Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

WvV
WvV - 05-07-2012 17:33:32
Elektronica & TV

Bax shop houdt geld op retourzending voor kapotte doos

Mijn 14 jarige zoon bestelt bij bax-shop een sds-6 6kanaals
controller om zijn lichtapparatuur te besturen. deze wordt kapot geleverd, en hij stuurt de apparatuur direct terug.
de binnendoos is gescheurd, en omdat volgens bax-shop dan de apparatuur niet meer teruggestuurd kan worden naar de leverancier, wordt er een bedrag van e16,00(!) ingehouden op het retourbedrag.
ik stuur een klacht dat ik dit niet fair vind, omdat als er niet iets kapot geleverd zou zijn, dit ook niet teruggestuurd had hoeven worden.
wel wil mijn zoon een andere bestelling doen, nadat hij zijn centjes heeft teruggekregen. hij wil ruilen, maar dan voor een ander soort apparaat, omdat hij geen vertrouwen meer heeft in het eerste apparaat.
deze is duurder in aanschaf. baxshop geeft nu e37,50 terug ipv e46,00 en geeft 7,5% korting op de nieuwe aankoop. het komt erop neer dat mijn zoon alsnog e3,40 extra moet betalen voor de gescheurde binnendoos.
veel keus heeft hij echter niet; als hij niet accoord gaat is hij e16,00 kwijt(wat echt veel geld is voor een 14jarige!) of hij koopt zijn nieuwe apparaat bij baxshop voor e3,40 meer.
nu is mijn vraag: mag dit zomaar?