Misleiding en Misbruik Hollandsnieuwe
Bij aanvang van het abonnement gaat men akkoord met de leveringsvoorwaarden, waaronder automatische incasso per maand. Dit is ook vrij normaal in de branche. Echter Hollandsnieuwe boekt dit maandelijks af als eenmalige incasso met nul terugboekdagen. Dit is dus misbruik maken van deze mogelijkheid om eenmalige incasso’s te innen en geldt niet bij het afsluiten van een jaarovereenkomst. Bij Hollandsnieuwe schijnt een jaar te bestaan uit 11 maanden en na 11 afboekingen van het correcte bedrag wordt plotseling de 12e maand een hoger bedrag afgeschreven. Ik heb geprobeerd dit te storneren, maar dat lukt dus niet. Daarna een melding onterechte incasso ingediend bij de bank, die doodleuk stelt dat ik een overeenkomst ben aangegaan bij deze incassant. Klopt, maar niet volgens deze voorwaarden en de bank dient dit dan ook te onderzoeken en overleg te plegen met de incassant. Hiervoor heb ik dus een tweede klacht ingediend en tevens een klacht ingediend bij Currence, die toezicht houdt op het juiste gebruik van incasso’s.
Hollandsnieuwe heeft dus misleidende algemene voorwaarden en maakt misbruik als incassant door eenmalige incasso’s uit te voeren met nul terugboekdagen en ontneemt mij dus het stornorecht.
Ik zit zelf ook bij HollandsNieuwe en de eerste termijnbetaling moest ik aan de deur betalen bij aflevering. Zou ik dus een jaarcontract hebben (bij mij niet het geval) met het eerste jaar een korting, dan kan ik me voorstellen dat je na 11 afboekingen het reguliere bedrag gaat betalen (immers 11 afboekingen en 1 betaling aan de deur).
Ik was niet op de hoogte dat incasso's van HN niet te storneren zijn, maar omdat het een prepaidaansluiting (weliswaar obv een abonnement) betreft, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Anders kan je als het prepaid tegoed is bijgeboekt dit allemaal opbellen en vervolgens de incasso storneren.
Ik heb een sim-only abonnement, dus totaal niet vergelijkbaar met een prepaid. Bovendien zijn mijn bankgegevens gecontroleerd, mijn ID vastgesteld en heb ik geen BKR notering en een vlekkeloze betalingshistorie.
Hollandnieuwe ontneemt dus op basis van valse voorwendselen en misleiding mij het stornorecht en maakt misbruik van de incasso machtiging. Dit soort bedrijven moet dus de vergunning ontnomen worden om te mogen incasseren, want ze blijken dus onbetrouwbaar te zijn en dus ook niet te voldoen aan de voorwaarden van Currence, noch aan BW7b, noch aan de richtlijn 2007/64/EG.
Het hele systeem van HollandsNieuwe is gebaseerd op prepaid, alleen dan in een abonnementsvorm. Het bedrag dat je elke maand moet betalen wordt als tegoed bijgeschreven, gebruik wordt van het tegoed afschreven. Sim-only wil alleen zeggen dat het een abonnement (of dat nu prepaid is of niet) zonder toestel is.
Heb je de eerste keer wel of niet aan de deur moeten betalen? De vraag is namelijk waarom het bedrag omhoog is gegaan bij de 12e (of 13e?) termijn.
Dat je geen BKR notering hebt en een vlekkeloze betalingshistorie hebt is prettig , maar verder totaal niet relevant.
Nee, ik heb niet aan de deur betaald, want ik heb geen prepaid, maar een sim-only abonnement met een geverifieerde incassomachtiging en dat is wel degelijk een verschil.
Bij een sim-only is er een overeenkomst van een jaar met een vast tarief en vaste belminuten en bij prepaid stopt de incasso als je niet meer belt bij een minimaal afgesproken beltegoed, dus zoals ik al aangaf totaal niet vergelijkbaar. Dat geef je zelf al aan met de mededeling dat je geen abonnement hebt en dat je moest betalen aan de deur. Dat geldt dus niet voor een sim-only abonnement, waarbij meergebruik achteraf in rekening wordt gebracht (pre = vooruit)
Het gaat hier ook niet om de discussie wat een prepaid of een sim-only abonnement inhoudt, het gaat om het ontnemen van het stornorecht en dat is wat Hollandsnieuwe onterecht doet bij de abonnementsvorm van het sim-only abonnement.
Tellen lukt me ook wel aardig en ik kan zelfs tot 12 tellen en volgens mij bestaat een jaar uit 12 maandtermijnen en geen 11.
Misschien gaat het jou niet om die discussie, maar goed begrip is wel relevant.
SIM only wil normaliter zeggen zonder toestel. Ook heb (had) je de betaal vormen prepaid (door vooruitbetaling ontvang je beltegoed, als dat tegoed op is kan je pas weer bellen na het doen van een nieuwe vooruitbetaling) en postpaid (dan heb je een abonnement en krijg je een afrekening voor je gebruik).
Wat HN nu doet is een mengvorm van pre- en postpaid, feitelijk is het een prepaid-abonnement, maar bij HN noemen ze dit dus 'Sim only abonnement'. Voor elke maandelijkse betaling krijg je een 'bundel', als die bundel op is kan je niet meer bellen die maand (wat bij postpaid wel zou kunnen), tenzij je er een bundel bijkoopt. Omdat het een abonnement betreft krijg je de volgende maand (na automatische betaling) weer een bundel bijgeschreven.
Ik heb dus net als jij zo'n 'Sim only abonnement' en ik moest alléén de eerste termijn a/d deur betalen en de volgende termijnen maandelijks per automatische incasso. Zou ik nu na één jaar een prijsverhoging krijgen, dan zou dat dus na 11 incasso's zijn omdat mijn eerste termijn niet via een incasso is verlopen. Vandaar mijn vraag over a/d deur betalen, als dat bij jou niet het geval is geweest, dan is het inderdaad vreemd (onterecht) dat na 11 incasso's de termijnbetaling verhoogd is.
Omdat het wel degelijk een prepaid-systeem is (hoewel ik je daar misschien niet van kan overtuigen), kan ik persoonlijk dus wel begrijpen dat ze met eenmalige incasso's werken. Of dat terecht is weet ik niet, dat zal Currence je wel vertellen dan.
In mijn abonnement heb ik inderdaad een bundel en indien ik deze limiet overschrijd dan kan ik gewoon doorbellen en worden de kosten welke vallen buiten de afgesproken bundel de volgende maand in rekening gebracht en geïncasseerd door middel van een machtiging automatische incasso gedurende het abonnement,zoals gebruikelijk bij elke provider met een sim-only overeenkomst.
Extra kosten buiten de bundel zijn bij mij ook, terecht, achteraf ,conform de overeenkomst van het abonnement, geïncasseerd en ik heb het dan ook over het vaste afgesproken maandelijkse basistarief inclusief belminuten en exclusief kosten buiten de afgesproken bundel in abonnementsvorm. Pffff.....
Er is wel degelijk een verschil tussen prepaid en sim-only, alleen schijn ik jou daar niet van te kunnen overtuigen. En dit is niet exclusief bij HN,het verschil tussen prepaid en sim-only geldt voor elke provider.
Inderdaad er is een verschil tussen prepaid en sim only, omdat het twee totaal verschillende begrippen zijn. Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat sim only zowel bij pre- als postpaid mogelijk is, net als dat het krijgen van een sim+toestel bij pre- en postpaid mogelijk is. En ook bij HN kan je sim only als prepaid aanschaffen
=wimwest schreef op zondag 22 jul 2012, 13:19: ...Kennelijk heb jij dan bij je abonnement ook nog automatisch opwaarderen aanstaan, want HN geeft zelf toch echt aan dat je extra beltegoed kan bijkopen.
Extra kosten buiten de bundel zijn bij mij ook, terecht, achteraf ,conform de overeenkomst van het abonnement, geïncasseerd en ik heb het dan ook over het vaste afgesproken maandelijkse basistarief inclusief belminuten en exclusief kosten buiten de afgesproken bundel in abonnementsvorm. Pffff.....
...
Succes verder in je strijd.
Er was m.i. sprake van een onjuiste incasso ( naar uw mening), geen onterechte omdat u wel toestemming gegeven heeft.
Gekeken naar hoe te handelen als u het niet eens bent met de factuur die HN in rekening heeft gebracht? Zie algemene voorwaarden.
U zou kunnen informeren wat de kosten zijn voor toezenden acceptgirokaarten i.p.v. automatische incasso als u er met HN niet uit komt.
Copie brief + verzendbewijs bewaren.
Denk dat hier 2 dingen door elkaar heen lopen, de maandelijke incasso die u heeft voor het abb. kunt u wel degelijk storneren, maar als u bij H.N. ingevuld heeft dat er automatisch beltegoed wordt bijgeschreven als u zonder beltegoed dreigt te komen is dit een eenmalige machtiging die u inderdaad niet kunt storneren.
Heb zelf H.N. voor mijn twee oudste dochters, voor me vriendin en voor mij zelf en kan niet anders zeggen dat het uistekend bevalt, strakke tarieven, alles uit een bundel. Nummer meenemen, alle 4 keurig op de aangegeven datum. Ik ben zeer tevreden.
Ik heb eens even bij mijn eigen bank gekeken, ik heb een optie om te zien welke automatische incasso's ik kan storneren en daar staan de (reguliere) afschrijvingen van HN (ADYEN BV ?) niet bij. Dus storneren is bij mij ook niet mogelijk, gelukkig ben ik dat ook niet van plan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer