Bax shop houdt geld op retourzending voor kapotte doos
Mijn 14 jarige zoon bestelt bij Bax-shop een SDS-6 6kanaals
controller om zijn lichtapparatuur te besturen. Deze wordt kapot geleverd, en hij stuurt de apparatuur direct terug.
De binnendoos is gescheurd, en omdat volgens Bax-shop dan de apparatuur niet meer teruggestuurd kan worden naar de leverancier, wordt er een bedrag van E16,00(!) ingehouden op het retourbedrag.
Ik stuur een klacht dat ik dit niet fair vind, omdat als er niet iets kapot geleverd zou zijn, dit ook niet teruggestuurd had hoeven worden.
Wel wil mijn zoon een andere bestelling doen, nadat hij zijn centjes heeft teruggekregen. Hij wil ruilen, maar dan voor een ander soort apparaat, omdat hij geen vertrouwen meer heeft in het eerste apparaat.
Deze is duurder in aanschaf. Baxshop geeft nu E37,50 terug ipv E46,00 en geeft 7,5% korting op de nieuwe aankoop. Het komt erop neer dat mijn zoon alsnog E3,40 extra moet betalen voor de gescheurde binnendoos.
Veel keus heeft hij echter niet; als hij niet accoord gaat is hij E16,00 kwijt(wat echt veel geld is voor een 14jarige!) of hij koopt zijn nieuwe apparaat bij Baxshop voor E3,40 meer.
Nu is mijn vraag: Mag dit zomaar?
Was die binnendoos al kapot of niet?
Wat staat er in de voorwaarden van Bax shop?
Bij Bax-shop zal men toch wel legio binnendozen hebben. Maar er zit wel iets in dat de verpakking heel zou moeten zijn, al loopt die eis hier een beetje mank. Je doet er goed aan om dit met Bax-shop te overleggen daar het niet erg logisch is. Vraag eens naar de rechtvaardiging van hun voorwaarde of lees het na zoals Winterman hier voorstelt.
Nee, de binnendoos was nog niet kapot.
In de voorwaarden staat dat de apparatuur in originele doos teruggestuurd moet worden omdat deze anders niet meer verkocht kan worden. Lijkt mij niet dat kapotte apparatuur wordt gerepareerd en dan weer wordt verkocht. Er staat niet dat er E16,00 kan worden ingehouden.
Nu wordt mij net gemeld dat de apparatuur niet kapot is omdat deze door Baxshop is getest. Mijn zoon heeft contact gehad met helpdeskmedewerker van Baxshop om zijn apparaat aan de praat te krijgen. Niets werkte. Deze medewerker heeft hem verteld dat de apparatuur kapot is en dat deze retour gestuurd kan worden.
Omdat Baxshop na "testen"nu verteld dat de apparatuur niet kapot is, vervalt de eerder voorgestelde omruilregeling.
We hebben geen poot om op te staan dus!!!
wvv schreef op donderdag 5 jul 2012, 18:01:
Omdat Baxshop na "testen"nu verteld dat de apparatuur niet kapot is, vervalt de eerder voorgestelde omruilregeling.
We hebben geen poot om op te staan dus!!!
Dan had je dus het product terug kunnen vragen.
Goedenavond,
Ik kwam deze morgen niet ingelogd op deze website, dus ik heb u vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik u niet te pakken, dus ik heb u voor de zekerheid een e-mail gestuurd. Desondanks, wil ik toch nog even vanuit Bax-shop.nl publiekelijk reageren. “We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent en daarom nemen wij ook de overige kosten voor onze rekening.”
Met vriendelijke groet,
Nathanael
nathanael schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:52: Goedenavond,
Ik kwam deze morgen niet ingelogd op deze website, dus ik heb u vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik u niet te pakken, dus ik heb u voor de zekerheid een e-mail gestuurd. Desondanks, wil ik toch nog even vanuit Bax-shop.nl publiekelijk reageren. “We vinden het erg jammer dat u niet tevreden bent en daarom nemen wij ook de overige kosten voor onze rekening.”
Met vriendelijke groet,
Nathanael
wvv schreef op vrijdag 6 jul 2012, 22:59: @ Nathanael,
Dat is hartsikke mooi!
Helaas geen telefoontje en/of mail gehad....
Oke, dat is inderdaad helemaal vervelend! Ik zal u morgen nogmaals een keer proberen te bellen.
@ winterman: wat heeft het voor zin apparatuur terug te vragen wat niet werkt?
Hij is niet zomaar teruggestuurd. Er is hulp bij geweest van een online helpdeskmedewerker van Baxshop. Al zijn tips werkten niet, vandaar dat ook zijn advies was: defect en terugsturen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TrackR app voor android
Ik heb een TrackR tracker hier maar de bijhorende android app werkt niet meer. Is er iemand die hier een alternatieve app voor weet? Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer