Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

peedee
peedee - 21-02-2012 16:17:15
Computers & Telefonie

Vies truukje van TELE2...maar waarom?

E-mail van tele2, 27 januari 2012:
"beste xxx,

vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal tele2-diensten. dit betekent voor u dat uw tele2-abonnement wordt gewijzigd van € 18,95 per maand naar € 20,00 per maand. deze wijziging is nodig omdat wij willen blijven investeren in productverbeteringen en kwaliteit.

daarnaast blijven wij ook investeren in vaste klanten zoals u. daarom kunt u nú profiteren van een speciale aanbieding. want wanneer u uw huidige abonnement verlengt, betaalt u de eerste maand maar € 10,-. het enige wat u hoeft te doen, is op de bestelknop te klikken."

ik ben al vele jaren klant van tele2 en heb daar een internetabonnement. omdat ik tevreden ben over internet van tele2 ben ik bereid om de prijsverhoging te accepteren. omdat ik niet vies ben van korting, wil ik wel een maand lang korting hebben. ik heb dus op de bestelknop geklikt.

vandaag bezorgde de postbode een rare brief van tele2. een brief waarvan ik vermoed dat er een vies spelletje gespeeld wordt door tele2. ik ben er alleen nog niet uit wat er precies achter steekt. wat het addertje onder het gras is.

de brief begint namelijk als volgt:
"geachte xxx, u heeft gekozen voor een wijziging van uw huidige abonnement naar internet.
en hij sluit af met
"wij wensen u alvast veel plezier met uw nieuwe tele2-abonnement.

op de achterkant van de brief staat dan ook nog belangrijke informatie over het abonnement. daarbij valt mij de volgende bepaling volgende op:
"contractsduur 12 maanden"

huh ?!?!?!?

even resumeren: tele2 gaat de prijs van mijn bestaande abonnement verhogen en als ik niet opzeg krijg ik eenmalig een tientje korting. ik moet alleen even klikken dat ik daarmee akkoord ga.

ik krijg vervolgens een brief dat ik een nieuw abonnement met een looptijd van 12 maanden heb afgesloten?

ik vermoed dat de gemene angel hier zit in de contractsduur van 12 maanden voor het "nieuwe" abonnement.

voor alle duidelijkheid: ik heb nog steeds geen reden om bij tele2 weg te gaan, maar ik vermoed dat dit een smerig truukje is om klanten een jaar vast te binden.

stél dat ik over een poosje niet langer tevreden ben over tele2, dan ben ik dus gebonden aan de contractstermijn.

alles bij elkaar genomen vermoed ik dat tele2 hier een smerig spelletje speelt om onder de nieuwe wetgeving voor abonnementen uit te komen.

graag jullie mening en eventuele soortgelijke ervaringen hiermee. tips en adviezen hoe hier mee om te gaan zijn ook welkom.

mocht tele2 webcare meelezen: waarom doen jullie nou zoiets? dit tast jullie geloofwaardigheid en betrouwbaarheid aan. wees gewoon eerlijk naar je klanten toe. ik wil geen nieuw abonnement. ik wil gewoon mijn bestaande abonnement voortzetten!