Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mousy32
mousy32 - 12-07-2012 13:08:28
Geldzaken & Recht

Essent verhoogt aaceptgiro kosten

Ik heb vorige week een email gehad van essent ze verhogen de acceptgito kosten naar: e € 2,38. ik vind dat op jaarbasis nogal een hoog bedrag worden, voor mogen te betalen met acceptgiro terwijl t overgemaakt word via internet bankieren. ik heb essent een email gestuurd dat ik dit niet wil betalen. echter zij zeggen dat t wel moet ook al maak ik het over via internet bankieren. ook zeggen dat ze me gebeld hebben, nou de telefoon is hier niet gegaan.....
verder heb ik in mn email duidelijk aangegeven dat ze mij dan maar geen acceptgiro moeten sturen. daarop heb ik geen antwoord gehad. ik kan t verschuldigde bedrag prima zelf overmaken zoals ik t al jaren doe.
hoe zit dit nu eigenlijk allemaal? want ook als ik zoek in google kom ik er niet uit. iedereen zegt wat anders.
ik vind de kosten voor accept in elk geval te hoog. wat vinden jullie ervan? oja en automatisch betalen kan via mijn rekening niet dit heb ik in het verleden laten blokkeren. (omdat ik nooit meer wil meemaken dat iemand zomaar wat van mn bank afschrijft)


geachte mevrouw *******

in uw brief van 5 juli 2012 geeft u aan dat u geen kosten voor acceptgiro wil betalen. graag geef ik u in deze brief een reactie.

ik heb u telefonisch niet kunnen bereiken, daarom stuur ik u deze e-mail.

u dient de kosten voor acceptgiro wel te betalen. de reden hiervoor is als volgt:
we dienen als energieleverancier een ruime keuze aan betaalmogelijkheden aan de klant te bieden. de energiekamer heeft bepaald dat tenminste twee betaalmogelijkheden moeten worden geboden. essent biedt de klant automatische incasso en betaling per acceptgiro aan. de minister van financiën heeft het standpunt dat aan elke betaling kosten zijn verbonden. het staat een bedrijf vrij om een vergoeding te vragen voor de gemaakte kosten. essent staat dus, ondanks de gerechtelijke uitspraak en publicatie op consuwijzer, na beantwoording van de kamervragen in haar recht. ook de geschillencommissie steunt het standpunt van essent. wanneer de klant een acceptgiro krijgt, moet hij daarvoor overeenkomstig de bijzondere voorwaarden betalen, omdat essent een en ander moet verwerken.

heeft u nog vragen?
op onze website vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. ook regelt u gemakkelijk en snel uw energiezaken op mijn essent. u kunt uw persoonlijke gegevens inzien en wijzigen en grip houden op uw verbruik.

met vriendelijke groet,

essent klantenservice