WvV
door WvV Jul 5, 2012 om 17:33
Elektronica & tv

Bax shop houdt geld op retourzending voor kapotte doos

Mijn 14 jarige zoon bestelt bij Bax-shop een SDS-6 6kanaals
controller om zijn lichtapparatuur te besturen. Deze wordt kapot geleverd, en hij stuurt de apparatuur direct terug.
De binnendoos is gescheurd, en omdat volgens Bax-shop dan de apparatuur niet meer teruggestuurd kan worden naar de leverancier, wordt er een bedrag van E16,00(!) ingehouden op het retourbedrag.
Ik stuur een klacht dat ik dit niet fair vind, omdat als er niet iets kapot geleverd zou zijn, dit ook niet teruggestuurd had hoeven worden.
Wel wil mijn zoon een andere bestelling doen, nadat hij zijn centjes heeft teruggekregen. Hij wil ruilen, maar dan voor een ander soort apparaat, omdat hij geen vertrouwen meer heeft in het eerste apparaat.
Deze is duurder in aanschaf. Baxshop geeft nu E37,50 terug ipv E46,00 en geeft 7,5% korting op de nieuwe aankoop. Het komt erop neer dat mijn zoon alsnog E3,40 extra moet betalen voor de gescheurde binnendoos.
Veel keus heeft hij echter niet; als hij niet accoord gaat is hij E16,00 kwijt(wat echt veel geld is voor een 14jarige!) of hij koopt zijn nieuwe apparaat bij Baxshop voor E3,40 meer.
Nu is mijn vraag: Mag dit zomaar?

7866 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was die binnendoos al kapot of niet?
Wat staat er in de voorwaarden van Bax shop?

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Bax-shop zal men toch wel legio binnendozen hebben. Maar er zit wel iets in dat de verpakking heel zou moeten zijn, al loopt die eis hier een beetje mank. Je doet er goed aan om dit met Bax-shop te overleggen daar het niet erg logisch is. Vraag eens naar de rechtvaardiging van hun voorwaarde of lees het na zoals Winterman hier voorstelt.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, de binnendoos was nog niet kapot.
In de voorwaarden staat dat de apparatuur in originele doos teruggestuurd moet worden omdat deze anders niet meer verkocht kan worden. Lijkt mij niet dat kapotte apparatuur wordt gerepareerd en dan weer wordt verkocht. Er staat niet dat er E16,00 kan worden ingehouden.
Nu wordt mij net gemeld dat de apparatuur niet kapot is omdat deze door Baxshop is getest. Mijn zoon heeft contact gehad met helpdeskmedewerker van Baxshop om zijn apparaat aan de praat te krijgen. Niets werkte. Deze medewerker heeft hem verteld dat de apparatuur kapot is en dat deze retour gestuurd kan worden.
Omdat Baxshop na "testen"nu verteld dat de apparatuur niet kapot is, vervalt de eerder voorgestelde omruilregeling.
We hebben geen poot om op te staan dus!!!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2012 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Baxshop biedt alsnog omruilregeling aan.
We hebben dus E3,40 betaald voor de kapotte doos.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 00:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

wvv schreef op donderdag 5 jul 2012, 18:01:
Omdat Baxshop na "testen"nu verteld dat de apparatuur niet kapot is, vervalt de eerder voorgestelde omruilregeling.
We hebben geen poot om op te staan dus!!!

Dan had je dus het product terug kunnen vragen.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Ik kwam deze morgen niet ingelogd op deze website, dus ik heb u vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik u niet te pakken, dus ik heb u voor de zekerheid een e-mail gestuurd. Desondanks, wil ik toch nog even vanuit Bax-shop.nl publiekelijk reageren. “We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent en daarom nemen wij ook de overige kosten voor onze rekening.”

Met vriendelijke groet,

Nathanael

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

nathanael schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:52: Goedenavond,

Ik kwam deze morgen niet ingelogd op deze website, dus ik heb u vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik u niet te pakken, dus ik heb u voor de zekerheid een e-mail gestuurd. Desondanks, wil ik toch nog even vanuit Bax-shop.nl publiekelijk reageren. “We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent en daarom nemen wij ook de overige kosten voor onze rekening.”

Met vriendelijke groet,

Nathanael

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Nathanael,

Dat is hartsikke mooi!
Helaas geen telefoontje en/of mail gehad....

ve
door verwijderd - Jul 6, 2012 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

wvv schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:59: @ Nathanael,

Dat is hartsikke mooi!
Helaas geen telefoontje en/of mail gehad....

Oke, dat is inderdaad helemaal vervelend! Ik zal u morgen nogmaals een keer proberen te bellen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ winterman: wat heeft het voor zin apparatuur terug te vragen wat niet werkt?
Hij is niet zomaar teruggestuurd. Er is hulp bij geweest van een online helpdeskmedewerker van Baxshop. Al zijn tips werkten niet, vandaar dat ook zijn advies was: defect en terugsturen.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 19:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wederom niets van Bax-shop gehoord; geen telefoontje, geen mailtje.
Loze beloftes dus.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij mogen de verpakkings materialen niet onder de garantieafwikkeling vallen. Of te wel: de garantie zit op het apparaat en niet op het apparaat + verpakking. Zou raar zijn dat als je bv garantie bij koopt je een doos 5 jaar moet bewaren.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

In 2004 (wel een poosje terug ja) is dit onderwerp al eens ter spraken gekomen:

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/post-zonder-de-originele-verpakking-geen-garantie-is-onzin/speel/1/?vHash=c749c73j

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond, ik schrik van je reactie. Ik heb vandaag gebeld en een man en een vrouw gesproken en die wisten beide van niets af. desondanks zouden ze het nog een keer navragen en ons terug bellen en dat is niet gebeurt.
Ik wil daarom vragen of de topic starter zijn of haar telefoonnummer en of e-mail adres wilt achter laten.

Met vriendelijke groet,
Nathanael

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

nathanael schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:04: Ik wil daarom vragen of de topic starter zijn of haar telefoonnummer en of e-mail adres wilt achter laten.

Met vriendelijke groet,
Nathanael

Lijkt u dat handig op een openbaar forum.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

ew schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:16:
nathanael schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:04: Ik wil daarom vragen of de topic starter zijn of haar telefoonnummer en of e-mail adres wilt achter laten.

Met vriendelijke groet,
Nathanael

Lijkt u dat handig op een openbaar forum.

nee, dat is zeker niet handig, maar ik wil het wel graag oplossen. u mag ook een e-mail sturen naar rma @ bax - shop . nl

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@nathanael
Ik ga uiteraard niet op deze site mijn emailadres en/of telefoonnummer achterlaten.
Er is uitgebreid contact geweest met: robin.vanderlinden@bax-shop.nl
Hij kan u helpen aan mijn gegevens.

ve
door verwijderd - Jul 7, 2012 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of je stuurt even een mailtje naar het door nathanael geplaatste e-mail adres, je mag zelf ook wel wat moeite doen.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon?
Ik geloof niet dat u weet wat voor moeite ik allemaal al heb gedaan, dus wilt u alstublieft nadenken alvorens zo'n zonloze uitlating te doen?

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonloze moet uiteraard zinloze zijn

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Open je verzonden mail, pak de laatste mail richting dat bedrijf, druk op doorsturen, vul het nieuwe e-mail adres in, druk op verzenden. Nog geen 10 seconden werk, kost minder tijd dan hier de zoveelste reactie te plaatsen over die paar euro.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een nieuw dergelijk product uit de doos haalt, weet je dat het kan gebeuren
dat,het product het niet doet.
Daarom is het logisch dat je niet meteen de verpakking vernielt.
Eigenlijk geheel onterecht zet u dit bedrijf, wat het volgens mij best netjes doet, Onnodig in een kwaad daglicht.
Zeker door op een chat achtige manier zo sneu te reageren.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

wvv schreef op zaterdag 7 jul 2012, 12:49: @ winterman: wat heeft het voor zin apparatuur terug te vragen wat niet werkt?
Hij is niet zomaar teruggestuurd. Er is hulp bij geweest van een online helpdeskmedewerker van Baxshop. Al zijn tips werkten niet, vandaar dat ook zijn advies was: defect en terugsturen.

omdat bax u heeft laten weten dat het apparaat het bij hun wel doet

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

We hebben vandaag een e-mail ontvangen van mevrouw en het resterende bedrag wordt zo meteen terug gestort.

Met vriendelijke groet,
Nathanael

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was geenzins de bedoeling Baxshop zwart te maken.

Mijn vraag was alleen of E16,00 inhouden op een aankoopbedrag van E46,00 voor een kapotte binnendoos, of dat zomaar mag, wat mijn rechten en plichten zijn.
Wat voor de een een paar euro is, is voor de ander een groot bedrag.

Ja :is een antwoord en dan had ik het geweten
Nee: dan hoor ik graag de oplossingen, en deze heb ik gelukkig ook van een aantal mensen gekregen.

Inderdaad een mail gekregen van Baxshop, waarmee dit onderwerp is opgelost en afgesloten.

ve
door verwijderd - Jul 8, 2012 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
indien de door uw zoon gekochte spullen niet functioneren mag u op kosten van de leverancier retourneren en kan hij niet voor een binnenverpakking zoveel in rekening brengen, dat geldt overigens ook voor het geval de apparatuur wel werkt naar behoren, De wet regelt dat partijen in redelijke verhouding zich naar elkaar moeten opstellen en dat voorwaarden de staat van de verpakking moeten regelen indien de leverancier deze staat belangrijk acht in het geval van ruilen of retourneren om welke reden dan ook.
mr. M. Martens- Ferwerda