juani
door juani Apr 22, 2012 om 13:33
Huishouden & energie

Huishoudpakket bij bank Seats and sofas

Wij hebben dinsdag 10 april een bank gekocht bij Seats and sofas in Nieuwegein.

In de folder stond deze L-shape bank afgeprijsd van 695 voor 199 euro, met daarbij een gratis 11-delig huishoudpakket.

De folder is hier te bekijken, waar duidelijk bij de bank staat dat je daar een huishoudpakket bij krijgt (op pagina 1).

De bank uitgeprobeerd en hij zit heerlijk. Volgens de verkoper waren er weinig op voorraad in het centrale magazijn, dus hebben wij hem snel besteld.

We hebben de bank nu thuis, en hij zit heerlijk. Maar we hebben geen huishoudpakket gekregen, omdat het niet om een 'bankstel' zou gaan. We hebben doorgevraagd in de winkel, maar ze wilden het ons niet geven, omdat het niet om een 'bankstel' gaat.

Na zoeken op internet, kwamen we erachter dat er meer mensen zijn die dit misleiding vinden. Er is een klacht ingediend bij de stichting reclame code. De uitspraak daarvan is duidelijk:

"Gelet op het voorgaande is de voorzitter van oordeel dat de reclame voor de gemiddelde consument onduidelijk is zoals bedoeld in artikel 8.2 aanhef van de Nederlandse Reclame Code (NRC). Voorts is de voorzitter van mening dat hierdoor de gemiddelde consument ertoe gebracht kan worden een besluit te nemen over een transactie, dat hij anders niet had genomen. Op grond van het voorgaande is de uiting misleidend en daardoor oneerlijk in de zin van artikel 7 NRC."

Kan deze uitspraak iets voor ons betekenen? We hebben de bank al gekocht, maar we voelen ons wel misleid. Volgens de stichting reclame code is het ook misleiding, omdat we het besluit over de transactie anders niet genomen hadden.

Staan we hiermee sterk bij het bedrijf om het 11-delige huishoudpakket alsnog te krijgen? Overigens: het gaat ons niet om het huishoudpakket, maar om het principe.

Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? We hebben in de winkel dus al geprobeerd om het pakket te krijgen, maar in de winkel blijven ze erbij dat wij geen bankstel gekocht hebben maar een bank, en dat we het daardoor niet krijgen.

10721 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij is een bankstel een 1-2-3 combinatie.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 22 apr 2012, 13:37: Volgens mij is een bankstel een 1-2-3 combinatie.

Lees mijn hele bericht, er is al een uitspraak door de stichting reclame code.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ga je terug naar Seats & Sofa's met de uitspraak van de Reclame Code Commissie! Zie die aanbieding regelmatig voorbijkomen in de krant, als je die elf artikelen los zou moeten kopen ben je duurder uit dan met de goedkope deal die je nu met je bank kwijt bent. S & S kennende hebben ze s****t aan de uitspraak, maar proberen kun je het altijd.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo juani,

.....Kan deze uitspraak iets voor ons betekenen? We hebben de bank al gekocht, maar we voelen ons wel misleid. Volgens de stichting reclame code is het ook misleiding, omdat we het besluit over de transactie anders niet genomen hadden......

Indien je dit wilt zou je op grond van het bovenstaande de koop ongedaan kunnen maken.

Het is m.i. geen aanleiding om het 'pakket' alsnog te ontvangen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

juani schreef op zondag 22 apr 2012, 13:39:
carola.83 schreef op zondag 22 apr 2012, 13:37: Volgens mij is een bankstel een 1-2-3 combinatie.

Lees mijn hele bericht, er is al een uitspraak door de stichting reclame code.

Had je bericht gelezen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het ziet ernaar uit dat men met de aanbieding van het huishoudpakket van de duurdere (3+2-)bankstellen af probeert te komen. Een 2-Chaise longue is iets anders en ook wel al bijzonder voordelig.

Zwemmer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch vind ik dat u had kunnen lezen van dat addertje onder het gras er staat echt bij bij eolk bankstel Ik ben het met u eens dat het opgezet is als verlakkerij, succes met u actie om als nog het kado te verkrijgen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat altijd om het principe, nooit omdat mensen iets willen "hebben".

In die folder staat ook, actie niet geldig in combinatie met andere acties.

Je bent trouwens voor het gemak even het belangrijkste stukje uit de uitspraak vergeten.

De voorzitter beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

Een wassen neus uitspraak dus.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat duidelijk in de advertentie Chaise Longue. Dat is dus geen bankstel.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

juani, als het de l-bank, bruinig, van 695 voor 199, als eerste in de folder die je laat zien, is, dan heb je wat mij betreft gelijk: want daar staat die aanbieding van de huishoudelijke apparatuur bij. Echter, was er geen uitzondering voor afgeprijsde artikelen, ergens anders beschreven? Het is inderdaad een mistig geheel wat er wel of niet onder valt.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, eigenlijk dacht ik dat het algemeen bekend was, dat S&S een malafide (mooi woord voor 'onbetrouwbaar') 'bedrijf' is.

Ook die uitspraak ('Volgens de verkoper waren er weinig op voorraad in het centrale magazijn') is gewoon een platvloerse, ordinaire verkooppraat, om de klant in spé zo snel mogelijk over de streep te trekken.

Snel verkopen, geen gezeur en al helemaal geen service.

Wij hebben in het verleden al meerdere keren gepoogt om S&S zo ver te krijgen, op deze site een reactie te plaatsen. Maar gezien zij zelf drommels goed weten, dat zij verkeerd bezig zijn, zeg maar keiharde misleiding, zullen zij hier nooit reageren. Dit is een vorm van lafheid.

Ik snap nog steeds niet dat er überhaupt mensen zijn, die bij dit ***'bedrijf' iets kopen!! Maar ja, zolang zij daar eerst wat kopen en later, als er 'iets' niet klopt, dan pas gaan googelen, zal dit 'bedrijf' haar bestaansrecht houden.

Terugkomende op uw probleempje, S&S zal zich absoluut afwachtend (demotiverend) opstellen. Zelfs een uitspraak van de SRC interesseert hen totaal niets. Zij hopen dat een klant de moed opgeeft en dan hebben zij weer 'gewonnen'.

Op desbetreffende folder staat duidelijk in zo'n tekstballonnetje, dat u bij dat bankstel die 'cadeautjes' krijgt. Dat tekstballonnetje heeft een pijlvormig aanhangsel, welke naar de prijs van die HOEKCOMBINATIE wijst. Een combinatie is dus een samengesteld iets, dus uit minimaal 2 zaken bestaat.

Als S&S ontkent, dat dit gratis pakket voor die hoekcombinatie geldt, is dit pure misleiding (en ook minachting) voor de klant.

Van de andere kant moet u ook weten, dat dit pakket een waarde heeft van een paar euro, meer niet, gezien de ontzettend 'goede' kwaliteit van die rommel.
M.a.w. ik zou er verder geen moeite en geld meer in steken. Ook u weet nu wat voor een 'bedrijf' dit is. Er zijn al vele slachtoffers u voor gegaan.

Nu u er toch bent ingestonken om bij dit 'bedrijf' wat te kopen, wens ik u verder heel veel sterkte, mocht u moeten terugvallen op de garantie. Dan krijgt u het volgende probleem bij dit *** 'bedrijf'.

Oh ja..... dat heerlijke zitten is best mogelijk hoor, maar dat zal (helaas) niet lang duren!

Mijn advies: dat pakket is pure rommel(kwaliteit). Laat het voor wat het is.
Waarschuw iedereen bij u in de buurt voor dit ***'bedrijf'.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 22 apr 2012, 17:40: juani, als het de l-bank, bruinig, van 695 voor 199, als eerste in de folder die je laat zien, is, dan heb je wat mij betreft gelijk: want daar staat die aanbieding van de huishoudelijke apparatuur bij.

En weer niet goed gelezen: in de OP staat al dat het de bank op pag. 1 betreft en de aanbieding betreft geen huish. apparatuur.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Echter, was er geen uitzondering voor afgeprijsde artikelen, ergens anders beschreven?......

Ja, die uitzondering was er en heeft Winterman ook al vermeld!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik van dit hele verhaal niet begrijp, je vraag toch als je die bank (niet bankstel) besteld of je dat pakket er wel of niet bij krijgt? Maar jullie dachten werkelijk dat je bij een bank van € 199,00 ook nog 11-delig huishoud pakket zouden krijgen? Dus je vraagt maar niets en gaat achteraf klagen?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit totaal geen misleiding, gewoon een kwestie van goed lezen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola wat bedoel je met in de OP staat al....ik krijg alleen maar 1 pagina te zien. wat ik dus zie is die l-shape bank met de prijs plus dat aanbod.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat zie je als je naar beneden scrolt?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Sonjaatje, de reclamecodecommissie vond het wel mislelding, daar gaat het de TS om.

Als je de uitspraak verder leest, kun je er geen rechten aan verbinden. S&s wil het pakket niet geven en dan houdt het op. Dus als die bank lekker zit, zou ik er verder geen gedachten meer aan verspillen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer, dan zie ik wel dat er kennelijk 2 pagina's zijn, maar wat ik ook doe, alleen 1 pag. is zichtbaar, kan drukken op pijlen wat ik wil, niets.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zondag 22 apr 2012, 18:55: @Sonjaatje, de reclamecodecommissie vond het wel mislelding, daar gaat het de TS om.

Is leuk voor de reclamecodecommissie maar ik ben het niet met hun uitspraak eens.
Het staat heel duidelijk in de folder dus niks misleiding.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie de misleiding er ook echt niet vanaf. De prijs is al zo laag dat je daar al reuzeblij mee kunt zijn dus.

(Ik weet het ook niet Tenormin).

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op zondag 22 apr 2012, 18:43: carola wat bedoel je met in de OP staat al....ik krijg alleen maar 1 pagina te zien. wat ik dus zie is die l-shape bank met de prijs plus dat aanbod.

In OP (=openingspost) staat: .....waar duidelijk bij de bank staat dat je daar een huishoudpakket bij krijgt (op pagina 1)......

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt saai maar er staat rechts onder op p. 1 inderdaad wat verwarrend geplaatst dat er een huishoudpakket gegeven wordt bij elk b a n k s t e l("-stel" dus en niet elke "bank"). Zo draaien we er maar steeds omheen. Lijkt mij geen misleiding, waarom ook?

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat er helemaal niet om wat wij vinden van de folder. TS vraagt zich af wat ze met de uitspraak van de reclamecodecommissie (uitspraak: folder was misleidend)in de hand kan doen. Nou niets, want de uitspraak was geheel vrijblijvend.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2012 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kansloze zaak.

Je kunt uiteraard wel op een drukke koopavond of zaterdag een hoop kabaal maken in de winkel en hopen op resultaat.

Spaar volgende x liever door een koop ergens waar je alleen een bank koopt ipv kado's

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze actie hebben zij weer gedaan! Afgelopen dinsdag stond ik bij Seats&Sofas voor een bank van € 199 met huishoudpakket. "bij elk bankstel en bij alle hoeken een gratis 11-delig huishoudpakket" Bij de advertentie van de bank van € 199 stond hiervan het logo van alle producten die in dit pakket zitten en bij de omschrijving " Stuart hoekbank van stof etc." ik benadruk hierbij even het woord HOEKBANK in de omschrijving en HOEKEN in het logo van de aanbieding.

Maar een huishoudpakket zou ik niet krijgen bij deze bank, dan moet ik er twee kopen. Wat moet ik met twee keer een hoekbank?

Wederom een duidelijk geval van misleiding,

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

djoowie88 schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:08: ik benadruk hierbij even het woord HOEKBANK in de omschrijving en HOEKEN in het logo van de aanbieding.

Maar een huishoudpakket zou ik niet krijgen bij deze bank, dan moet ik er twee kopen. Wat moet ik met twee keer een hoekbank?

Wederom een duidelijk geval van misleiding,

Ja, staat in de voorwaarden:
--Momenteel ontvangt u bij aankoop van uw bankstel of hoekcombinatie een GRATIS 11-DELIG HUISHOUDPAKKET .
Een bankstel of hoekcombinatie bestaat uit 5 of meer zitplaatsen--

dus als die ene hoekbank er maar 4 heeft dan heb je dus pech........Advertentie

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:26:
djoowie88 schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:08: ik benadruk hierbij even het woord HOEKBANK in de omschrijving en HOEKEN in het logo van de aanbieding.

Maar een huishoudpakket zou ik niet krijgen bij deze bank, dan moet ik er twee kopen. Wat moet ik met twee keer een hoekbank?

Wederom een duidelijk geval van misleiding,

Ja, staat in de voorwaarden:
--Momenteel ontvangt u bij aankoop van uw bankstel of hoekcombinatie een GRATIS 11-DELIG HUISHOUDPAKKET .
Een bankstel of hoekcombinatie bestaat uit 5 of meer zitplaatsen--

dus als die ene hoekbank er maar 4 heeft dan heb je dus pech........Advertentie

Gaat om de misleiding hier en niet hoe het echt in elkaar steekt (dat snapt nu iedereen wel hier, het punt is duidelijk dat het niet bij deze bank hoort) ik koop een bank ik sluit geen verzekering af, hoezo zou ik dan de voorwaarden lezen? Als ik dat bij elke aankoop zou dan kan ik mijn baan wel opzeggen. Punt is dat er misleidend geadverteerd wordt door verkeer taalgebruik en het plaatsen van logo's die niet van toepassing zijn

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

djoowie88 schreef op zaterdag 1 sep 2012, 18:37: Gaat om de misleiding hier en niet hoe het echt in elkaar steekt (dat snapt nu iedereen wel hier, het punt is duidelijk dat het niet bij deze bank hoort) ik koop een bank ik sluit geen verzekering af, hoezo zou ik dan de voorwaarden lezen? Als ik dat bij elke aankoop zou dan kan ik mijn baan wel opzeggen. Punt is dat er misleidend geadverteerd wordt door verkeer taalgebruik en het plaatsen van logo's die niet van toepassing zijn

Geen misleiding maar hoop geschreeuw om kopers te lokken, zo werkt dat met advertenties en bij aanbiedingen horen voorwaarden en die moet je dan dus even lezen, dat jij en half nederland dat niet wenst te doen dat weten ze daar ook dus mooi plaatje en waten kreten erbij en daar komen de klanten al aanrennen..........
Daar niet verder te kijken dat wat je wilt zien DE aanbieding van het jaar.........misleid je dus enkel jezelf.

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou m`n typekunsten laten vandaag ook even wat te wensen over zie ik nu ;-(

moest zijn- ........en wat kreten erbij en daar komen de klanten al aanrennen..........
DOOR niet verder te kijken dan wat je wilt zien DE aanbieding van het jaar........misleid je dus enkel jezelf.--

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op zaterdag 1 sep 2012, 19:03: Nou m`n typekunsten laten vandaag ook even wat te wensen over zie ik nu ;-(

moest zijn- ........en wat kreten erbij en daar komen de klanten al aanrennen..........
DOOR niet verder te kijken dan wat je wilt zien DE aanbieding van het jaar........misleid je dus enkel jezelf.--

Ik begreep je ;-) alleen ik ben naar seats&sofas gegaan voelde mij daar misleid en ben zonder iets te kopen weggegaan en besloot gelijk daar nooit meer heen te gaan. Wie misleid nou wie, zij lopen nu een potentiële klant mis. Bij een goede service hadden zij de fout erkend, het pakket alsnog gegeven en kregen zij ipv een vermelding op Kasse positieve mond-op-mond reclame. Het gaat hun toch niet om het pakket dat wordt groot ingekocht en kost een drol. Mensen die hier ook last van hebben gehad zullen dus niet zoals jij zegt nog "komen aanrennen" bij seats&sofas. Verlies voor hun niet voor mij..

ve
door verwijderd - Sep 1, 2012 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

djoowie88 schreef op zaterdag 1 sep 2012, 19:31: ben zonder iets te kopen weggegaan en besloot gelijk daar nooit meer heen te gaan...

Dat is beste beslissing die je ooit gemaakt hebt wellicht ;-)
Typ de naam eens in hier op de site of op google en zie de overdosis aan klachten over dit bedrijf en de Non-service ...........
Daar wordt je vast niet vrolijk van en dat `koopje` was dan wellicht duur (mis) koopje gebleken achteraf...

ve
door verwijderd - Apr 24, 2014 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb dit ook gehad, niks geen kwestie van verkeerd lezen o.i.d.
Had 2 banken besteld; 2-zits en 3-zits. Ik als student, liet mijn vader dit allemaal regelen. Hij vond het ook vreemd dat er tijdens de koop niet gewezen werd op het pakket.
Wij dus met het personeel praten, kregen we te horen; of de korting, of het pakket.
Dit was dus niet hoe het in de folder stond, dus wij wezen hun hier ook op.
Uiteindelijk na veel gezeik, heb ik nu toch het pakket gekregen dat ik nu alsnog elke dag gebruik :).

ve
door verwijderd - Apr 24, 2014 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@xmaroijee,

Fijn dat je ons dat in een 2 jaar oud topic nog even meedeelt. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2014 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick3, is toch wel bijzonder dat iemand, na gezeur, toch bij S&S zijn zin krijgt. Hoor je zelden of nooit. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 24, 2014 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

xmarijee schreef op donderdag 24 apr 2014, 12:38: Heb dit ook gehad, niks geen kwestie van verkeerd lezen o.i.d. Had 2 banken besteld; 2-zits en 3-zits. Ik als student, liet mijn vader dit allemaal regelen. Hij vond het ook vreemd dat er tijdens de koop niet gewezen werd op het pakket. Wij dus met het personeel praten, kregen we te horen; of de korting, of het pakket. Dit was dus niet hoe het in de folder stond, dus wij wezen hun hier ook op. Uiteindelijk na veel gezeik, heb ik nu toch het pakket gekregen dat ik nu alsnog elke dag gebruik :).

Tja, ook dat clubje malafide leugenaars geeft wel eens wat toe, hoewel dat pakket van hoogst inferieure kwaliteit is.......