Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

juani
juani - 22-04-2012 13:33:32
Huishouden & Energie

Huishoudpakket bij bank Seats and sofas

Wij hebben dinsdag 10 april een bank gekocht bij seats and sofas in nieuwegein.

in de folder stond deze l-shape bank afgeprijsd van 695 voor 199 euro, met daarbij een gratis 11-delig huishoudpakket.

de folder is http://www.seatsandsofas.nl/folder/folder-online-week-15/?pdf=true">hier te bekijken, waar duidelijk bij de bank staat dat je daar een huishoudpakket bij krijgt (op pagina 1).

de bank uitgeprobeerd en hij zit heerlijk. volgens de verkoper waren er weinig op voorraad in het centrale magazijn, dus hebben wij hem snel besteld.

we hebben de bank nu thuis, en hij zit heerlijk. maar we hebben geen huishoudpakket gekregen, omdat het niet om een 'bankstel' zou gaan. we hebben doorgevraagd in de winkel, maar ze wilden het ons niet geven, omdat het niet om een 'bankstel' gaat.

na zoeken op internet, kwamen we erachter dat er meer mensen zijn die dit misleiding vinden. https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?id=69120&accode">er is een klacht ingediend bij de stichting reclame code. de uitspraak daarvan is duidelijk:

"gelet op het voorgaande is de voorzitter van oordeel dat de reclame voor de gemiddelde consument onduidelijk is zoals bedoeld in artikel 8.2 aanhef van de nederlandse reclame code (nrc). voorts is de voorzitter van mening dat hierdoor de gemiddelde consument ertoe gebracht kan worden een besluit te nemen over een transactie, dat hij anders niet had genomen. op grond van het voorgaande is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 nrc."

kan deze uitspraak iets voor ons betekenen? we hebben de bank al gekocht, maar we voelen ons wel misleid. volgens de stichting reclame code is het ook misleiding, omdat we het besluit over de transactie anders niet genomen hadden.

staan we hiermee sterk bij het bedrijf om het 11-delige huishoudpakket alsnog te krijgen? overigens: het gaat ons niet om het huishoudpakket, maar om het principe.

hoe kunnen we dit het beste aanpakken? we hebben in de winkel dus al geprobeerd om het pakket te krijgen, maar in de winkel blijven ze erbij dat wij geen bankstel gekocht hebben maar een bank, en dat we het daardoor niet krijgen.