima, maar dan moet dat ook op de ingrediëntenlijst zichtbaar zijn. De wikkel eindigend op 54 is van spril, de wikkel eindigend op 86 van vorige week.

ma
door maarten heest Nov 27, 2018 om 20:53
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @REBEK, ik begrijp u nu beter en lees nu zelf ook beter. Dat bonnetje van april klopte dus niet en was het probleem ook niet. Twee dezelfde producten maar bij de kassa verschillende prijzen. Beschadigde barcodes, een stoffige barcodescanner, wie zal het zeggen? Uiteindelijk geen probleem toch?

Tegenwoordig zijn uw nootjes van april niet meer verkrijgbaar. Ander soort, ander etiket, andere barcode. Minder lekker volgens u.
En heus niet allemaal macadamia's hoor:)  Er zij andere keuzes bij Aldi of in andere winkels.
Minder zout is misschien zo gek nog niet qua gezondheid.

rebek
door rebek - Nov 27, 2018 om 16:44
228 Antwoorden / 97 Vragen

De duurdere zijn er in april vanaf gehaald. Toen kon dat nog. Nu verkopen ze enkel nog de semi maccademia mix.  à 3,35
Wat er doorgestreept is zijn andere boodschappen. Daar gaat het nu niet over.

panter22
door panter22 - Nov 27, 2018 om 19:03
6599 Antwoorden / Vragen

De mix bestaat maar uit 3 verschillende soorten noten. Koop de noten los, mix ze in een kommetje en je bent klaar.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2018 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop vers geroosterde macadamia’s op de markt. Wilt u nooit andere meer.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2018 om 11:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het staat de Aldi vrij om prijzen aan te passen maar dat 2 verschillende prijzen van eenzelfde artikel in hetzelfde vak is natuurlijk slordig. Dat volgens u de kwaliteit achteruit is gegaan is denk ik een kwestie van smaak en omdat u niet alle nootsoorten kunt eten een reden om naar iets anders op zoek te gaan. Zo er een notenzaak in uw omgeving is zou u daar eens kunnen kijken of deze dezelfde noten heeft en die mixen.

LieV
door LieV - Nov 16, 2019 om 09:15
6 Antwoorden / Vragen

Jeetje, waar steek jij je energie in?! Zoek gewoon een andere aanbieder die bij je smaak past. En sws zijn noten altijd duur dus waarschijnlijk past de nieuwe prijs beter bij de werkelijke kosten.

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2019 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jeetje, waar steekt uuw energie in? Een heel jaar oud topic naar boven vissen?

marita5
door marita5 Nov 16, 2019 om 09:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@liev , Jeetje, waar steek jij je energie in ? En waar steekt u energie in ? U steekt energie in een vraag van bijna 1 jaar geleden Let a.u.b op de datum van èèn topic .