Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

wi
wimwest - 21-07-2012 10:53:44
Computers & Telefonie

Misleiding en Misbruik Hollandsnieuwe

Bij aanvang van het abonnement gaat men akkoord met de leveringsvoorwaarden, waaronder automatische incasso per maand. dit is ook vrij normaal in de branche. echter hollandsnieuwe boekt dit maandelijks af als eenmalige incasso met nul terugboekdagen. dit is dus misbruik maken van deze mogelijkheid om eenmalige incasso’s te innen en geldt niet bij het afsluiten van een jaarovereenkomst. bij hollandsnieuwe schijnt een jaar te bestaan uit 11 maanden en na 11 afboekingen van het correcte bedrag wordt plotseling de 12e maand een hoger bedrag afgeschreven. ik heb geprobeerd dit te storneren, maar dat lukt dus niet. daarna een melding onterechte incasso ingediend bij de bank, die doodleuk stelt dat ik een overeenkomst ben aangegaan bij deze incassant. klopt, maar niet volgens deze voorwaarden en de bank dient dit dan ook te onderzoeken en overleg te plegen met de incassant. hiervoor heb ik dus een tweede klacht ingediend en tevens een klacht ingediend bij currence, die toezicht houdt op het juiste gebruik van incasso’s.
hollandsnieuwe heeft dus misleidende algemene voorwaarden en maakt misbruik als incassant door eenmalige incasso’s uit te voeren met nul terugboekdagen en ontneemt mij dus het stornorecht.